Dacia Plant, unul dintre cei mai mari producători români de suplimente alimentare, şi-a majorat uşor afacerile în 2019, până la 33,4 milioane de lei, pe fondul consolidării portofoliului de produse al companiei, iar planurile pentru anul acesta urmăresc în continuare dezvoltarea unor game noi. Criza coronavirusului a determinat producătorul român să înceapă producţia de gel igienizant pentru a răspunde cererii din piaţă.
„Anul 2020 pentru noi a început cu multe planuri şi strategii. Am finalizat dezvoltarea depozitului de finite căruia i-am dublat capacitatea şi pe care l-am digitalizat, apoi a venit pandemia şi a trebuit să lăsam deoparte planurile pe care le aveam şi să ne adaptăm contextului, motiv pentru care ne-am repliat pe lansarea unor produse necesare perioadei pe care o trăim”, a spus pentru ZF Claudia Burghelea, director de marketing al Dacia Plant.
În 2019, compania a investit 1 milion de euro într-o secţie de tincturi şi siropuri şi a inaugurat un sediu de birouri nou, iar investiţiile au continuat şi la începutul anului acesta, odată cu dublarea capacităţii depozitului de produse finite şi lansarea de game noi – gelul igienizant pentru mâini.
„În ceeaa ce priveşte vânzările, da, am avut creşteri în perioada pandemiei pe toate canalele. Noi chiar am angajat 30 de oameni care altfel ar fi intrat în şomaj tehnic. Pentru noi reţeaua de distribuitori Plafar are cea mai mare pondere în vânzări, urmată de farmacii, retail şi online. Observăm însă o creştere în ceea ce priveşte canalul farmaciilor”, a mai spus Claudia Burghelea.
Cele mai căutate produse din portofoliul companiei au fost cele de sezon, mai ales produsele pentru afecţiunile respiratorii, tuse, răceală sau pentru imunitate. Ca branduri, Dacia Plant pune pe piaţă Calmotusin, unul dintre brandurile care au avut cele mai mari creşteri din portofoliu, de peste 30% în 2019 faţă de anul trecut. Alte branduri puse pe piaţă sunt cele sub numele propriu – Dacia Plant, gama de creme terapeutice Dacoderm.
Criza generată de răspândirea coronavirusului a afectat planurile tuturor companiilor din prima jumătate de an, însă Dacia Plant spune că revine la ţintele stabilite pentru 2020. Compania vrea să dezvolte categoria de food şi să includă încă două categorii de produse în portofoliu, dar şi să pună un mai mare accent pe producţia locală.
„Avem în plan o creştere de 15% comparativ cu anul viitor. Am simţit pe pielea noastră cu toţii ce înseamnă să depinzi de pieţe externe, motiv pentru care noi am căutat să fim cât mai autonomi în ceea ce facem. Pe lângă cultivatorii pe care îi susţinem şi îi creştem an de an, ne-am dezvoltat o linie proprie de obţinere a extractelor ce are o capacitate actuală de producţie de 7 tone. Aceste 7 tone nu acoperă în totalitate nevoia noastră internă dar vrem să dezvoltăm în continuare astfel să devenim cât mai independenţi”, a mai spus Claudia Burghelea. Portofoliul Dacia Plant include 292 de produse, de la siropuri la ceaiuri, creme terapeutice, dar şi produse din gama de mâncare – dulceţuri, sucuri.
Compania românească are o fabrică la Braşov şi a fost înfiinţată în urmă cu 18 ani, fiind unul dintre cei mai mari producători de suplimente de pe piaţa locală. Businessul este deţinut de Călin Ianţa şi Radu Ionescu.
Pe piaţa locală de suplimente alimentare activează jucători precum Secom, Alevia, Dacia Plant, Hofigal, Phenalex, Viva Natura, dar şi giganţi internaţionali precum compania americană Herbalife sau cehii de la Walmarkt. În total, piaţa de suplimente alimentare este estimată la circa 800 mil. lei, potrivit jucătorilor din piaţă şi are o creştere constantă pe măsură ce românii devin mai atenţi la sănătatea lor, pe fondul unui stil de viaţă agitat.