Primăria Brașov, împreună cu Poliția Locală și firma cu care municipalitatea are contract continuă activitatea ridicării vehiculelor abandonate pe domeniul public. Astăzi, au fost ridicate încă 7 autovehicule abandonate pe domeniul public, după ce ieri acțiunea a vizat alte trei vehicule. Mâine se vor adăuga alte patru, iar activitatea de depistare a acestor vehicule și înlăturare a lor de pe domeniul public se desfășoară continuu.
„Ne confruntăm cu o situație de ocupare a domeniului public cu mașini abandonate, care nu mai sunt în funcțiune sau nu mai sunt folosite de proprietari, nu mai sunt în circulație, au ITP-ul expirat sau au diferite probleme tehnice sau cu actele. Noi ridicăm aceste mașini care ocupă domeniul public și încurcă circulația. Mai avem și situații în care după ce un proprietar este notificat, mută mașina câțiva metri și consideră că astfel a rezolvat problema. Nu este așa, pentru că acele mașini, odată identificate, intră într-o bază de date, sunt gestionate procedural și sunt ridicate indiferent unde se află, dacă sunt pe domeniul public. Poliția Locală a primit dispoziție, pe baza inventarului pe care l-a făcut, să ridice aceste mașini abandonate pe domeniul public, iar cei care doresc să le recupereze trebuie să plătească toată cheltuiala, amenda și prestația făcută de operatorul care are contract cu primăria. Le solicit celor care se află în această situație să apeleze la programul rabla sau la alte modalități de a valorifica aceste vehicule și să înțeleagă că domeniul public nu este un loc în care se pot abandona mașini“, a declarat primarul George Scripcaru.
O procedură birocratică destul de anevoioasă
Procedura ridicării autovehiculelor abandonate pe domeniul public este plină de formalități și etape obligatorii care trebuie parcurse, pornind de la sesizarea cetățenilor sau inspectorilor de teren privind existența acestor vehicule, identificarea mașinilor, identificarea proprietarului, notificarea acestuia în mai multe rânduri pentru a-și recupera singur mașina și, în cele din urmă, emiterea unei dispoziții de primar în baza căreia se face ridicarea autovehiculului și depozitarea lui într-un spațiu special amenajat, de unde, în cele din urmă, dacă vehiculul nu este recuperat de proprietar, acesta ajunge la fier vechi.
„De la începutul anului 2020 au fost ridicate 210 astfel de autovehicule, dintre care 37 au fost ridicate de Primăria Municipiului Brașov, și 173 de proprietari, la somarea Poliției Locale și a Primăriei Brașov. Avem și cazuri în care proprietarii mută mașina dintr-un loc în altul, pe aceeași stradă sau chiar în cartiere diferite ale Brașovului. Această acțiune nu este de succes pentru ei, pentru că ele sunt identificate din nou de colegii care patrulează în zonă, iar Conform legii 421/2002, odată emisă dispoziția de primar prin care se dispune ridicarea , autovehiculul va fi ridicat indiferent unde este acesta găsit. Dacă dispoziția este emisă și mașina este ridicată de către Primărie și dusă și depozitată, proprietarul își mai poate recupera vehiculul cu condiția să plătească cheltuielile de ridicare, expertizare, transport, depozitare și pază, cheltuieli care ajung la aproximativ 840 de lei. Condiția este însă ca acesta să nu o depoziteze din nou pe domeniul public, ci fie să o valorifice, fie să o depoziteze pe o proprietate privată“, a declarat Ionuț Alexandru Budihoi, reprezentant al Biroului petiții-intervenții din cadrul Poliției Locale Brașov, responsabil cu identificarea și ridicarea autovehiculelor abandonate pe domeniul public al Municipiului Brașov.
70 de dosare, în lucru, în vederea ridicării
Potrivit reprezentantului Poliției Locale, doar în rare cazuri proprietarii care sunt identificați și rămân fără mașini protestează în momentul ridicării. „Situații deosebite sau probleme mari nu sunt pe această linie de muncă, sunt doar câteva cazuri în care proprietarii se atașează de mașini și în momentul în care mergem la ridicări, foarte rar, se ajunge la situații mai tensionate. Problemele de acest fel reprezintă sub 5% din numărul autovehiculelor ridicate, adică dintre cele 210 ridicate anul acesta, am avut probleme cu vreo șase proprietari. Pe această cale, țin să mulțumesc cetățenilor cu care colaborăm, pentru că sunt cooperanți, înțelegători, iar procentul problemelor este foarte mic“, a mai spus reprezentantul Poliției Locale.
În cursul anului 2020, reprezentanții Primăriei și ai Poliției Locale au identificat 614 autovehicule ca fiind abandonate sau fără stăpân. În lucru sunt aproximativ 70 de dosare, iar în momentul de față 23 dintre ele sunt trimise de Poliția Locală Primăriei, pentru finalizarea procedurii de ridicare.
Un comentariu
Eu sunt plecat din tara momentan și am adus o mașină și am lăsat o în parcare pe strada lunga la o vecina.. Unde se poate verifica dacă mașina este ridicata de primărie? Un nr de telefon. Dacă nu o mai ridic se mai plătesc amenzi? Eu nu sunt în tara și m a anunțat un vecin ca am găsit somația lipita pe ușa