Stiri Brasov

FOTO Ce au lăsat carantinații „de import” în urma lor, în centrele de carantină din Brașov. Reparațiile rămân acum în cârca primăriei

După două luni și jumătate de funcționare în care au fost gazde pentru românii întorși din străinătate, în ultimele zile, centrele de carantină s-au închis rând pe rând, ultimul care găzduiește încă 24 de persoane își va închide porțile în data de 25 mai, când vor pleca ultimele 4 persoane carantinate. În cifre, în municipiul Brașov au funcționat 6 centre de carantină, două în clădiri aparținând Municipalității, iar celelalte 4 în hoteluri. În această perioadă 608 persoane au stat, timp de 14 zile fiecare, în aceste centre. Cea mai mare parte a persoanelor din aceste centre au fost din afara municipiului Brașov, aproximativ 75%, mare parte dintre aceștia fiind din județule Brașov, dar au fost și situații cu cetățeni din alte județe, Brăila, Botoșani, Constanța, Prahova sau Sibiu. 

Având în vedere că persoanele care ajungeau în aceste centre veneau fie de la aeroport, fie de la vămile terestre, centrele erau deschise 24 din 24, fiind frecvente situațiile în care aceste persoane ajungeau noaptea, astfel că ele trebuiau cazate, trebuiau să primească lenjerie de pat, produse de igienă personală sau produse pentru igienizarea camerelor.

Unii și-au comandat televizoare sau playstation-uri pentru a trece mai ușor peste perioada de izolare

Pentru a afla cum a fost această perioadă pentru cei implicați în administrarea centrelor și furnizarea serviciilor pentru persoanele din centre am discutat cu Emil Pușcașu, șeful Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență, din cadrul Primăriei Brașov: „Sincer, a fost o perioadă grea. Atunci când trebuie să gestionezi 6 centre de carantină, cu multe persoane care vin și pleacă, unele cu nevoi speciale, și să fii disponibil 24 de ore din 24, este foarte greu. Intrările în centre nu erau programate, depindeau de convoaiele care veneau de la aeroporturi sau de la vamă, și veneau și noaptea, și dimineața, și peste zi, trebuia să fii oricând disponibil. Unele persoane aveau copii mici, aveau nevoie de pampers, lapte praf, aparate pentru încălzit apa și pentru a le prepara hrana copiilor, altele erau bolnave și aveau nevoie de medicamente, sau pur și simplu urmau tratamente și nu puteau mânca mâncarea normală. Trebuia să ne comunice ce au voie să mănânce, noi trebuia să avem grijă să le comunicăm celor care ne furnizau cateringul aceste lucruri, și hrana să fie diferită în fiecare zi. Am avut și situații în care oamenii au fost cooperanți, s-au organizat, au vrut să-și facă viața mai ușoară în centrul de carantină, și-au comandat televizoare sau playstation-uri, dar am avut și situații, zicem noi din rea-voință, când au rupt prosoape, au înfundat canalizarea, au distrus mobilier. Chiar a trebuit la un moment dat să închidem un centru de carantină, pentru a vedea ce s-a întâmplat cu canalizarea, am avut o coloană întreagă înfundată cu prosoape, bucăți de cearceaf și textile, și a trebuit să tăiem coloana pentru a rezolva situația. O altă situație mai deosebită a fost chiar la începutul perioadei de carantină, cu o persoană cu handicap din alt județ căreia i-a plăcut la noi, solicita când fructe, când sucuri, i-am satisfăcut cererile și la sfârșitul celor 14 zile ne-a comunicat că nu mai vrea să plece din centrul de carantină. Evident că nu putea rămâne acolo, așa că a fost nevoit să plece din centru”.

Pentru a menține funcționarea acestor centre în condiții optime, angajații primăriei, voluntarii Crucii Roșii și angajații hotelurilor au făcut eforturi deosebite. De la primirea persoanelor carantinate la orice oră, până la asigurarea anumitor nevoi mai speciale, de la pampers, lapte praf pentru bebeluși, până la încărcătoare de telefon sau cartele SIM

Astfel, în momentul în care o persoană ajungea în centru de carantină i se puneau la dispoziție lenjerie de pat, produse de igienă personală (pastă de dinți, periuță, săpun etc.) sau produse pentru igienizarea camerelor (mop, găleată, dezinfectanți, detergenți pentru diverse suprafețe sau pentru rufe etc.) și intrau în camerele care anterior fuseseră dezinfecate.

În fiecare dimineață se efectua dezinfecția spațiilor comune din aceste centre. La prânz voluntarii sau angajații primăriei aduceau fiecărei persoane carantinate mâncare și apă. Toate aceste produse se duceau la ușa fiecărei camere, ceea ce însemna un efort destul de mare pentru cei care le transportau. Ulterior se colecta gunoiul, care era tratat ca deșeu biologic și se procesa în regim special. Pe lângă aceste activități, aceste persoane le mai duceau și lenjerile de pate, care trebuiau schimbate, pachetele primite de la aparținătorii persoanelor aflate în carantină sau, cei care doreau să își comande o mâncare mai deosebită, o puteau face, iar livrarea în interiorul centrului se făcea tot de aceste persoane. În tot acest timp, cei care derulau aceste activități erau îmbrăcați cu combinezoane, purtau măști de protecție, mănuși și viziere, indiferent dacă cât de cald era și câte zeci de kilograme de produse trebuiau cărate.

Inventarul pagubelor

Cea mai parte a persoanelor cazate în aceste centre au avut un comportament adecvat situației, unii chiar au încercat să își facă viața mai ușoară, astfel că și-au comandat tot felul de produse electronice, inclusiv playstation, dar au fost și câteva situații în care cei aflați în centrele de carantină și-au descărcat ,,energia” pe obiectele din aceste centre, așa s-a ajuns la uși, geamuri, piese de mobilier rupte, oglinzi sparte sau obiecte sanitare distruse, sau persoane care, fie din necunoștință, fie din rea-voință, au înfundat rețelele de canalizare cu pamperșii, absorbante sau șervețele umede, sau au mutat paturile și mobilierul dintr-o cameră în alta, chiar la etaje diferite. Cea mai gravă situație cu care ne-am confruntat a fost cea în care o persoană aflată într-un astfel de centru a înfundat toată rețeaua de canalizare după ce a aruncat la toaletă prosoape, bucăți de cearceaf și alte materiale textile, astfel încât a fost nevoie de evacuarea centrului de carantină, și de înlocuirea unei părți a rețelei principale de canalizare a clădirii.

Din fericire aceste situații au fost rare, ca și situațiile în care persoanele aflate în centrele de carantină au fost transportate la spital pentru diverse afecțiuni, iar și mai puține, cele la care a fost confirmată prezența coronavirusului, astfel că după trecerea perioadei de carantină, majoritatea acestor persoane au ajuns la domiciliile lor.

La 24 de ore după dezinfectarea tuturor spațiilor, se face o igienizare, după care se vor efectua reparațiile necesare, astfel încât aceste clădiri să poată fi utilizate pentru destinația lor.

Un comentariu

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

COVID: 119 cazuri noi la Brașov/ În România, au fost anunțate 3.218 infectări noi din peste 22.500 de teste
Până astăzi, 16 ianuarie, pe teritoriul României, au fost confirmate 691.488 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID
Se schiază pe toate pârtiile din Postăvarul. De astăzi s-a deschis și pârtia Sulinar
După ce ieri dimineață s-au deschis pârtiile Drumul Roșu, partea inferioară, și Subteleferic, iar în cursul zilei s-a deschis și
Până ieri, 6.332 de cadre medicale brașovene s-au vaccinat împotriva COVID
Potrivit datelor centralizate de Direcția de Sănătate Publică Brașov, până în data de 15 ianuarie, inclusiv, au fost distribuite centrelor
Incendiu la o casă din cartierul Triaj. Pompierii intervin cu cinci mașini și două echipaje SMURD
Pompierii brașoveni intervin în acest moment pentru stingerea unui incendiu la o casă de locuit, în municipiul Brașov, pe strada
COVID: După patru zile consecutive de scădere, rata de infectare a crescut din nou. În județ a ajuns la 2,63/1000,
Rata de infectare cu SARS-CoV-2 a crescut, astăzi, în județul Brașov, de la 2,61 la 2,63 cazuri la mia de
FOTO Accident grav la Criț între două camioane, după ce unul din șoferi a adormit la volan
Circulația rutierăse desfășoară pe un singur sens pe DN13 în localitatea Criț din județul Brașov. Polițiștii aflați la fața locului
Termenul până la care românii pot alege un furnizor de energie de pe piața concurențială a fost extins până la
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a prelungit până la 30 iunie perioada în fare consumatorii casnici de
FOTO O familie care călătorea spre Râșnov a intrat în spital după ce mașina în care se deplasau s-a ciocnit
Accidentul de pe DN 73A, dintre Râșnov și Predeal, între un autocamion și un autoturism, s-a soldat cu patru victime,
12 accidente pe pârtiile din Poiana Brașov după ce s-a deschis și partea inferioară a Masivului Postăvarul. Șapte turiști au
Prima zi in care s-a schiat si pe o parte din zona inferioara a masivului, a fost si cea mai
Platforma de programare la vaccinare a redevenit funcțională, după mai multe ore în care nu a putut fi accesată
Serviciul de Telecomunicații Speciale a anunțat că în acest moment platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/ este disponibilă și poate fi accesată la nivel
Trafic blocat pe DN 73A, după ce un autocamion s-a ciocnit cu un autoturism
Un accident rutier a avut loc în urmă cu câteva minute pe DN 73A, între stațiunile turistice Predeal și Râșnov.
Scad ratele la creditele în lei: BNR a redus dobânda-cheie la 1,25%
Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României a decis vineri reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de
Edilii Brașovului vor să fie un exemplu și se vor vaccina anti-COVID: Încurajați-i pe părinții, bunicii, pe cei care se
Primarul Brașovului Allen Coliban a subliniat faptul că în conformitate cu precizările experților în sănătate este necesar ca 60 –
Ministrul elen al Turismului a precizat că turiștii vor putea intra în Grecia fără certificat de vaccinare COVID, dar probabil
Certificatul de vaccinare nu va fi o precondiţie pentru cineva care vrea să călătorească în Grecia, a afirmat ministrul elen
STS precizează că platforma pentru programare la vaccinare nu s-a blocat din cauza numărului mare de accesări, ci este în
Precizările STS vin în contextul în care platforma nu poate fi accesată încă. Mai mult, mulţi medicii de familie spun
Platforma de vaccinare anti-COVID s-a blocat la scurt timp de la lansarea programărilor pentru cea de-a doua etapă
Platforma pe care ar fi trebuit să se înscrie românii încadrați în etapa a doua a campaniei de vaccinare s-a
Coadă de sute de metri la telegondola din Poiana Brașov
Începutul de weekend aduce din nou aglomerație în Poiana Brașov, unde sute de turiști stau la coadă așteptând să urce
Dr. Andreea Moldovan a anunțat că toți elevii ar urma să fie testați împotriva COVID-19 cu teste rapide antigen
Testele antigen rapide vor fi folosite și pentru testarea elevilor din școli, după cum a anunțat medicul brașovean Andreea Moldovan,
Foodpanda lansează o rețea de magazine proprii de unde utilizatorii își pot comanda produse cu livrare în maximum 30 de
Foodpanda, una dintre cele mai mari platforme de comenzi și livrări de mâncare la nivel blogal, lansează pandamart, un concept
Medicii și angajații din sănătate care se implică în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 vor primi între 25 și 100
Guvernul are pe ordinea de zi a ședinței în format online de vineri ordonanța de urgență privind unele măsuri pentru