IT, Stiri Brasov

Pagina web sau un fanpage pe FB? Ce este mai convenabil pentru o afacere?

Popularitatea social media nu slăbește. Într-o asemenea măsură, încât astăzi este dificil să ne imaginăm o lume virtuală fără Facebook sau Instagram. Acest lucru înseamnă oare că,cartea-de vizită  online a firmei dvs. trebuie să se bazeze doar pe un profil de Facebook? Nu neapărat…

Construirea consecventă și conștientă a imaginii firmei pe Internet este un pas important în dezvoltarea oricărei afaceri. De aceea este atât de important să alegeți locurile potrivite în reţea unde utilizatorii de internet întâlnesc mărci. În primul rând, merită să vă uitați la Facebook și la un site web.

Independență

Reflecţii asupra introducerii prezenței companiei pe web ar trebui să înceapă cu gândul la … independență. Atunci când alegeți Facebook ca loc de desfășurare a activității, ar trebui să acceptați faptul că fanpage-urile firmei se va baza în totalitate pe infrastructura gigantului american. Acest lucru înseamnă, la rândul său că, în caz de probleme (eventuale), profilul de afaceri va fi la mila site-ului Facebook, iar influența proprietarului asupra site-ului său va fi limitată. Au existat situații când profilurile mărcilor au fost temporar blocate din diferite motive. Acest lucru a determinat direct pierderi financiare și de imagine.

Într-o altă situație, proprietarii de pagini web. Ei decid cu privire la tot ceea ce se întâmplă pe un anumit serviciu și au influență asupra unui număr mult mai mare de aspecte decât utilizatorii de fanpage. Pentru a ilustra aceste două situații diferite, merită folosită o metaforă – pagina web este ca un apartament propriu, iar profilul pe socialmedia este ca o cameră închiriată. Poate fi frumos și confortabil în ambele locuri, dar este mai sigur să „ai” decât să „închiriezi”. Spațiul propriu pe server și domeniul original garantează independența pe Internet.

Poziționare

Sub termenul  misterios „poziționare” se ascunde pur și simplu locul de site web în rezultatele motorului de căutare pe internet. Să ne imaginăm o situație în care avem un salon de coafură în București. Cu o poziționare potrivită, un client potențial, după ce a introdus expresia „coafor bun bucurești” în Google, va vedea pagina salonului nostru într-una dintre primele poziții. Prin rularea numai a unui profil Facebook, oferta firmei va ajunge în principal la membrii site-ului web și totuși nu fiecare utilizator de internet este utilizator activ al socialmedia. În plus, datorită algoritmilor Facebook, actualitățile publicate vor fi afișate numai unei grupe mici de observatori,chiar dacă fanpage va avea un număr mare de așa-numite like-uri.

– Poziția înaltă pagini  firmei în Google reprezintă garanția ajungerii eficiente la viitori clienți – spune Kacper Skoczylas, manager de marketing la home.pl care a introdus pe piața românească marca IONOS. – În era smartphone-urilor și a Internetului omniprezent, nu este nimic mai simplu decât să iei telefonul, să introduci fraza pe care o cauți și să verifici ofertele. Dacă în acest proces utilizatorul vine pe pagină noastră wweb , avem șansa să-l convingem să vină la firmă și să-l invităm să folosească serviciile firmei. Cei absenți de pe Internet nu au o astfel de posibilitate.

Moda trece?

Facebook este, fără îndoială, un proiect uriaș ai cărui creatori au redefinit posibilitățile rețelei globale creând un loc pentru întâlniri virtuale ale oamenilor și brandurilor din întreaga lume. Cu toate acestea, nu este dificil să observăm că lumea social media este guvernată de tendințe care agită periodic piața aparent stabilizată.

Oare acest lucru înseamnă că, după ceva timp, Facebook poate deveni passé și prezența mărcii în structurile sale nu va aduce rezultatele dorite? Acest lucru pare puțin probabil, dar nu imposibil.

Investind într-un singur loc în realitatea virtuală riscăm mult. Merită să ne gândim la suplimentarea profilurilor de social media cu paginile web tradiționale care vor fi întotdeauna un refugiu sigur într-o e-lume în schimbare. Cu atât mai mult cu cât astăzi domeniile, serverele și asistența tehnică profesională sunt disponibile pentru toată lumea, nu doar pentru profesioniștii IT. Este de ajuns să cumpărați așa-zisul kit pentru start de la unul dintre furnizorii de găzduire web renumit pentru a porni propriul site web. Pentru început, tot ce aveți nevoie este un domeniu (de exemplu, cu extensia .ro), găzduire web, un certificat SSL și un creator de paginile web. În plus, câteva ore de muncă, o configurare corectă (cu care vă pot ajuta specialiștii) și … site-ul este gata!

Personalizare

O limitare serioasă a profilurilor în social media este structura acestora, identică pentru toată lumea. Există relativ puține elemente diferite cu care marca poate ieși în evidență. Fotografiile de profil și de fundal nu sunt suficiente pentru a capta atenția potențialilor clienți.

Situația este complet diferită în ceea ce privește paginile web. Acolo limita este imaginația proprietarului (și, desigur, posibilitățile tehnice care sunt mult mai largi decât în social media). Folosind creatori de pagini web, utilizatorii de Internet pot construi serviciul web conform propriilor idei. Numai de ei depinde unde va fi amplasat logo-ul, unde se va afla fila „Contact” și ce culori și grafică vor permite deosebirea lorde concurență.

Credibilitate

Unul dintre cele mai valoroase atuuri ale mărcii este credibilitatea sa, mai ales în perioade în care se aude des despre fraude și vânzători necinstiți. Cercetările confirmă faptul că o pagină web bine proiectată conferă credibilitate bunurilor și serviciilor vândute pe acesta. Ba mai mult, le crește și valoarea.

Studiul „A Major Purchase Shopper Study” realizat de GE Capital Retail Bank a arătat că 81% dintre cumpărători efectuează verificările online înainte de a efectua tranzacția, iar 60% dintre persoane vizitează pagină web vânzătorului pentru a afla detalii despre produs. Acesta este un alt avantaj major al pagini web.

Combinarea ambelor soluții cu siguranță nu strică

Din fericire, niciun întreprinzător nu trebuie să aleagă între propria pagină web și profilul firmei pe Facebook sau Instagram. În zilele noastre, puteți (și chiar merită!) să fiți în toate aceste locuri în același timp și … să le combinați cu pricepere, de exemplu prin simpla opțiune de a plasa un chat Messenger pe pagină.

Un site web profesionist, cu conținut unic, fotografii atractive și o ofertă clară și încurajatoare, combinat cu profiluri de social media poate fi un punct de reper în obținerea succesului în lumea virtuală. (P)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

Peste 28% dintre brașoveni au mers la vot până la ora 16.00. În municipiul Brașov, prezența a urcat la puțin
Până la ora 16.00, la nivelul județului Brașov a fost înregistrată o prezență de 28,15%, respectiv 146.767 de alegători venind
Anchetă în cazul unei mite electorale oferită chiar în ziua votului la Predeal
Polițiștii din cadrul Poliției Stațiunii Predeal au fost sesizați astăzi prin apelul unic de urgență 112 cu privire la faptul
24,86%, prezența la vot până la ora 15.00, mai scăzută față de scrutinul de acum patru ani
Până la ora 15.00 la nivelul județului Brașov se prezentaseră la urne 129.599, respectiv 24,86% din numărul total de alegători.
Cei mai mulți alegători, care au ieșit la vot în municipiul Brașov, au vârsta între 45 și 64 de ani
Peste 18.000 de alegători cu vârsta cuprinsă între 45 și 64 de ani au ieșit la vot astăzi până în
Până la ora 14.00, cele mai multe voturi s-au adunat în urne la Ormeniș și Cristian. În municipiul Brașov, mobilizare
În unele localități din județ, alegătorii s-au mobilizat și și-au exercitat dreptul la vot într-un număr destul de mare până
Doar 20% din alegătorii din județul Brașov au ieșit la vot până la ora 13.30. Prezența este similară cu cea
Până la ora 13.30 la nivelul județului Brașov se prezentaseră la urne 20,5% dintre alegători, respectiv 106.889 de votanți. Prezența
COVID-19: 52 de noi infecții cu SARS-CoV-2, descoperite la Brașov. Numărul îmbolnăvirilor din județ urcă la 5.889
1438 de noi cazuri de COVID-19 au fost depistate în România din doar 13.528 de teste prelucrate, iar alte 31
Alegeri locale – orele 12.00: Peste 73.000 de alegători din județ s-au prezentat la urne. În municipiu, au votat peste
Prezența la vot în județul Brașov la orele 12.00 este de 14,04%, votând deja peste 73.000 de persoane din cele
52.000 de alegători din județ se prezentaseră la urne până la orele 11.00. În municipiul Brașov au votat peste 21.000
10,20% dintre locuitorii județului Brașov s-au prezentat la urne până la orele 11.00, potrivit datelor Biroului Electoral. În total, 51.963
Cei mai harnici alegători din Brașov, în zona Centrului Civic și Bartolomeu. Prezența cea mai scăzută, în Florilor și Uzina
Printre alegătorii cei mai harnici care au mers la vot încă de la primele ore ale dimineții se numără cei
Prezență la vot decentă în municipiul Brașov: Au votat deja peste 17.600 de brașoveni
În municipiul Brașov, până la orele 10.30, au votat deja peste 17.600 de brașoveni, prezența la vot fiind de 7,21%.
Pompierii îndepărtează un panou publicitar de pe Casa Hirscher după ce au fost avertizați că acesta ar putea cădea peste
Un panou publicitar amplasat pe Casa Hirscher s-ar putea desprinde din cauza vântului puternic și să lovească trecătorii. Pompierii intervin
COVID-19: Brașovul a depistat 53 de noi infecții SARS-CoV-2, iar județul ajunge la 5.837 de îmbolnăviri
Până astăzi, 26 septembrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 121.235 de  cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID
Cod portocaliu de ploi abundente și vijelii în Brașov, până mâine dimineață
Mai mult de jumătate din ţară se va afla sâmbătă sub un Cod portocaliu de ploi abundente, vijelii puternice, grindină
Candidații USR PLUS, marș prin Centru pentru a scoate lumea la vot
În jur de 100 de persoane au participat în această seară, la Brașov, la un „marş al schimbării”, organizat de
Tudor Benga: mobilitate metropolitană, aeroport funcțional, protecția mediului, educație și viață culturală în județul Brașov
Programul lui Tudor Benga, candidat al Alianței USR PLUS la președinția Consiliului județean Brașov: Mobilitate metropolitană – transportul public De
După 4 luni de șantier, Cetatea Făgăraș a început să se schimbe. Zidurile au fost tratate împotriva mucegaiului și creșterii
După 4 luni de la începerea lucrărilor de consolidare, restaurare şi conservare, schimbările de la Cetatea Făgăraș încep să fie
A IV-a încercare a fost cu noroc. Podul NATO de la Voila va fi refăcut de constructori sibieni și sălăjeni
Consiliul Judeţean Braşov va reconstrui cel de-al patrulea pod peste râul Olt. După podurile de la Crihalma – deja deschis
Studenții brașoveni vor fi informați prin SMS când se vor putea prezenta pentru cazarea în cămine. Universitatea Transilvania nu cere
Din cauza regulilor impuse de pandemie, în acest an, studenții Universității Transilvania, care au primit loc la cămin, vor veni
Adrian Veștea: Spre deosebire de alți politicieni, pentru mine și echipa pe care o coordonez vorbesc faptele!
Dragi brașoveni, Duminică, 27 septembrie, suntem chemați la urne, pentru a alege autoritățile administrației publice locale: președintele Consiliului Județean, primari,