Primăria Brașov a lansat ieri licitația pentru Servicii de proiectare și asistență tehnică pentru implementarea proiectului „Amenajare benzi dedicate transportului public în municipiul Brașov și trotuare adiacente”. Proiectul își propune amenajarea, pe trei trasee, în lungime de 16,26 km, a unor benzi dedicate în exclusivitate transportului în comun. Prin construirea de benzi dedicate pentru transportul public pe traseele studiate se urmărește creșterea vitezei medii de deplasare a vehiculelor de transport public de călători și reducerea timpului petrecut de acestea în trafic. Astfel, transportul public poate deveni mai competitiv și mai rentabil, în comparație cu utilizarea transportului privat.
„Astăzi (marți, n.n.) am lansat licitația pentru proiectarea benzilor dedicate troleibuzelor și autobuzelor. Este un proiect important pentru ceea ce înseamnă mobilitate în municipiul Brașov și, implicit, pentru programul nostru de reducere a poluării prin transformarea transportului public în principalul sistem de transport din orașul nostru. Odată cu implementarea acestui proiect, toate autobuzele care vor circula pe Calea București, Toamnei, Iuliu Maniu, Iorga, Lungă, Calea Făgărașului și retur, precum și pe Victoriei, vor avea la dispoziție o bandă dedicată transportului în comun. Astfel, sper să ajungem în situația în care cei care merg cu transportul în comun să ajungă cel puțin la fel de repede ca aceia care utilizează autoturismul propriu, dar cu costuri mult mai mici. Sperăm ca prin toate aceste măsuri care vizează transportul în comun, de la modernizarea parcului auto și achiziția de troleibuze și autobuze electrice, până la benzi dedicate și construirea de park&ride-uri, acest tip de transport să devină principalul mijloc de mobilitate în interiorul orașului și, implicit, să reducem poluarea produsă de circulația autovehiculelor, care reprezintă unul dintre factorii determinanți al scăderii calității aerului”, a declarat primarul George Scripcaru. Costul total estimat pentru proiectare este de 426.235 lei, cu tot cu TVA, respectiv 358.181,76 lei fără TVA, ofertele fiind așteptate până în data de 18 mai.
Un proiect ce va descuraja parcarea în zonele aglomerate
Conceptul proiectului se referă la implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei. În același timp sunt vizate măsuri de restricționare a circulației autoturismelor private prin diminuarea tramei stradale și descurajarea parcării în zonele aglomerate. Pe scurt, proiectul vizează: restricționarea circulației autoturismelor și promovarea (prin dezvoltare) a transportului public ecologic.
Amenajarea benzilor dedicate se va face pe următoarele sectoare de drum:
Traseul 1 – Str. Poienelor, Calea București, Str. Toamnei, Str. Hărmanului, B-dul Mihail Kogălniceanu, B-dul Iuliu Maniu, Str. Nicolae Iorga, Str. Lungă, Calea Făgărașului, Șoseaua Cristianului;
Traseul 2 – Șoseaua Cristianului, Calea Făgărașului, Str. Lungă, B-dul Eroilor, B-dul 15 Noiembrie, Calea București;
Traseul 3 – B-dul Victoriei, pe ambele sensuri.
Lungimea traseului benzilor dedicate, cumulată pentru cele 3 trasee, este de 16.260 m (16,26 km), iar suprafața de trotuar ce se reabilitează în cadrul prezentului proiectului este de 4.700 m.
Amenajarea benzilor dedicate se va realiza pe carosabilul existent, prin frezarea pe o lățime de 4 metri și o adâncime de 6 cm a asfaltului existent și așternerea pe o suprafață de 23.400 metri pătrați a unui covor asfaltic nou, colorat, pentru a fi ușor de identificat de participanții la trafic. Marcajele rutiere se vor reface pe o lungime totală, cumulată, de 39 de km, cu vopsea reflectorizanta.
Se vor monta, adițional semnelor de circulație existente, 849 de indicatoare rutiere de avertizare și informare asupra dispunerii benzii dedicate transportului în comun în cadrul carosabilului, astfel încât vizibilitatea semnalizării rutiere să fie maximă pentru toți participanții la trafic.