Herbagetica, un business înfiinţat în 2010 în Braşov, care produce şi distribuie suplimente alimentare, se adaptează crizei generate de coronavirus şi vrea să dezvolte produse noi, în funcţie de cerinţele pacienţilor. În 2019 compania românească a ajuns la 21 milioane de lei afaceri, în creştere cu 4%.
„Este o perioadă dificilă. Ne aşteptam la o nouă criză economică, dar nu ne-am gândit că aceasta va veni în urma unei crize sanitare care va prăbuşi rapid economia la nivel mondial. Partea pozitivă este că activăm în piaţa produselor destinate sănătăţii oamenilor şi că suntem foarte rapizi în reacţii, găsind astfel noi oportunităţi de dezvoltare şi de confirmare a valorilor organizaţiei“, a spus Mihaela Ilie, manager de marketing al Herbagetica.
Compania a luat măsurile necesare de siguranţă pentru angajaţi, iar una dintre principalele pro-vocări a fost aprovizionarea cu materii prime.
„Din punctul de vedere al vânzărilor, martie s-a remarcat prin creşterea cererii pentru produsele destinate imunităţii şi pentru categoria de vitamine-minerale la care am răspuns rapid prin lansarea pe piaţă a unor noi produse care să răspundă nevoilor actuale: Vitamina C Forte, D3, K2, pachet special de imunitate Imuno-vir şi pachet de suport pentru imunitate prin deparazitare Parasites 12“, a mai spus Mihaela Ilie.
O altă provocare pentru producătorul român a fost menţinerea preţurilor, în condiţiile în care costurile de producţe au crescut, pe fondul creşterii preţurilor la materii prime şi transport.
„Aproximativ 25% din clienţi au închis temporar sau total, dar suntem în permanenţă atenţi să ne adaptăm la noile condiţii, redimensionând structura operaţională, iar focusul principal în această perioadă este pe dezvoltarea şi lansarea în piaţă a unor noi produse printre care un antiviral sub brand-ul Devirox“, a mai precizat Mihaela Ilie.
În contextul restricţiilor impuse de autorităţi, oamenii şi-au schimbat obiceiul de cumpărare şi au început să comande produsele şi online.
Totuşi, creşterea vânzărilor prin intermediul site-ului herbagetica.ro este mică în comparaţie cu impactul scăderii vânzărilor din farmacii şi plafare, explică reprezentanta companiei.
„Rezultatele noastre financiare sunt şi vor fi direct influenţate de măsurile impuse de autorităţi şi durata lor, iar suportul statului în ceea ce priveşte susţinerea personelor juridice devine esenţial“, a mai spus Mihaela Ilie.
Deşi compania planificase să dezvolte capacitatea de producţie şi depozitare în 2020, din cauza crizei acest proiect este amânat deocamdată. Totuşi, dezvoltarea businessului va urma nevoia pacienţilor.
„Noile produse Herbagetica vor pune accent pe imunitate şi acţiune antivirală, răspunzând astfel noilor nevoi ale oamenilor.Ne dorim şi susţinem că aceasta situaţie să se încheie cât mai repede şi să revenim cu încredere la armonie şi sănătate. Suntem într-un moment esenţial în care noi, românii, trebuie să fim uniti şi să punem mai presus interesele şi valorile naţionale“, a mai spus Mihaela Ilie.