Suntem într-o perioadă de criză fără precedent pentru domeniul Horeca. Și încă nu știm sigur spre ce ne îndreptăm. Iar lucrurile nu vor mai fi la fel. Pentru că noul context va crea alte modele de business pe care mulți nici nu le luau în calcul până acum. Vom avea o nouă normalitate.
Criza din perioadă următoare va scoate în față managerii, pe cei care pot lua decizii raționale de business, chiar dacă vor fi radicale. Și pe cei flexibili, capabili să se adapteze din mers la nouă situație. Din păcate vor fi multe restaurante și hoteluri care nu vor supraviețui. Primele luni de după ridicarea restricțiilor vor fi critice.
1. Lipsa turiștilor străini. Strategie pentru clienții locali și comunități.
Să vedem și partea bună. Față de alte țări (cum sunt Italia sau Spania), majoritatea restaurantelor bune de la noi nu sunt 100% dependente de turiști străini. Nu credeam că lipsa turiștilor ne-ar putea “avantaja” la un moment dat. Până la COVID-19. Asta înseamnă că restaurantele de la noi au șanse să se redreseze într-un timp mai scurt. Mai ales locurile care au reușit să strângă în jurul lor o mică comunitate locală de clienți loiali.
2. Restaurantele vor fi mai mult decât restaurante. Delivery-ul va deveni permanent pentru mulți. Dar va lua forme diferite.
Deja am văzut mai multe încercări. Multe restaurante au trecut pe meniu de delivery, care a evoluat de la o săptămână la alta. Și-au îmbunătățit site-ul și capacitățile de livrare pentru comunitățile din vecinătate. Pentru mulți a fost doar un test, alții au fost surprinși să descopere o piață nouă. Ne așteptăm ca aceste activități să continue și sa se diversifice, indiferent când vom reintra în normalitate.
Citiți mai multe AICI.