Marian Munteanu are o experiență de peste 14 ani în îndustria HoReCa, însă de doi ani și jumătate vine în întâmpinarea brașovenilor și nu numai cu proiectul Social Van. În momentul de față acesta, împreună cu echipa sa, îi aduce mai aproape pe oameni de ceea ce înseamnă libertate pe plan financiar și personal.
La rândul său, el și-a dorit să fie independent din punct de vedere financiar și s-a gândit la deschiderea propriului său business care să îmbine pasiunea sa pentru mașini și lumea ospitalității. „Inițial am vrut să îmi încep o mică afacere și m-am gândit că un coffee to go ar fi cea mai potrivită decizie pentu mine. Am căutat un spațiu în oraș care să fie acceptabil din punct de vedere al costurilor, dar și ca amplasare, însă nu am reușit să găsesc nimic”, povestește acesta.
Totul este făcut din și cu pasiune
El și-a dat seama că are nevoie de un punct de lucru mobil, care poate fi deplasat cu ușurință, pentru a nu se simți constâns de clienții dintr-o anumită zonă a orașului. „M-am gândit totuși să optez pentru un coffee to go. Îmi doream să am un punct de lucru în formă de pahar de cafea în mărime foarte mare și am găsit ceva pe internet, însă, până să mă hotărăsc eu să îl achiziționez, s-a vândut. Eu în perioada aceea lucram pentru un importator de băuturi și avem tangență cu festivalurile. Am vrut să îmbin aceste două lucruri, astfel încât am ajuns la niște rulote de cai, care sunt modificate și transformate în baruri mobile”, spune Marian.
Deși acesta a vrut să realizeze un astfel de punct mobil pentru a-și porni afacerea proprie, pe parcurs dându-și seama că își dorește mai mult să realizeze astfel de proiecte. „Când eram aproape de final cu prima rulotă, mi-am dat seama că imi doresc să creez, să construiesc, așadar am postat-o pe internet. S-a vândut foarte repede, iar atunci am realizat că asta este ceea ce vreau să fac și ceea ce mi se potrivește. E multă muncă, dar totul a pornit de la pasiune”, susține Marian.
„Am stricat o grămadă de materiale și scule”
Dacă la început el reușea să realizeze o astfel de rulotă într-un intervalul de două luni, acum clienții se pot bucura de propriul lor bar mobil într-o lună de zile. „A fost o adevărată provocare, pentru că nu aveam habar de nimic. Timp de 14-15 ani eu am lucrat în vânzări și nu am avut tangențe cu așa ceva. Am stricat o grămadă de materiale, scule și am pierdut destul de mulți bani. Cred că doar în acest mod putem evolua, învățând din propriile greșeli și privind partea plină a paharului”, afirmă Marian.
„Vei găsi cu siguranță locul potrivit pentru tine”
La bază, barurile mobile sunt rutole de cai, însă se omologhează, iar în cartea ei de identitate va ajunge să fie magazin mobil. „Șasiul rămâne același, noi însă adăugăm mobilierul, schimbăm podeaua și design-ul. Facem și o instalație electrică nouă și una de apă. Ne ocupăm de tot ce este necesar pentru a o transforma într-un magazin mobil. Beneficiul este că te poți muta oricând și cu siguranță, la un moment dat, vei găsi locul potrivit pentu tine”, spune Marian.
Cel mai mare beneficiu pe care îl ai în momentul în care optezi pentru achiziționarea unui bar mobil este faptul că te poți plimba. „În cazul în care ești o persoană dinamică și îți place să mergi la festivaluri, poți face bani și te poți distra în același timp. De asemenea, un bar mobil poate reprezenta o alegere profitabilă în detrimentul unui spațiu închiriat, întrucât poți schimba locația cu ușurință și găsi clienți dornici de serviciile tale fix acolo unde nu te așteptai”, afirmă Marian.
Oamenii, din ce în ce mai interesați de baruri mobile
Prețurile unui astfel de magazin mobil variază în funcție de opțiunile fiecărui client și de ceea ce dorește acesta să le ofere oamenilor. „Dacă vorbim de rulote în care să îți desfășori activități de genul bar, prosecco bar, cocktail și așa mai departe, prețul de vânzare oscilează de la 8.000 de euro până la 12.000 de euro. Ai nevoie de un frigider, un aparat pentru fresh-uri, o mică vitrină, totul făcându-se strict to go. Dacă vorbim de foodtruck-uri, prețurile cresc în funcție de echipamente, întrucât acestea sunt, de fapt, bucătării mobile”, susține Marian.
Până acum, clienții au apelat la serviciile oferite de Social Van datorită recomandărilor, însă din ce în ce mai mulți oameni se arată interesați de achiziționarea unui astfel de magazin mobil. „Am avut clienți doar din România, respecitiv Cluj, București și Arad. A existat și o persoana interesată care locuia în Croația și era dispusă să vină în Brașov pentru a ridica magazinul mobil. În principiu, clienții vin și le ridică de la noi, dar putem oferi și livrarea acestora la cerere”, încheie Marian.