Asocierea Railworks va începe lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din calea ferată Brașov-Sighișoara săptămâna viitoare, pe 16 aprilie, după ce joi compania CFR SA a dat asocierii o înștiințare în acest sens. Contractul a fost semnat în luna martie, după mulți ani de dispute în justiție, scrie Club Feroviar. Cei 128 de km erau parcurși în 100 de minute de cele mai rapide trenuri, dar timpul de călătorie este cu 60% mai mare în prezent, notează Hotnews.ro.
Trenurile circulă din 1873 între Brașov și Sighișoara și, dacă la început drumul dura șase ore, spre 1910 cele mai rapide trenuri Expres ajungeau să facă sub trei ore. În 1970 trenurile Rapide reușeau să parcurgă cei 130 km într-o oră și 37 de minute, iar în 2005 trenurile făceau puțin peste 100 de minute. Acum, drumul durează între 160 și 250 de minute, după lucrări timpii ar trebui să scadă până la un nivel de 47 de minute (!) pentru trenurile cele mai rapide.
Restricțiile de viteză s-au înmulțit în ultimul deceniu și timpii au crescut, trenurile IR de acum ajungând să facă tot cât făceau acum 30 de ani „personalele” care opreau în toate stațiile. Cel mai rapid tren de acum face cu 55 de minute mai mult decât făceau trenurile rapide în 2005. Între Brașov și Sighișoara sunt 20 de gări, dublu față de acum 145 de ani.
Ruta se va scurta cu 17,72 km (de la 130,27 km, la 112,55 km).
2 comentarii
Sighisoaraean fiind, și, utilizând aceasta ruta (Sighisoara- București N.) Foarte des, incerc un sentiment de ” bucurie” citind decizia de a se incepe lucrările de reabilitare al căii ferate între Sighișoara și Brasov. Sper sa mai ” trăiesc ” să călătoresc pe acest tronson în mai puțin de 90 de min.
Și persoanele care sunt in zona de construcție, vor fii despăgubite ???