Social, Stiri Brasov

Lista documentelor a căror valabilitate se prelungește până la încetarea stării de urgenţă în România

Valabilitatea documentelor emise de Poliţia Română, de Direcţia Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date și de către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor aflate în coordonarea metodologică a MAI, Inspectoratului General pentru Imigrări se prelungeşte până la încetarea stării de urgenţă şi sunt recunoscute de autorităţi pe teritoriul României.
Românii aflaţi în această situaţie vor avea la dispoziţie 90 de zile de preschimbare a actelor respective, după încetarea stării de urgenţă, a transmis joi Ministerul Afacerilor Interne (MAI).


Cazier judiciar


Certificatele de cazier judiciar sau adeverinţele de integritate comportamentală pot fi emise de structurile Poliţiei Române pe durata stării de urgenţă, doar pentru motive temeinic fundamentate menţionate în cuprinsul cererii. În aceste cazuri, se recomandă pe cât posibil utilizarea mijloacelor de comunicare online, pentru evitarea prezentării la ghişeu.
În cazul în care certificatul de cazier judiciar este necesar pentru dosare de concurs, angajare, licitaţie etc. la instituţiile publice sau organele de specialitate ale administraţiei publice, precum primării, instituţii din sistemul de învăţământ, sănătate, SRPCIV, DGASPC există posibilitatea ca persoanele interesate să depună o declaraţie prin care să solicite acestor instituţii obţinerea extrasului de pe cazierul judiciar sau a certificatului de integritate comportamentală.


Dovada înlocuitoare pentru permis de conducere


În dosarele instrumentate de parchete în care, anterior instituirii stării de urgenţă, a fost disjunsă prin ordonanţă a procurorului prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permisului de conducere, eliberate conform art. 111 din OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, nu este necesar ca persoanele respective să depună cereri de prelungire.
Procurorii vor emite, din oficiu, ordonanţe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă o ordonanţă. Ordonanţele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unităţile de poliţie competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situaţie excepţională.


Permise de conducere


În ceea ce priveşte activitatea Direcţiei Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, documentele pentru care se prelungeşte valabilitatea până la încetarea stării de urgenţă sunt permisele de conducere româneşti, autorizaţiile de circulaţie provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare şi ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim premise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare/ transcriere/ certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere româneşti/străine sau duplicate.
Dovezile sunt valabile până la primirea de către titulari/deţinători a certificatelor/permiselor de conducere livrate de către Direcţia Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor prin serviciile poştale.
Nu intră în această categorie dovezile înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permiselor de conducere care se eliberează de serviciile rutiere în cazul unor abateri la regimul circulaţiei.
Totodată, se menţine valabilitatea documentelor necesare operaţiunilor de înmatriculare/transcriere, examinare sau preschimbare a permisului de conducere obţinute de către solicitanţi de la alte entităţi, documente care vor expira în interiorul stării de urgenţă (ex. certificat de autenticitate, fişa medicală, dosar şcolarizare şi altele) pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de urgenţă.


Cărți de identitate


Cărţile de identitate, cărţile de identitate provizorii, menţiuni de stabilire a reşedinţei emise şi prelucrate de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) şi de către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor sunt valabile pe teritoriul României, inclusiv 90 de zile de la încetarea situaţiei de urgenţă.
Totodată, în cazuri excepţionale, care au la bază motive medicale, pierderea, furtul, distrugerea actului de identitate, cetăţenii pot solicita eliberarea unui nou act de identitate sau, după caz, înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei, exclusiv prin programarea telefonică, în prealabil, la numărul de telefon precizat pe site-ul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor competent, ori după caz menţionat pe site-ul DEPABD.
Activitatea de preluare a cererilor privind furnizarea unor date cu caracter personal din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor sau a cererilor privind clarificarea unor aspecte de stare civilă se va realiza prin intermediul adresei poştale sau a mijloacelor de comunicare electronice.
Cererile pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, (document eliberat cetăţenilor români în vederea apărării drepturilor şi valorificării intereselor acestora în străinătate, însoţit, după caz, de formularul standard multilingv eliberat în baza Regulamentului (UE) 2016/1191), precum şi cererile privind eliberarea fotocopiilor după deciziile de schimbare a numelui persoanelor fizice pe cale administrativă, eliberate de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date până la data de 31.03.2005, se transmit exclusiv online pe adresa de e-mail a instituţiei depabd@mai.gov.ro.


Documentele de ședere eliberate cetăţenilor străini


Se supun prevederilor decretului prezidenţial din 16 martie 2020 privind starea de urgență şi ale Ordonanţei militare nr. 3 din 24 martie 2020 inclusiv documentele eliberate cetăţenilor străini de către Inspectoratul General pentru Imigrări, permise de şedere, avize de angajare/detaşare, decizii de returnare, certificate de înregistrare a rezidenţei sau cărţi de rezidenţă eliberate cetăţenilor europeni, documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecţie internaţională şi persoanelor fără cetăţenie, documentele temporare de identitate ale solicitanţilor de azil.
Având în vedere măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu noul coronavirus, pentru situaţii de urgenţă sau care nu suferă amânare, cetăţenii străini şi europeni pot utiliza mijloacele electronice de comunicare la distanţă cu structura competentă teritorial, precum aplicaţia online portaligi.mai.gov.ro, corespondenţa poştală sau alte mijloace conform datelor de contact ce se regăsesc pe site-ul igi.mai.gov.ro, adaugă Ministerul de Interne.
Românilor li se recomandă să consulte constant site-urile oficiale ale structurilor de specialitate, pentru a afla cu exactitate orarul de funcționare a ghișeelor și condițiile cerute, precum și alte informații de interes, ținând cont de restricțiile instituite prin Ordonanțele militare ca urmare a instituirii stării de urgență.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

FORONA – Organizația fotografilor de natură – și-a lansat un nou site de prezentare
FORONA (Organizația fotografilor de natură din România) și-a lansat astăzi, cu ocazia Zilei Mondiale a Mediului, noul site de prezentare
Prima scumpire a carburanților de după starea de urgență – 3 bani/l
OMV Petrom a efectuat prima scumpire a carburanților de la declanșarea crizei coronavirusului, majorând prețul benzinei cu 3 bani/l, în
Admiterea la Universitatea Transilvania se va face printr-un concurs de dosare. 6.000 de locuri sunt scoase la concurs, peste jumătate
Pentru admiterea în anul universitar 2020-2021, Universitatea Transilvania din Brașov va scoate la concurs 2.850 de locuri finanțate de la
Eliana mall și-a redeschis porțile. Clienții sunt rugați să poarte masca de protecție
Veşti bune pentru brașoveni! Având o suprafaţă de până în 15.000 mp., centrul comercial Eliana mall din cartierul Bartolomeu şi-a
Situația biletele achiziționate în avans la evenimentele Kruhnen Musik Halle
Pe perioada stării de alertă și până la noi informații, Kruhnen Musik Halle trebuie să se supună restricţiilor și condițiilor
Aproape 150 de arbori din zona de agrement Poiana Angelescu – Valea Largă din Săcele ar urma să fie tăiați.
Regia Publică Locală a Pădurilor (RPLP) Săcele anunță că din data de 10 iunie va începe recoltarea copacilor doborâți de
Încă nu e sigură deschiderea mall-urilor din 15 iunie. Orban: „O decizie vom lua cu 3 – 4 zile înainte”
O decizie în privinţa redeschiderii mall-urilor va fi luată de autorităţi cu 3-4 zile înainte de 15 iunie şi se
Au furat lemn de 10.000 de lei. Au fost prinși și amendați cu 15.000 de lei
În perioada 3 – 4 iunie 2020, polițiști din cadrul Serviciului de Ordine Publică Brașov – Biroul Combaterea Delictelor Silvice,
Sesiune de live painting susținută online de o brașoveancă, mâine, începând cu ora 19:00
Claudia Busuioc este un om curios. E pasionată de știință, astronomie, artă, frumusețe și tehnologie. Acum câțiva ani, a început să
FOTO O familie de brașoveni a creat design-ul „costumației” de la Arena Bucătarilor. Aceștia plănuiesc să-și deschidă showroom-uri în mai
În spatele fiecărui business se află o poveste construită de oameni care creează, vor să evoluzeze și pun suflet și
De mâine, pe perioadă de weekend sau sărbători legale, RATBV transportă gratuit bicicletele celor care vor să ajungă în Poiană
Având în vedere că în ultima perioadă s-a luat decizia relaxării unora dintre măsurile luate pentru reducerea riscului de răspândire
Revolut își modifică aplicația mobilă. Compania vrea să devină o platformă financiară globală
Revolut a anunțat lansarea unei noi versiuni a aplicației sale mobile utilizată în România pentru gestionarea banilor. Compania a susținut
Bărbatul care a trăit 5 ani într-un cort pe Dealul Melcilor a fost ajutat de polițiștii locali să primească o
Un bărbat de 64 de ani a locuit mai bine de 5 ani într-un cort, pe Dealul Melcilor, însă viața
VIDEO De ce se usucă pădurile Brașovului? Mai mulți copaci au fost „pictați”, însă nu vor fi tăiați
Un fenomen care a început să ia amploare la nivelul întregii Europe în ultimii ani este acela de uscare a
Patru brașoveni au fugit din autoizolare. Acum vor fi plasați în carantină și vor susține costurile din propriile buzunare
Direcția de Sănătate Publică informează că astăzi, în județul Brașov, 31 de persoane sunt în carantină și 1.879 de persoane
Noi măsuri de sprijin pentru angajați și angajatori. În ce condiții va deconta statul 50% din salariu
Partea I, nr. 459 din 29 mai, a Ordonanței de urgență nr. 92/2020 a fost publicată în Monitorul Oficial  pentru
12 noi cazuri de coronavirus depistate la Brașov, care ajunge la 806 infectări. România sare de 20.000 de cazuri
196 noi cazuri de coronavirus au fost depistate în România în ultimele 24 de ore din 11.932 de teste prelucrate. Bilanțul
Vernisaj online al unei expoziții fluorescente, astăzi, la Muzeul de Artă din Brașov
Fluo Immersion. Culori halucinante, subiecte organice și prietenoase – un experiment psihedelic pentru contemporani. Semnat Andrei Popa, proiectul expozițional pe
Alertă InfoCons: Încă șapte tipuri de măști de protecție pun în pericol sănătatea
InfoCons revine cu o nouă alertă emisă prin Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare și periculoase, pentru încă 7
Veniturile medii ale românilor în 2019: 4.790 lei pe gospodărie și 1.853 pe persoană
Veniturile totale medii lunare ale populaţiei pe o gospodărie au fost de 4.790 lei în 2019, în creştere cu 12,7%