Compania de Drumuri a semnat cu firma Vesta Investment un contract în valoare de 34,32 milioane de lei ce vizează reamenajarea drumurilor în zona de trecere la nivel peste calea ferată pentru creșterea siguranței în trafic.
Acest proiect, finanțat din fonduri europene nerambursabile din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, are ca scop creșterea siguranței rutiere prin amenajarea a 246 de treceri la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată până la sfârșitul anului 2021. Contractul se va derula pe doi ani, iar potrivit reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov la nivelul celor 5 județe pe care le administrează vor fi reamenajate 34 de treceri, dintre care 11 anul acesta. La nivelul județului Brașov, anul acesta, la trecerea de pe DN 73A, dintre Râșnov și Zărnești, ar urma să fie efectuate astfel de amenajări. „Este un proiect mult așteptat de către noi, pentru că anul acesta vom reuși să amenajăm 11 astfel de treceri, iar pe parcursul derulării contractului se vor moderniza în total 34 de treceri. Prin acest proiect va crește siguranța în trafic pe drumurile naționale, lucru care este principala noastră prioritate”, a explicat Horia Stancu, directorul DRDP Brașov.
Proiectul constă în amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată și presupune:
- montajul de stâlpi de iluminat cu încărcare solară;
- montajul de stâlpi pentru delimitarea sensurilor de circulație;
- semnalizare rutieră orizontală (simboluri preformate și benzi rezonatoare din marcaj rutier);
- marcaj tip covor antiderapant (se va realiza pe o distanță de 50 m, între barieră și indicator)
Drumarii spun că implementarea proiectului va crește gradul de siguranță a traficului, prin adoptarea soluțiilor tehnice care să reducă numărul de accidente rutiere grave produse pe drumurile naționale la intersecția cu trecerile la nivel cu calea ferată. În schimb, partea de reabilitare a trecerilor propriu-zise peste linii, unde sunt de altfel și cele mai mari probleme din cauza faptului că dalele nu mai stau la locul lor, revine în sarcina CFR.
Un comentariu
Pe tot cuprinsul Brașovului, calea ferată n-ar trebui să se intersecteze cu alte cai de transport. Ori pe sus, ori mai jos de șosele, trotuare cu înălțimea reglementată.