Compania RO SA Brașov 1, care deține clădirea care a găzduit magazinul Praktiker din Brașov, intenționează să reamenajeze spațiul și să mai adauge un etaj acestuia. Potrivit documentației de urbanism, clădirea își va păstra destinația de magazin de bricolaj, cel mai probabil urmând să găzduiască brandul Homelux, care intenționează să își deschidă o locație și la Brașov.
Magazinele de decoraţiuni interioare Homelux sunt dezvoltate de omul de afaceri Omer Susli. au vânzări de un milion de euro lunar cumulat.
Investiţia într-un magazin mic Homelux este de circa 1,5-2 milioane de euro, în vreme ce unul de dimensiuni mai mari presupune investiţii de aproximativ 15 milioane de euro.
În magazinele Homelux se vinde o varietate mare de produse, care are în vedere tot ce este necesar în interiorul unei case, de la veselă şi electrocasnice la mobilier, lenjerii de pat sau decoraţiuni interioare.
Printre competitorii Homelux se numără Kika (retailer cumpărat recent de austriecii de la XXXLutz) şi Ikea, care furnizează game asemănătoare de produse.
Pe lângă punctele de desfacere fizice, Homelux vinde şi prin intermediul unui magazin online, deschis în ianuarie 2019. Acolo, de la o lună la alta, creşterile vânzărilor sunt de circa 30-40%.
În vara anului 2017, grupul britanic Kingfisher, care a intrat oficial pe piaţa locală în 2013, când a preluat reţeaua de magazine Bricostore, între timp remodelată şi redenumită Brico Depôt, a cumpărat magazinele Praktiker de la omul de afaceri turc Omer Susli. Acesta din urmă cumpărase magazinele în 2014, când Praktiker AG, compania-mamă a grupului german, era în insolvenţă. Kingfisher a cumpărat doar magazinele Praktiker, iar terenurile pe care se aflau unele dintre ele le deţinea omul de afaceri. Astfel, după ce au hotărât să închidă cele trei unităţi, el a rămas cu spaţiile.
După vânzarea Praktiker, britanicii de la Kingfisher au păstrat brandul o perioadă, însă anul trecut au luat decizia de a trece toate unităţile Praktiker sub brandul Brico Dépôt.
De la 1 decembrie 2019, marca Praktiker îi revine lui Omer Susli, care se gândeşte fie să o vândă mai departe, fie să revină în bricolaj cu acelaşi brand.