Euroins, al doilea mare jucător de pe piața RCA în 2019, va trece sub administrarea temporară a Fondului de Garantare a Asiguraților(FGA), care va conduce firma în colaborare cu reprezentanții acționarului bulgar, până la numirea unui Consiliu de Administrație, conform legii. Este una dintre deciziile luate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară, care a mai hotărât și sancționarea asigurătorului cu amendă în valoare de 500.000 de lei, a doua cea mai mare din istoria instituției.
Ce
abateri au fost constatate
Conform informațiilor economica.net, cel puțin
într-o primă fază, rolul FGA va fi în principal acela de a ajuta conducerea
Euroins să își formeze o idee foarte clară asupra portofoliului pe care îl
gestionează și, implicit, a măsurilor pe care ar trebui să le ia pentru a
rezolva problemele. Abaterile imputate Euroins vizează atât întârzieri la
constatarea daunelor, cât și fapte mai grave precum plata parțială sau neplata
despăgubirilor ori neînregistrarea unor dosare de daună sau plata cu întârziere
a daunelor. De altfel, situația Euroins devenise una de notorietate, după ce
compania a intrat în conflict deschis cu service-urile și transportatorii și,
în plus, a ajuns lider absolut în ceea ce privește numărul de reclamații
formulate de păgubiți nemulțumiți la ASF.
Dosare de daună „uitate”
În urmă cu aproximativ jumătate de an, vicepreședintele ASF, Cristian Roșu, a spus, vorbind despre Euroins că „au spus că au uitat vreo 20.000 de dosare de daună în dulap”. În acel moment, director de daune al Euroins era Martins Haschka, fost director la Claims Expert, firma grupul Vienna Insurance Group din România, cu care lucrează cele trei membre ale VIG, adică Asirom, Omniasig și BCR Asigurări de Viață. Haschka a încercat o reformare agresivă a sistemului de gestionare a daunelor în Euroins, și a reușit, se pare, doar escaladarea problemelor pe care Euroins oricum le avea, ca orice mare jucător de pe piața RCA. Amintim că Euroins controlează peste 30% din această piață și are circa 2 milioane de clienți pe RCA. Drept urmare, firma trebuie să gestioneze anual zeci de mii de dosare de daună.
În prezent, principala mare problemă a Euroins este că întârzie programările pentru constatarea daunei sau refuză ca păgubitul să parcurgă această etapă în service-ul ales (așa cum prevede legea) direcționându-l către propriile centre de daună.