Programul de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață stimulează dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii, prin facilitarea accesului la finanțare, în scopul îmbunătățirii performanțelor economice și tehnice ale acestora. Prin creșterea nivelului de competitivitate, crearea și menținerea locurilor de muncă, sporirea protecției consumatorilor și securității alimentare se urmărește adoptarea la cerințele determinate de statul Român ca stat mebru al Uniunii Europene.
Societățile comerciale (IMM) organizate în baza Legii nr. 31/1990, care au ca obiect de activitate comercializarea produselor și serviciilor de piață, au cel puțin 1 an de la înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului și codul CAEN pentru care solicită finanțare este autorizat cu cel puțin 3 luni anterior depunerii cererii de finanțare reprezintă beneficiarii eligibili pentru asistența financiară nerambursabilă maximă de 250.000 de lei.
Valoarea grantului va reprezenta maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului. Acestea cuprind:
– Echipamente IT;
– Echipamente tehnologice maşini, utilaje şi instalaţii de lucru-inclusiv
software-ul aferent, necesare desfăşurării activităţilor;
– Achiziţionarea de electro şi motostivuitoare;
– Active necorporale referitoare la brevete de inventie, mărci de produse si
servicii (francize, etichetare ecologica, licente), software pentru comerţul
on-line;
– Mobilier, aparatură birotică şi sisteme de protecţie a valorilor umane şi
materiale;
– Achiziţionarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3;
– Certificarea unui sistem de management al calităţii/ mediului/sănătăţii şi
securităţii ocupaţionale/siguranţei alimentelor;
– Realizarea unui site pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a
produselor sau serviciilor promovate;
– Achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei
economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile de
energie pentru eficientizarea activităţilor;
– Comisionul de garantare aferent anului acordării garanţiei, datorat Fondului
Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii;
– Participarea la cursuri de instruire pentru formare/ calificare profesională/
specializare/ perfecţionare profesională în domeniul activităţilor de
comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă;
– Consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării;
– Achiziţionarea de spaţii comerciale de comerţ sau prestări servicii;
Acest program are o alocare propusă în proiectul de buget de 40.000.000 de lei credite de angajament și 40.000.000 de lei credite bugetare. În perioada 2017-2020 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de maxim 800 de beneficiari, dintre care 160 de beneficiari în anul 2020.
Informaţii suplimentare, precum şi consultanţă pentru realizarea documentaţiilor de finanţare, pot fi obţinute la Centrul de Consultanţă al Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov, la numărul de telefon 0268.547.084 sau la adresele de email attila.szekely@ccibv.ro și razvan.ialomitianu@ccibv.ro.