Stiri Brasov, Timp liber

Bode: Până când va începe construcția autostrăzii Brașov – Comarnic vor mai trece doi – trei ani. Alternativa ar costa doar 18 milioane de euro

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat miercuri seară că realizarea Autostrăzii Comarnic-Brașov poate începe în termen de doi-trei ani și că până atunci, pentru decongestionarea traficului de pe DN1, se poate lucra la rute alternative prin conectarea și modernizarea unor drumuri județene.


Lucian Bode a explicat la Digi24 că până la construirea Autostrăzii Comarnic-Brașov, Ministerul Tranporturilor trebuie să vină cu soluții alternative pentru decongestionarea traficului din zona Comarnic. Potrivit acestuia, soluția ar fi conectarea și modernizarea unor drumuri județene.
„Prima (porțiune), drumul județean Câmpina – Valea Doftanei – Săcele se prezintă în felul următor: de la Câmpina la Valea Doftanei avem 35 de km de drum judetean asfaltat. De la Valea Doftanei până la granița cu Brașovul, avem 14 km de drum neasfaltat, dar care este prins în PNDL și poate fi finanțat integral. De asemenea, de la limita cu județul Brașov până la Săcele, cei 12 km, este un drum județean pietruit. Acest drum poate intra, de asemenea, într-un program de finanțare de la Ministerul Dezvoltării și cei 61 de km de drum județean. Aproximativ 18 milioane de euro ar fi valoarea investiției, cred că nu e o investiție foarte mare, astfel încât să construim o rută alternativă pentru micul trafic la aglomerația de pe Valea Prahovei” a explicat Lucian Bode, potrivit Mediafax.
Până la începerea lucrărilor la Autostrada Comarnic Brașov va mai dura doi-trei ani de zile, potrivit ministrului. În acest timp s-ar putea finaliza însă drumul alternativ.
“În orice caz, până la începerea lucrărilor la autostrada Comarnic-Brașov, vorbim de 2-3 ani de zile, acest drum trebuie finalizat. Pentru că mulți fac greșeala și spun construim Autostrada Comarnic-Brașov în patru ani de zile. Da, poți, dar să spui că vei construi în patru ani începând de astăzi, faci o mare greșeală. Pentru că până la momentul construirii autostrăzii trebuie să ai studiul de fezabilitate revizuit, și vorbim de șase luni de zile minim, trebuie proiectul tehnic realizat, trebuie să fie luate toate avizele și acordurile și vorbești de 4 ani de zile de la momentul în care faci primul hârleț”, a mai precizat ministrul.
În legătură cu finanțarea, Bode a spus că după dispariția parteneriatelor public-private, Ministerul de resort va prelua toate proiectele de infrastructură în regim PPP.
“După ce dispare acest parteneriat public-privat, o șmecherie a defunctei guvernări PSD, noi vom prelua prin hotărâre de guvern la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor toate proiectele de parteneriat public-privat ce vizează dezvoltarea infrastructurii de transport în România. Vom veni în Guvern cu o soluție pe de o parte revizuirea documentației, a studiului de fezabilitate și pe de altă parte sursele de finanțare. Ele, din punctul meu de vedere nu pot fi decât două: finanțare de bugetul de stat, pe un proiect multianual, vorbim de un obiectiv a cărei valoare este estimată la 1 miliard de euro, eu cred că o alocare multianuală de 250 de milioane de euro de la bugetul de stat nu este un efort financiar foarte mare ținând cont de risipa pe care am găsit-o când am venit la guvernare”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Lucian Bode a spus că există posibilitatea finanțării prin fonduri europene, respectiv prin programul operațional de infrastructură mare, cele două variante ocolitoare.
“Noi vom trimite până la sfârșitul lunii către ANAP documentația spre validare și după validarea ANAP urcăm în SICAP proiectare și execuție variante ocolitoare Comarnic – Brașov. Mai departe, vreau să spun că UAT-urile orașelor Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal au agreat constituirea unei asociații de dezvoltare intercomunitară. Această asociație a venit către guvern, am avut o primă întâlnire sub coordonarea doamnei vicepremier Raluca Turcan anul trecut, vom avea săptămâna viitoare o altă întâlnire, au venit cu câteva soluții pentru decongestionarea traficului în zona respectivă. Pasarele supraterane, fie că vorbim de DN sau de calea ferată, sensuri giratorii, poduri, legături, lărgirea la patru benzi a drumului național acolo unde se poate, drumuri alternative așa cum este cel din Sinaia, cum este cel din Azuga, acestea sunt posibile soluții puse pe masa de către autoritățile locale care se asociază într-o asociație de dezvoltare intercomunitară eligibilă la finanțare pe fonduri europene. Aceste rute alternative sunt în preocuparea noastră a fi finanțate și realizate înainte de a începe lucrările la autostrada Comarnic-Brașov. Adică tot în doi ani”, a spus Bode.

Un comentariu

  1. Ovidiu Munteanu

    Sunt câteva hibe. 1 Există DN1A. Finalul e tot în Garcin. Pasul Predelus e dificil. De fapt e o cărare în serpentine abrupte prin pădure. Trebuie reconstruit. Eu cred că vor cei din Valea Doftanei drum asfaltat, că e un praf vara! Poți s-o iei și Comarnic Secaria Traisteni, dar urci și cobori abrupt. În final consider că nu e o soluție ci o amânare, o bătaie de joc.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

Care este situația numărului de paturi ATI la nivelul celor 6 spitale din Brașov. CJ ia în calcul amenajarea unui
Din numărul total de paturi aprobat de Ministerul Sănătății pentru județul Brașov, în baza structurilor aprobate și avizate pentru spitalele
RATBV suplimentează numărul de autobuze pe ruta spre Codlea
RATBV S.A. suplimentează de mâine capacitatea de transport pe linia 220, Brașov – Codlea, astfel încât la orele de vârf
Cum pot persoanele fizice și firmele să își eficientizeze situația financiară în perioada stării de urgență
Specialiștii BCR recomandă să pui deoparte banii pe care i-ai fi cheltuit afară cu prietenii, construindu-ți astfel un fond de
Peste 222.000 de turiști s-au cazat în hotelurile și pensiunile din Brașov în primele două luni ale anului
Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în luna februarie 2020 au scăzut cu 4,5% faţă de cele din luna
Încă 356 de brașoveni au decis să iasă „la plimbare” fără a avea urgențe. Au primit amenzi de aproape 200.000
Inspectoratul de Poliție Județean, Inspectoratul de Jandarmi Județean, Gruparea de Jandarmi Mobilă „Burebista” și Poliția Locală au continuat misiunile impuse
VIDEO Bucătarii Sergiana îi învață pe brașoveni să facă preparate tradiționale acasă, în confortul propriei locuințe
De când s-au luat măsurile împotruva răspândirii virusului, restaurantele din Brașov s-au adaptat situației și propun livrare acasă și meniuri speciale.
Opt brașoveni s-au vindecat de noul coronavirus. Avem 117 infectați, 184 de persoane în carantină și 3.481 de cazuri în
În județul Brașov, potrivit datelor Direcției de Sănătate Publică, 184 de persoane se află în carantină, iar 3.481 de persoane
Brașoveancă infectată cu COVID-19: „Dacă s-ar testa toată România, cred că jumătate ar avea acest virus”/ „La mine cam așa
O pacientă asimptomatică, dar infectată Covid-19, internată într-un spital din Brașov, a povestit pentru dcnews.ro prin ce experiențe a trecut.
Președintele Iohannis a promulgat astăzi legea care atribuie un caracter social programului „Prima casă”
Astăzi, președintele Klaus Iohannis a semnat decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.
Deși traficul este mai lejer, Calea Feldioarei a fost blocată din cauza unui accident destul grav
Reprezentanții Inspectoratului de Poliție al Județului Brașov anunță că la traficul a fost blocat în jurul orei 14.00 pe Calea
O parcare din zona Parcului Central, resistematizată: se amenajează stații de încărcare pentru mașini electrice și se extind spațiile verzi
În această dimineață, au început lucrările de reamenajare a unui tronson de parcare din dreptul Parcului Central, respectiv dinspre strada
APC solicită Guvernului înghețarea prețurilor produselor pentru un trai de subzistență pe o perioadă de un an
Asociația Pro Consumatori (APC) cere Guvernului să înghețe prețurile la produsele agroalimentare care reprezintă coșul de consum al populației corespunzător
Din 6 aprilie se vând miei, dar numai în trei piețe din Brașov
Serviciul Administrare Pieţe împreună reprezentanţii Direcției Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) au verificat potențialele amplasamente pentru comerțul cu
ÎPS Teodosie vrea ca bisericile să fie deschise de Înviere, cu păstrarea normelor de siguranță medicală
ÎPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, a transmis, joi, că ”nădăjduiește” ca bisericile să fie deschise, iar credincioșii să poată participa la
Omul de afaceri Gelu Dumitru, internat la Spitalul TBC de pe Stejeriș, după ce a fost infectat cu noul coronavirus
Omul de afaceri Gelu Dumitru, proprietarul companiei Tess, este internat la Spitalul de Pneumoftiziologie, pe Stejeriș, după ce a fost
Filtre de poliție prin tot Brașovul. Din această noapte, minimuml amenzii pentru deplasările fără motiv crește la 2.000 de lei
Polițiștii brașoveni, în colaborare cu Jandarmeria, Poliția Locală, dar și Armata, au organizat astăzi filtre în toate punctele cheie ale
117 cazuri de infectări la Brașov. La nivel național avem 2.738 de infectări cu COVID-19
Un număr de 278 noi cazuri de coronavirus au fost confirmate în România în ultimele 24 de ore, astfel că
Măsuri împotriva COVID – 19: Angajații Uzinei de Apă, cazați la serviciu pe perioada crizei. Concentrația de clor din apa
Apa potabilă disponibilă non-stop a fost mereu un aspect care a ținut de civilizație și progres. Pentru a asigura serviciul
Firmele vor ca statul să subvenționeze salariile angajaților din mediul privat în timpul pandemiei
În contextul pandemiei de coronavirus COVID-19, investitorii germani și români care sunt membri ai Camerei de Comerț Româno-Germane (AHK) solicită
Stranierii care stau în autoizolare la Brașov caută tot felul de șiretlicuri ca să iasă din casă: ultimul motiv invocat,
Persoanele venite din străinătate, cu precădere din zone roșii precum Italia, caută tot felul de șiretlicuri ca să mai iasă