Temad, distribuitorul de materiale de construcţii din Braşov controlat de omul de afaceri Florin Madar, şi-a majorat afacerile cu 7% în 2019 faţă de anul anterior, ajungând astfel la un rezultat de 40,3 mil. euro.
„A fost un an bun. Credem că piaţa pe care activăm, bazată pe accesorii pentru construcţii şi amenajări, va creşte în continuare în 2020, chiar dacă mai lent decât în 2019“, spune Florin Madar.
Astfel, pentru acest an proprietarul Temad şi-a planificat un avans de 5% al vânzărilor, până la 42,5 milioane de euro, în linie cu evoluţia pieţei.
„Am constatat, în ultimii ani, orientarea pieţei spre produse de o calitate mai ridicată şi «de marcă», ceea ce se potriveşte politicii noastre de a avea mărfuri de acest fel. Estimăm că şi în continuare piaţa va avea aceeaşi tendinţă“, mai spune Florin Madar.
În afară de creşterea exigenţelor clienţilor, distribuitorii de materiale de construcţii sunt afectaţi şi de unele aspecte care le pun probleme, printre care forţa de muncă, o dificultate de care se teme şi compania din Braşov. „Principalele noastre îngrijorări sunt legate de cursul valutar şi de lipsa forţei de muncă, deşi pe noi nu ne-a afectat direct până acum.“
Compania Temad a fost înfiinţată în decembrie 1994 ca importator şi distribuitor de produse folosite pentru construcţii. Temad distribuie materiale pentru hidroizolaţii, zugrăvit, amenajări interioare, finisaje, instalaţii, scule electrice, vopsele, lacuri, grunduri.
„În 2020, avem în plan investiţii de 400.000 de euro în sisteme informatice şi digitalizare pentru creşterea eficienţei activităţilor de distribuţie, logistică, aprovizionare, gestionarea de stocuri. Nu avem în vedere creşterea semnificativă a numărului de angajaţi“, spune Florin Madar. Temad Co – numele sub care compania este înregistrată – are, potrivit celor mai recente date, 250 de salariaţi.
Clienţii Temad sunt în principal companii, magazine de materiale de construcţii precum Hornbach şi Dedeman şi retaileri care comercializează astfel de produse – Carrefour şi Auchan. În total, produsele Temad, sub şapte mărci proprii, se găsesc în peste 5.000 de magazine. Produsele companiei vin de la furnizori din Europa şi din China.
Temad are 13 filiale – din care se face distribuţia de materiale de construcţii – pe teritoriul României şi una în Republica Moldova, unde a pătruns în urmă cu peste zece ani. Aceste centre de distribuţie se găsesc în oraşe precum Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Craiova, Oradea, Baia Mare, Sibiu, Deva, Constanţa, Buzău, Piteşti şi Piatra-Neamţ.