Un model de Dacia care nu a mai apărut pe străzi de aproximativ 30 de ani și-a refăcut apariția pe șoselele din România.
Este vorba de o dubiţă în care încap opt oameni şi care a fost salvată datorită unui pasionat de maşini de epocă, un tânăr inginer mecanic din Braşov, Levente Dudi, scrie Agerpres. Modelul se numește D Estafette.
El a muncit timp de cinci ani să restaureze această maşină ajunsă acum unică la noi în ţară, deşi înainte de 1990 au fost fabricate în total 624 de astfel de modele.
Cea mai rară Dacia din România, singura astfel de autoutilitară fabricată la uzina de la Mioveni înainte de 1990, a avut ca model de plecare o autoutilitară Renault care mai poate fi întâlnită şi acum în Franţa, fiind gândită iniţial ca o maşină de marfă, însă cea de la Braşov, unde locuieşte Levente Dudi, fiind adaptată să poată transporta şi persoane. Braşoveanul a cumpărat modelul în 2011, după patru ani de căutări.
„Am căutat ceva vreme. Vreo 3-4 ani am săpat să găsesc una. Am vrut neapărat să am o Dacia mai exotică. Eu aveam deja o Dacia 1100 şi aveam două maşini în vizor, fie Dacia Estafette, fie Dacia 2000. Dacia 2000 mi-a luat-o înainte un coleg de club, el a restaurat deja una şi atunci am rămas cu asta. Asta am cumpărat-o în 2011. Era în Constanţa, a fost oarecum părăsită, iniţial mi-a suflat-o alt coleg de club, după aceea am cumpărat-o de la el”, a declarat Levente Dudi.
„În trafic reacţia? Sunt puţini care nu agreează astfel de vehicule mici şi spun că mergem încet şi că încurcăm circulaţia maşinilor moderne. Cei mai mulţi spun că ei nici nu ştiau că aceasta este o Dacie şi, când află, începe partea admirativă”, spune Levente Dudi.