Economic, Stiri Brasov

Abonamentele medicale sau asigurările de sănătate măresc retenția angajaților

Two serious business partners listening attentively to young man at meeting in office

Companiile care oferă abonamente medicale sau asigurări de sănătate au o retenţie mai bună a angajaţilor, crede Alexandra Durbacă, director executiv al Leader Team Broker, companie specializată în managementul riscurilor şi distribuirea poliţelor companiilor de asigurări.

Ea a împărţit beneficiile oferite angajaţilor în două clase mari: cele high risk, beneficii care acoperă şi un risc la care este expusă compania (programe de training, asigurare de sănătate) şi cele low risk, beneficii menite să motiveze angajaţii (cadouri, fructe proaspete, abonament la sală).

„Departamentul de HR are şi rolul de manager de risc şi trebuie să identifice în cadrul companiei care sunt riscurile la care se supun angajaţii. Cel mai apreciat beneficiu pe zona de asigurări este asigurarea de sănătate. Conform statisticilor interne, asigurarea de sănătate scade numărul de învoiri şi de concedii medicale din cadrul unei companii. Un angajat bolnav este un risc pentru companie. Un abonament de asigurare de sănătate se traduce într-o retenţie mai bună a angajaţilor“, spune Alexandra Durbacă.

Regulamentul General privind Protecţia Datelor (GDPR) poate afecta şi tipurile de beneficii pe care compania le oferă angajaţilor săi, spune Alexandra Durbacă.  „Noul context fiscal şi de GDPR pune presiuni serioase pe tipul de beneficii care le pot fi acordate oamenilor, cu riscuri cât mai mici pentru companie şi angajaţi. Acum implementarea unui beneficiu nou trebuie să fie analizat şi împreună cu un specialist GDPR şi cu un consultant fiscal“, explică ea.

Bogdan Oprea, managing parter al companiei specializateîn recrutare Adventurine, spune că angajaţii au cea mai bună performanţă când compania le sprijină dezvoltarea. Cel mai important beneficiu pe care o companie poate să îl ofere unui angajat este atenţia, crede el.

„Răspunsul este unul simplu, trebuie să învăţăm să ascultăm, să fim atenţi la ce ne transmit potenţialii angajaţi şi membrii echipei. Când sprijini dezvoltarea angajaţilor, ei devin top performeri. Trebuie să ne concentrăm pe solutii şi inovaţii, nu pe probleme. Nivelul de implicare a angajaţiilor este principala forţă care determină performanţa companiei. Este important să fim flexibili pentru că de cele mai multe ori nu este 100% necesar ca angajatul să fie full time la muncă. Tot mai mulţi angajaţi ne intreabă despre programele de dezvoltare pe care le oferă compania“, spune Bogdan Oprea.

Angajaţii care au folosit platforma de beneficii flexibile BenefitOnline au cheltuit 111 milioane de lei în primul semestru al acestui an, aproape cât bugetele cheltuite pe tot parcursul întregului an 2018 (114 milioane de lei). Sumele alocate lunar de angajatori pentru beneficiile angajaţilor variază între 200 de lei şi circa 750 de lei per angajat, media lunară în 2018 fiind de aproximativ 355 de lei. Piaţa de beneficii extrasalariale din România urmează o tendinţă ascendentă de la an la an, atât prin prisma numărului de beneficii acordate angajaţilor, cât şi datorită bugetelor mai mari pe care angajatorii le alocă propriilor angajaţi.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*