Economic, Stiri Brasov

Brașovenii de la Frisbo vor să se extindă în Germania, Franța, Italia și Marea Britanie

Start-up-ul local Frisbo, specializat în furnizarea de servicii logistice pentru magazinele online, a atras în total investiţii de circa 2,5 mi­lioa­ne de euro de la înfiinţarea sa în 2014 şi până în prezent, ţinta companiei pentru următorii ani fiind de a ajunge să activeze la nivelul întregii Europei.

„Avem în plan ca în decurs de doi ani să ne extindem şi în vestul Europei. Ne uităm la ţări precum Germania, Franţa, Italia şi Ma­rea Britanie”, a declarat pentru ZF Bogdan Colceriu, fondatorul Frisbo. Start-up-ul a pornit în 2014 cu o investiţie iniţială de circa 500.000 euro, iar treptat a atras şi alte finanţări. Mai exact, Frisbo a pri­mit o finanţare de 250.000 euro de la antre­pre­norul clujean Mircea Ilea, 500.000 euro de la grupul Neogen şi 1,2 mil. euro de la fon­du­rile de investiţii GapMinder şi ROCA X. La cea mai recentă finanţare pri­mită au par­ti­cipat de asemenea din nou şi Mircea Ilea, Neogen şi Risky Business. Suma de 1,2 mil. euro va fi utilizată pentru dez­voltarea ser­vi­ciu­lui Frisbo la nivel de pro­dus self-service pentru retaileri şi pentru a se extinde ope­ra­ţional prin adăugarea de noi hale în por­to­foliu.

„Investiţiile noastre sunt în soft şi marketing. Ca atare, vom folosi investiţia de 1,2 milioane euro obţinută recent pentru a con­tinua dezvoltarea soft-ului şi pentru mar­ke­ting”, a explicat el. Ce face însă mai exact Frisbo? Start-up-ul furnizează servicii de ex­ter­nalizare a unei părţi din operaţiunile logis­tice ale magazinelor online (e-fulfilment). Mai exact, Frisbo preia tot procesul de ono­rare a comenzilor în numele unui magazin on­line, de la depozitare la preluare de co­menzi, împachetare şi livrare sau chiar ges­tio­nare website, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare şi urmă­rire a co­men­zilor.

În prezent, pe lângă cele cinci depozite din România, aflate în Braşov, Bucureşti şi Giur­giu, Frisbo mai are depozite şi la Chi­şinău (Republica Moldova), Bratislava (Slo­vacia), Budapesta (Ungaria) – 2 şi Var­şovia (Polonia).

„Depozitul din Chişinău l-am inaugurat la finalul anului trecut, iar pe cel din Bratislava în primăvară. Cele din Ungaria şi Polonia sunt deschise toamna aceasta, foarte recent”, a precizat Bogdan Colceriu. Extin­derea Frisbo în regiune vizează atragerea în portofoliu a unor comercianţi online inter­naţionali care astfel vor putea să îşi vândă produsele şi în această parte a Europei.

„Este mult mai uşor să ai un singur punct de contact pentru mai multe ţări din regiune decât să îţi deschizi o locaţie într-una din ţările din regiune sau să semnezi contract cu reselleri pe fiecare piaţă”, a punctat el.

În prezent, Frisbo are 80 de clienţi în portofoliu, majoritatea din România, iar până la finalul anului estimează că va ajunge la 100 de clienţi în total.

„Am început deja să semnăm primele contracte în Germania, unde putem livra a doua zi din Polonia, precum şi în Ungaria. Urmează de asemenea să semnăm primele contracte şi în Polonia.”

Printre clienţii Frisbo din România se numără jucători precum BitDefender, Meli Melo sau Foodpanda.

„Un furnizor român poate vinde în toate ţările din regiune şi în alte ţări, nefiind nevoie să îşi stabilească operaţiuni acolo”, a subli­niat fondatorul Frisbo. Un comerciant online care alege serviciile Frisbo plăteşte circa 1,2 euro/comandă în România, iar pentru ţările din regiune  tariful este de până în 2 euro, la care se adaugă şi costurile pentru depozitare.

„Vrem ca măcar 10% din clienţii pe care îi avem în România să înceapă să-şi vândă produsele şi în străinătate. În ceea ce priveşte clienţii din străinătate, ne aşteptăm ca cei din Ungaria şi Polonia să fie comparabili cu cei din România în ceea ce priveşte nivelul de business.”

În următorii doi ani, start-up-ul local are în plan să ajungă la un portofoliu de peste 500 de clienţi din regiune. Anul acesta, Frisbo va încheia cu afaceri de circa 700.000-800.000 euro, dublu faţă de 2018.

Viziunea Frisbo este dezvoltarea la nivel european şi apoi global a unui nou standard de procesare distribuită, algoritmică, a comenzilor, contribuind la îmbunătăţirea pieţei de e-commerce prin susţinerea retailerilor şi a experienţei cumpărătorilor, cu impact pozitiv în infrastructura de depozitare şi transport.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*