CFR Călători a lansat încă de anul trecut un program amplu de reparaţii pentru vagoanele proprii iar o parte din cele reparate au început să fie intoduse deja în circulaţie. Pasionaţii de infastructură au postat de-a lungul anului imagini cu vagoane reparate pe forumul Asociaţiei Metrou Uşor. Aceste vagoane au fost reparate în întreprinderi precum Astra Vagoane Călători, Electroputere VFU Paşcani şi Ateliere CFR Griviţa. Imaginile de mai jos includ în mare parte vagoane ieşite din reparaţie planificată de tip revizie tehnică generală (RTG).
În anul 2018, CFR Călători a contractat servicii de reparaţii pentru 670 de vagoane pe perioadă de doi ani. Reprezentanţii companiei mai spuneau la începutul anului că au fost efectuate reparaţii planificate de tip RTG şi RP la un număr de circa 400 de vagoane şi de tip RGM (reparaţie generală cu modernizare) la un număr de 24 de vagoane. CFR Călători a continuat şi în 2019 programul de reparare a materialului rulant propriu, prin lansarea de noi licitaţii, cu o valoare cumulată estimată de până la 504 milioane de lei, fără TVA.
De altfel, compania va prezenta miercuri, 30 octombrie, în Gara București Băneasa cinci tipuri de vagoane modernizate. Acestea fac parte dintr-un număr de 54 de vagoane modernizate în anul 2019, la întreprinderile de profil din România, prin programul investițional derulat în regim propriu de către CFR Călători. „Aceste vagoane au fost introduse în compunerea trenurilor de călători și contribuie la creșterea capacității de preluare a traficului de pasageri cu peste 3.300 de locuri, precum și a condițiilor de călătorie oferite”, spun reprezentanţii CFR Călători.