Programul de guvernare al PNL privind autostrada care ar trebui să traverseze Carpaţii prin Valea Prahovei prevede construirea secţiunii de 58 kilometri de la Comarnic la Braşov, cu tuneluri pe 10 km şi fără tronsonul de la Ploieşti la Comarnic. De asemenea, acest proiect ar urma să fie realizat tot prin parteneriat public – privat, doar după obţinerea acordului Comisiei Europene, spun reprezentanţii PNL.
„Autostrada Comarnic – Braşov în lungime de 58 km şi costuri 997,75 milioane de euro se va promova ca proiect pilot în PPP, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar dacă vom obţine sprijinul Comisiei Europene şi daca IFI (Instituţiile Financiare Internaţionale), Banca Mondială, BEI şi BERD vor fi de acord să participe la finanţarea proiectului. Se va utiliza Studiul de fezabilitate (SF) din 2015, pe un traseu şi soluţii tehnice moderne şi prietenoase cu mediul ambiant (ex. tuneluri)”, se arată în Programul de Guvernare al PNL. Pe de altă parte, în varianta promovată de PSD, proiectul includea şi tronsonul Ploieşti – Comarnic. În ciuda faptului că pe acest tronson DN1 are două benzi pe sens, tot se creează ambuteiaje. De asemenea, în versiunea lansată de PSD, Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov urma să fie construită pe traseul din studiul de fezabilitate din 2002 – 2006, ce trecea prin Buşteni, şi se renunţa la varianta din 2015 cu tuneluri de 10 kilometri şi cu 600 de milioane de dolari mai scumpă. Având în vedere diferenţele de viziune asupra implementării, cel mai probabil PNL va renunţa la proiectul promovat de PSD.
Săptămâna trecută, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a finalizat ultima rundă de negocieri cu asocierea chino – turcă CCCC – Makyol pentru construirea prin parteneriat public – privat a Autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov, au spus pentru Economica surse oficiale. Potrivit acestora, constructorii urmează să prezinte oferta finală, după care comisia de evaluare va decide dacă atribuie sau nu contractul estimat la 1,36 miliarde de euro.
3 comentarii
Aceasta este discriminare. De ce cei care vor sa vina la Brasov trebuie sa plateasca o taxa exagerata? (6 euro + TVA / 100km * 180 km (B-Bv) = 13 euro = 61 lei * 2 (dus-intors) = 122 lei)
De ce cei care vor sa mearga la Sibiu, de exemplu, o vor putea face gratis? De ce nu se construiestea autostrata Pitesti – Sibiu in PPP cu taxa? si sa o construiasca pe cea de la Bucuresti la Brasov pe banii nostri? De ce sunt discriminati si pedepsiti locuitorii Brasovului? De ce nu ii este permis Brasovului sa se dezvolte?
Intre Bucuresti si Brasov circula intre 30,000 si 55,000 de masini pe zi (https://www.wizard-media.ro/_Trafic/Estimare_de_trafic_DN1_Balotesti/). Aceasta inseamna un trafic (calculat la media 30+55/2=42,000 masini/zi) de 15,5 milioane masini / an.
Cele 15,5 milioane masini vor achita o taxa de 13,6 euro (cu TVA, pentru 180km), adica 211.1 milioane euro / an. In cei 20 de ani in care asocierea chinezo-turca va incasa taxa, acestia vor incasa 20*211.1=4,22 miliarde (MILIARDE) euro.
Firma chinezo-turca va plati pentru realizarea acestei autostrazi 997 milioane euro. Un profit de 3.25 miliarde de euro, fara prea mare efort.
Vi se pare corect?
Mai recent, se tot vechiculeaza ideea ca bietii investitori nu isi vor scoate banii si saracii de ei vor putea sa-si recupereze banii doar daca taxa va fi mai mare. Ca cei care isi permit sa mearga la Brasov sa fie cat mai putini. Sa fie sugrumata economia Brasovului, in special turismul. De ce este discriminat Brasovul cu atata nerusinare? Domnul Ludovic ar fi din Brasov (insa nu si superiorul sau, vecin din „rivalul” SB…)
„Taxa de utilizare a autostrăzii care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși este limitată la 6,3 euro fără TVA, şi poate fi supus indexării la data de 01 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior.”
(https://www.bizbrasov.ro/2019/09/06/autostrada-brasov-bucuresti-nu-mai-e-de-interes-national-pe-1-octombrie-s-ar-putea-semna-contractul-cu-asocierarea-chinezo-turca-pentru-realizarea-acesteia-ppp/)
Intre Bucuresti si Brasov circula intre 30,000 si 55,000 de masini pe zi (https://www.wizard-media.ro/_Trafic/Estimare_de_trafic_DN1_Balotesti/). Aceasta inseamna un trafic (calculat la media 30+55/2=42,000 masini/zi) de 15,5 milioane masini / an.
Cele 15,5 milioane masini vor achita o taxa de 13,6 euro (cu TVA, pentru 180km), adica 211.1 milioane euro / an. In cei 20 de ani in care asocierea chinezo-turca va incasa taxa, acestia vor incasa 20*211.1=4,22 miliarde (MILIARDE) euro.
Firma chinezo-turca va plati pentru realizarea acestei autostrazi 997 milioane euro. Un profit de 3.25 miliarde de euro, fara prea mare efort.
Vi se pare corect?
Mai recent, se tot vechiculeaza ideea ca bietii investitori nu isi vor scoate banii si saracii de ei vor putea sa-si recupereze banii doar daca taxa va fi mai mare. Ca cei care isi permit sa mearga la Brasov sa fie cat mai putini. Sa fie sugrumata economia Brasovului, in special turismul. De ce este discriminat Brasovul cu atata nerusinare? Ludovic ar fi din Brasov (nu si „superiorul” sau, care vine de la orasul care are interesul de a sugruma Brasovul, respectiv din Sibiu).
„Taxa de utilizare a autostrăzii care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși este limitată la 6,3 euro fără TVA, şi poate fi supus indexării la data de 01 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior.”
(https://www.bizbrasov.ro/2019/09/06/autostrada-brasov-bucuresti-nu-mai-e-de-interes-national-pe-1-octombrie-s-ar-putea-semna-contractul-cu-asocierarea-chinezo-turca-pentru-realizarea-acesteia-ppp/)