Economic, Stiri Brasov

Brașovenii de la Vegis: Creșterea interesului pentru mierea de Manuka a dus la scăderea calității acesteia

Mierea de Manuka este în topul celor mai vândute produse din ultimii ani în magazinele de profil, astfel că aproape toţi jucătorii din piaţă au inclus în portofoliu un astfel de brand. S-a ajuns, însă, la o supraofertă şi la deteriorarea calităţii, ceea a dus la o scădere a încrederii clienţilor în produs, a declarat, pentru News.ro, Mihai Bucuroiu, fondatorul unui magazin de produse bio şi naturiste.

„Interesul pentru mierea de Manuka a crescut foarte mult în ultimii ani, ceea ce i-a făcut pe mai toţi jucătorii din piaţă să includă în portofoliu un brand de Manuka. S-a generat, astfel, supraofertă, dar şi o scădere a calităţii, pentru că nu toţi jucătorii aduc branduri certificate. Este aproape paradoxal să vezi că un produs de acest tip poate fi contrafăcut. Rămâne o soluţie foarte populară pentru prevenţie şi tratament în sezon, însă încrederea clienţilor în produs este afectată”, a declarat pentru News.ro Mihai Bucuroiu, fondatorul magazinului online de produse bio şi naturiste Vegis.ro.

Cele mai vândute cinci produse pe această platformă sunt: uleiul de cocos, mierea de Manuka, bicarbonatul, scorţişoara şi lecitina, iar cele mai multe comenzi vin din Bucureşti, Braşov, Timiş, Cluj şi Iaşi.

De asemenea, cea mai căutată categorie de produse o reprezintă suplimentele alimentare, urmate de produsele alimentare naturiste.

”Stimulentele pentru imunitate sunt căutate în sezonul rece, de la Mierea de Manuka, până la produse apicole şi suplimentele alimentare pe bază de plante”, adaugă Mihai Bucuroiu.

Acesta subliniază că nu a identificat schimbări majore în preferinţele clienţilor, practic se păstrează în liniile identificate anul trecut.

Mai mult, 3% din produsele comercializate merg la export, iar românii stabiliţi în afara ţării caută produse apicole şi ceaiuri.

”Am introdus anul trecut opţiunea de livrare în străinătate, tocmai pentru că am observat o creştere a interesului românilor stabiliţi în afara ţării faţă de produsele naturiste româneşti, pe care nu le pot găsi cu uşurinţă în alte părţi ale lumii. Apicolele româneşti şi ceaiurile sunt foarte populare. Ponderea livrărilor în afara ţării se menţine destul de mică, sub 3% din total din total”, a mai spus Mihai Bucuroiu.

Compania estimează pentru acest an afaceri de aproape 3 milioane de euro, de la 2,5 milioane euro anul trecut.

”Ca şi 2019, 2020 va fi un an de consolidare, în care obiectivul este să avem o creştere susţinută, mai mare decât creşterea naturală a pieţei. Ne aşteptăm să terminăm în forţă anul. Având în vedere că şi anul trecut finalul de an a fost foarte bun, ne mulţumim cu o creştere de 15-20% faţă de lunile similare din 2018”, adaugă el.

Compania nu are în plan deschiderea unui magazin fizic, offline.

”Vegis.ro a fost gândit încă de la început ca proiect online, în care ne bazăm foarte mult pe a oferi informaţie clienţilor şi pe informarea lor înainte de achiziţie. Este important ca în cazul acestor produse, clienţii să facă demersuri pentru a se informa şi a decide în cunoştinţă de cauză ce produse sunt interesante. Astfel, pentru că dorim să beneficiem de oportunităţile din online, momentan nu luăm în considere extinderea către offline”, a declarat reprezentantul companiei.

Valoarea medie a unei comenzi pe site depăşeşte 150 lei, spune el.

”Valoarea medie a comenzii este un indicator foarte interesant din prisma felului în care cumpără românii astfel de produse. Când am lansat Vegis.ro, acum aproape zece ani, clienţii erau circumspecţi şi valoarea medie a comenzilor era sub 100 lei. Apoi, în urmă cu câţiva ani, clienţii au devenit tot mai dornici să experimenteze produse noi şi să-şi extindă interesul faţă de produse bio şi către cosmetice, către produsele alimentare, detergenţi sau alte categorii conexe. Acest comportament a dus la o creştere a valorii medii la peste 150 lei. Apoi, începând de anul trecut, se observă un nou comportament: clienţii noi merg ţintit către anumite produse şi sunt tot mai mulţi. Acest lucru ne indică nouă faptul că tot mai mulţi dintre clienţii noştri fac achiziţii documentate înainte, în care ştiu mai clar ce produse le sunt necesare. Iar comanda media a scăzut uşor datorită acestui tip de comportament”, a precizat Bucuroiu.

În 2018, aproximativ 65% din totalul clienţilor site-ului erau femei, cu vârsta cuprinsă între 25 şi 54 de ani, preocupate de un stil de viaţă sănătos şi echilibrat, nu doar din perspectiva alimentaţiei şi dietei, ci şi pentru îngrijire personală, îngrijirea casei şi a copilului.

”Anul trecut am înregistrat o creştere foarte mare a cifrei de afaceri, de 40% faţă de 2017, depăşind pragul psihologic de 2,5 milioane euro. Toamna trecută ne-am mutat într-un nou depozit în Braşov, în plin sezon de vârf, practic, astfel că tot anul a fost o cursă foarte intensă. Aşa că pentru 2019 ne-am stabilit ca obiectiv consolidarea poziţiei şi optimizarea proceselor interne, cu accent mai redus pe dezvoltarea extensivă. Vibe-ul pentru sezon este unul grozav, deja suntem pregătiti şi ne aşteptăm să fie cel mai bun sezon”, concluzionează Bucuroiu.

Magazinul online a fost înfiinţat la începutul anului 2012 şi comercializează produse naturiste, bio sau vegane, fiind considerat este cel mai mare magazin online de produse naturiste din România.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

Garda Forestieră Brașov – amenzi de 132.000 de lei în starea de urgență
În perioada instaurării stării de urgență, Garda Forestieră Brașov a întreprins acțiuni specifice de control derulate cu personalul propriu sau
Mâine se redeschid terasele. Se analizează posibilitatea extinderii suprafeței acestora
De maine se deschid terasele in municipiul Brasov. Astazi, primarul George Scripcaru a avut o intalnire cu reprezentanții asociațiilor comercianților
Trenul Bucureşti-Braşov, defectat la Timișu de Jos. Traficul feroviar, blocat
Un tren cu 65 de călători care circulă pe relația București Nord-Brașov s-a defectat, duminică, în zona localității Timișu de
Brașovul ajunge la 750 de infectări cu SARS-CoV-2, după șapte noi cazuri depistate
Șapte noi cazuri de îmbolnîvire cu COVID-19 au fost raportate la Brașov, care ajunge astfel la 750 de cazuri de
Un epileptic de 50 de ani, a 53-a victimă COVID-19 de la Brașov
Alte șase persoane, cu vârste cuprinse între 50 și 77 de ani, au murit din cauza noului coronavirus în România,
Focar de coronavirus la Codlea: 11 din cei 60 de angajați ai companiei Driessen Manders au fost infectați. „Pacientul zero”
11 persoane din cei 60 de angajați ai companiei codlene Driessen Manders Company au fost depistate pozitiv la testul COVID-19.
Șapte noi cazuri de SARS-CoV-2 depistate la Brașov, care ajunge astfel la 743 de infectări. România sare de 19.100 de
Până astăzi, 30 mai, pe teritoriul României, au fost confirmate 19.133 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID –
Normele pentru redeschiderea teraselor au fost publicate în Monitorul Oficial: fiecare client va fi înregistrat, meniurile nu se transferă de
Normele care trebuie respectate la redeschiderea teraselor au fost publicate în Monitorul Oficial, acestea stabilind că nu se va permite
Brașovul ajunge la 52 de decese COVID-19. Ultimul, un bărbat de 62 de ani, cu multiple comorbidități
Cinci noi decese din cauza infectării cu Covid-19 au fost anunțate sâmbătă în România de către Grupul de Comunicare Strategică,
O femeie de 55 de ani, cu multiple comorbidități, al 51-lea deces COVID-19 la Brașov
Bilanțul deceselor din cauza coronavirusului a ajuns în România la 1.248, după raportarea vineri seară a alte opt decese ae
O treime din medicii români au emigrat: Cea mai mare rată de emigrare din lume
Circa o treime dintre doctorii români, care au studiat în România, au emigrat și își desfășoară activitatea profesională în străinătate,
Banca Mondială: Poluarea din Brașov nu ține de ceea ce se întâmplă efectiv în oraș, ci de traficul rutier. „În
Marcel Heroiu, reprezentant al Băncii Mondiale, le-a prezentat, astăzi, consilierilor locali rezultatele studiilor pe care Banca Mondială le derulează în
Amenzi de 42.000 de lei aplicate de CRPC agenților economici din Piața Astra și Brintex. Produsele alimentare erau așezate în
Amenzi în valoare de 42.000 de lei au fost aplicate de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) mai multor
Electrica reia activitatea centrelor de relații cu clienții începând din 2 iunie. Toată lumea va intra cu mască
SDEE Transilvania Sud a decis reluarea activității Centrelor și Ghișeelor de Relații cu Utilizatorii, începând cu data de 2 iunie
Doar 17 persoane mai sunt în carantină COVID – 19, la Brașov. În schimb, numărul autoizolaților a depășit 1.700
Centrele de carantină de la nivelul județului încep să se golească de la o zi la alta, ținând cont că
Construcția noii baze sportive din Zărnești a intrat în linie dreaptă. Investiția este de peste 18,6 milioane de lei
Proiectul tehnic al noului stadion din Zărnești a fost finalizat, Primăria începând să elibereze autorizațiile necesare pentru demararea lucrărilor. „La
CJ Brașov investește 1,8 milioane de lei pentru a intra în „era online” și a reduce birocrația
Consiliul Județean Brașov este primul consiliu județean din România care implementează un sistem informatic integrat privind digitalizarea administrativă. Astfel, în
Scad ratele la creditele în lei: BNR a redus dobânda de politică monetară la 1,75%
Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României (BNR) a hotărât reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de
Dezinfectanți, măști de protecție, dar și termometre pentru 63 de unități de învățământ din Brașov. De luni se redeschid și
Primăria a început azi distribuirea materialelor de dezinfecție și protecție împotriva răspândirii coronavirusului către unitățile de învățământ care urmează să
VIDEO Centrul Cultural Reduta Brașov sărbătorește 1 iunie online cu o proiecție în premieră
De Ziua Internațională a Copilului, petrece timpul alături de copilul tău! Împreună veți ajunge într-o lume magică a animației printr-o