Platforma online Ialoc, prin intermediul căreia se pot face rezervări la restaurante direct de pe PC sau dispozitive mobile, are în plan să mai atragă o investiţie de 350.000 euro până la finalul acestui an, la circa un an distanţă de la finanţarea primită de la fondul de investiţii Gapminder.
„Avem planuri mari de dezvoltare şi suntem în discuţii cu câţiva potenţiali parteneri pentru o nouă rundă de finanţare. Avem interese regionale, nu doar locale. Anul trecut pe vremea asta Gapminder s-a alăturat Ialoc, cu o investiţie de 75.000 euro, iar până la finalul anului ne dorim să ridicam o nouă rundă de investiţie de 350.000 euro“, a declarat pentru ZF Cosmin Măgureanu, cofondator al Ialoc. El, împreună cu Dragoş Badea, Emil Muthu şi Marcel Preda au pus bazele start-up-ului Ialoc în urmă cu trei ani. Investiţia iniţială s-a ridicat la circa 40.000 euro şi a provenit din fonduri proprii. De la lansarea sa şi până în prezent, soluţia ialoc a fost folosită de peste 370.000 de persoane, din care 200.000 doar în ultimele 12 luni. Peste jumătate din utilizatorii Ialoc folosesc aplicaţia mobilă.
„Suntem pe verde din toate punctele de vedere, iar numarul de oameni «aşezaţi» (oameni care au beneficiat de o rezervare, fie ca autori, fie ca invitaţi) a explodat. Cea mai recentă cifra este de 32.000 de oameni aşezaţi prin intermediul ialoc în luna septembrie“, a punctat Cosmin Măgureanu.
Aplicaţia web şi mobilă ialoc le permite utilizatorilor să rezerve o masă în oraş în peste 2.000 de restaurante, baruri sau cafenele din şase oraşe din România – Bucureşti, Cluj, Timişoara, Sibiu, Braşov şi Iaşi. În Brașov sunt prinse în sistemul aplicației 180 de restaurante și cafenele. De asemenea, start-up-ul local are de anul trecut un parteneriat strategic cu eTable din Grecia – companie ce oferă acelaşi tip de soluţie pentru piaţa elenă. Astfel, utilizatorii Ialoc din România pot folosi aplicaţia pentru a face rezevări la restaurante şi atunci când merg în Grecia.
Start-up-ul Ialoc are în plan însă să se extindă la nivel regional, urmând să intre direct pe anumite pieţe. Una dintre primele ţări vizate este Polonia.
Un element cheie în extinderea Ialoc, atât pe plan local, dar mai ales regional, este închierea parteneriatului cu TripAdvisor – una dintre cele mai cunoscute platforme online de călătorii din lume.
„Recent, am intrat într-un parteneriat cu TripAdvisor, prin care ne integrăm direct cu platforma lor pentru a facilita rezervările turiştilor în restaurantele din România“, a explicat el. Astfel, procesul de rezervare pentru vizitatorii, turiştii şi expaţii din România se simplifică, ialoc având un buton integrat pe paginile TripAdvisor ale partenerilor săi locali.
„Ne aşteptăm la o creştere de până la 20% pentru localurile partenere Ialoc. Decizia a fost luată cu businessul clienţilor în minte; procentajul ar trebui să fie similar şi pentru noi“, a precizat Cosmin Măgureanu.
Modelul de business al Ialoc presupune perceperea unui comision restaurantelor din reţea la care utilizatorii fac rezervări.
Start-up-ul local a inclus recent o nouă funcţionalitate în cadrul aplicaţiei numită ialoc Pay, cu ajutorul căreia utilizatorii care fac rezervări la restaurante hi-class pot plăti avansul perceput de acestea pentru rezervare. Funcţionalitatea urmează să fie extinsă la nivelul tututor restaurantelor partenere ialoc, astfel încât utilizatorii să poată achita nota de plată în restaurant direct de pe mobil şi să împartă suma totală cu prietenii cu care ies în oraş. Pentru a putea plăti, utilizatorii ialoc trebuie doar să îşi introducă datele cardului bancar în aplicaţie.
Un comentariu
Sunt foarte utile aplicatiile de genul acesta!