După ce doi mari operatori din domeniul salubrității, Romprest și Comprest, au contestat licitația lansată de Primăria Brașov în vederea colectării deșeurilor menajere de la populație, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a decis să anuleze întrega procedură. Consiliul a considerat întemeiate observațiile referitoare la anumite prevederi din caietul de sarcini, pe care operatorii le-au considerat exagerate sau chiar abuzive și neconcurențiale.
În urma acestei licitații, lansate la începutul lunii septembrie, ar fi urmat să fie desemnată o firmă care să deruleze această acitivtate în următorii 8 ani, valoarea estimată a contractului fiind stabilită la suma de 836.831.800 de lei (176,92 milioane de euro). Edilii au mai încercat și anii trecuți să deruleze o licitație pentru concesionarea serviciului, ținând cont că se derulează pe baza unor contracte încheiate în 2005 și prelungite, dar de fiecare dată procedurile au fost anulate.
În conformitate cu cerințele din caietul de sarcini, operatorul ar fi trebuit să își doteze toate mașinile de ridicare a gunoiului cu soft de identificarea a recipientului și implicit al utilizatorului, citirea realizându-se în momentul golirii acestuia, sistem electronic pentru cântărirea deșeurilor și emiterea de tichet privind cantitatea, utilizatorul, tipul deșeului colectat, volumul colectat si tariful unitar al prestatiei, soft pentru memorare si transmiterea la sediul operatorului a datelor mai sus mentionate. În plus, să doteze toate punctele de colectare cu recipienți de colectare separata (selectiva) pentru minim patru fractii reciclabile: hartie/carton, plastic, sticla si metal si separat fractia umeda, inscriptionati corespunzator fractiei colectate; să pună, gratuit, la dispozitia persoanelor fizice, care locuiesc la casă, saci și minimum două pubele, una pentru deșeuri menajere și una pentru deșeuri reciclabile; Nu în ultimul rând, autospecialele de ridicare a gunoiului ar fi urmat să fie doar cu motoare Euro VI și cu GPS.