În loc să spună povești despre ceea ce ar trebui făcut, despre ceea ce ar trebui îmbunătățit sau despre cum alții ar putea schimba lucrurile, Schaeffler România a trecut la acțiune şi s-a alăturat campaniei „Adoptă un copil la început de an școlar”. Aceasta a determinat o implicare deosebită și un succes răsunător în rândul angajaților. Schaeffler a pus la dispoziție ghiozdane, iar angajații au primit provocarea de a le umple cu rechizite. În mai puțin de 2 ore, toți cei 44 de copii din mediul rural, pentru care a fost pregătită această inițiativă, și-au găsit cel puțin un părinte adoptiv. Și pentru că dorința de a face bine a fost extrem de mare, campania a fost extinsă, iar alți 30 de copii au fost adoptați, de această dată fiindu-le asigurate îmbrăcăminte și încălțăminte de toamnă.
Septembrie înseamnă, pe lângă emoțiile inerente începerii noului an școlar, o adevărată provocare pentru familiile a căror venituri nu le permit să-și pregătească copiii pentru școală. În această situație au fost și copiii din 4 sate de pe lângă Brașov, care în această toamnă au primit o nouă șansă la educație, printr-un exemplu de cooperare, susținere și implicare din partea angajaților Schaeffler.
În strânsă legătură cu Fundația „Bucuria Darului”, Schaeffler România a pus pe roate campania „Adoptă un copil la început de an școlar”, prin care a lansat provocarea angajaților de a adopta 44 de copii din mediul rural și de a-i pregăti pentru școală. Compania a pus la dispoziție ghiozdanele, iar angajații și-au unit forțele pentru a le umple cu rechizite.
Rețeta a fost simplă: o locație potrivită, o campanie de informare bine gândită și ghiozdane accesorizate și etichetate într-un mod elegant și atractiv. Surpriza a fost atunci când în mai puțin de 2 ore toți copiii și-au găsit cel puțin un părinte adoptiv. Surpriza și mai mare a venit o dată cu reacția angajaților, care au primit cu atât de mult entuziasm această inițiativă, încât epuizarea ghiozdanelor alocate celor 44 de copii, a provocat o manifestare în lanț, foarte mulți dorindu-și ca această campanie neapărat să continue. Astfel, ca o acțiune fulger, campania a fost extinsă, alți 30 de copii fiind adoptați, de această dată fiindu-le asigurate îmbrăcăminte și încălțăminte de toamnă.
La finalul campaniei, au fost vizitate pe rând familiile din cele 4 sate, acolo unde toți copiii așteptau cu nerăbdare să își primească pachetele pregătite de către angajații Schaeffler. A fost o interacțiune deosebită, mai ales din perspectiva cunoașterii unor copii minunați, dar și a unor povești de viață care impresionează profund, dar care, prin proiecte și campanii de acest gen, își pot schimba parcursul. Ioana, unul dintre copiii adoptați de angajații Schaeffler, spune că „(…) atunci când m-am întors în cameră, fetițele (surorile mai mici) împrăștiaseră totul pe jos și se uitau la ce au primit. Desfăceau fiecare lucrușor și deja făceau schimb între ele. Erau lucruri pe care nu le-am mai avut niciodată și nici nu speram să le avem”.
Despre această campanie și despre această colaborare, toți cei implicați au avut numai lucruri bune de spus, fiecare conștientizând faptul că educația este cel mai rafinat combustibil pentru viitor. Iar interacțiunea directă cu copiii a fost de bun augur, căci, așa cum menționează și echipa de la Fundația „Bucuria Darului” „(…) Întâlnirile cu cineva din afară, întotdeauna fac bucuriile mai mari și sporesc încrederea că nu sunt singuri”…
Cifre și detalii de interes din cadrul campaniei:
- 74 de copii, cu vârste cuprinse între 6 și 17 ani, au fost beneficiarii acestei campanii
- 44 de ghiozdane au fost umplute cu rechizite
- 30 de pachete cu treninguri și adidași au fost pregătite
- + 100 kilograme de rechizite s-au colectat pe parcursul campaniei
- + 200 de angajați a reușit să integreze această campanie, deși solicitările de implicare au fost mult mai mari
- 19 reprezintă vârsta celui mai tânăr angajat, care a ales să adopte câte un copil din ambele campanii (rechizite + articole vestimentare)
- s-au făcut donații extra de bani, haine și rechizite
Campania „Adoptă un copil la început de an școlar” este doar una din cele peste 50 de acțiuni de responsabilitate socială pe care Schaeffler le desfășoară anual în locaţia din Braşov, având în vedere că vorbim despre o companie activă, o companie cu gândire în perspectivă, cu proiecte și acțiuni direcționate către dezvoltarea comunității și cu susținere concretă pentru ”un alt fel de viitor” oferit tinerei generații. Din portofoliul cu activități destinate sectorului de CSR, Schaeffler România se mândrește cu campanii de donații (haine, cărți, jucării), cu programe educaționale și acțiuni de ecologizare, cu programe de sponsorizări, activități sportive și multe evenimente de succes.