Consilierii locali brașoveni ar urma să dezbată în ședința de mâine studiul de oportunitate privind extinderearea liniilor de transport metropolitan într-un total de 17 localități din jurul Brașovului, începând de anul viitor. Prin acest studiu, RATBV a stabilit și tarifele pe care le vor plăti călătorii, acestea variind în funcție de distanța parcursă. În acest studiu s-a pornit de la un cost unitar/km de 6,95 lei, diferența dintre prețul real al călătoriei și cel plătit efectiv urmând să fie subvenționată de către primăriile beneficiare. Chiar dacă nu sunt „cu acte” în zona metropolitană și Vama Buzăului și Zărneștiul ar urma să beneficieze de transport metropolitan începând de anul viitor.
Astfel, cea mai scumpă călătorie va fi până la Vama Buzăului, 9 lei, abonamentul lunar urmând să fie de 306 lei. În cazul localităților Feldioara, Teliu, Zărnești și Hălchiu, prețul unei călătorii va fi de 6 lei, iar abonamentul lunar va costa 206 lei. 5 lei călătoria și un abonament lunar de 170 lei ar urma să achite cei care vor merge de anul viitor cu autobuzele RATBV în Podu Olt, Râșnov, Vulcan, Tărlungeni, Prejmer și Budila. În cazul localităților Bod, Codlea, Hărman (Tineretului) prețul unui bilet va fi de 3,5 lei, iar abonamentul 119 lei. Bilet și abonament la același preț ca pentru liniile din municipiul Brașov, respectiv 2,5 lei călătoria și 85 lei abonamentul, ar urma să plătească în continuare cei care vor merge în localitățile Cristian, Ghimbav și Sânpetru și care beneficiază deja de transport metropolitan asigurat de RATBV. Pentru fiecare localitate vor exista și abonamente la preț redus cu 50% pentru elevi, studenți și donatori de sânge, dar și pachete cu câte 10 călătorii, care nu vor fi însă mai avantajoase.
16 comentarii
De la Cristian la Vulcan sunt 5 km, din Brasov pana la Cristian costa biletul 2,5 lei, pana la Vulcan 5 lei. Sau alt exemplu: de la Brasov la Codlea sunt 15 km, se va plati 3,5 lei de la Brasov la Vulcan sunt 17 km, se va plati 5 lei. Nu prea inteleg logica….
Și de ce ar fi către Hălchiu 6 lei iar către Bod 3.5 lei? Diferența de distanță este maxim 2 km…
Cand vor începe cursele spre Tărungeni ?
Cred ca depinde si de ce alte localitati sunt imprejur. Pentru Bod e mai ieftin pt ca sunt mai multe localitati pe linia aia. Probabil pt Halchiu va merge autobuzul mai direct, asta insemnand si mai putin calatori, iar subventiile platite de primarie nu acopera satisfacator costul cursei…
Pentru ca linia către Bod trece prin Sânpetru și are alta încărcare.
Pentru cei care nu inteleg tarifele, ele nu sunt pe numarul de km, primariile din anumite localitati subventioneaza acest transport (in cazul Cristianului parca cu 5-6 lei pentru fiecare persoana) daca la voi e mai scump misterul e ca primarul vostru nu subventioneaza nimic sau da mai putin si restul il platiti voi.
Intre Brasov Harman la Codreanu un bilet este 3,5 lei fără sa fie subvenționată de vre-o primărie Transportul metropolitan intre acelasi localități Brasov Harman va fi de 3,5 lei dar si subvenționată de primăria Harman . Din Triaj pana la intrare in Harman un taxi iti ia cam 7- 8 lei .Cu tot respectul dar dar biletul de pe autobuze cu subvenție cu tot este mai scump decat la taxiu .Ceva este putred , parca suna a afacere neloiala
Dar Codreanu cate curse face pe zi? Ca nu e mare smecherie sa faci cate o cursa la ore de varf cand ai incarcare maxima.
Pe mine ma surprinde faptul ca unde nu e Codreanu, adica in BV e chiar ieftin, insa in celalalte localtiati unde firma lui e prezenta, e chiar exagerat de scump
Autobuzul de Halchiu va merge si la Satu Nou si Crizbav?
Predeal?
Eu nu inteleg de ce nu poti folosi abonamentul de oras si pe aceste localitati si trebuie sa iti faci altul, inca 85 de lei. Ca sa ajungi la munca bagi lunar in buzunarul RAT-lui 170 lei.
Va începe anul viitor. Cînd anul viitor? 31 decembrie 2020?
Perfect! ne-am săturat de Codreanu la Vamă. Condiții proaste, lipsă de respect pentru oameni, program nicăieri și respectat numai când le convine lor. Să vină RATB!
Sãcele de ce nu este inclus?
Lipit de Brasov si totusi nu este inclus?
Un autobuz direct din centrul Brasovului-Sacele ar avantaja multi elevi iar traficul ar fi mai redus:parintii ar avea mai multa increde sa-si lase copiii singuri daca acestia nu ar trebui sa schimbe autobuzul.