Edilii brașoveni au urma să amenajeze un nou drum forestier, astfel încât să accesibilizeze zona dintre cartierul Răcădău și Poiana Brașov și, în același timp, să creeze o nouă rută pentru drumeții și plimbări pe bicicletă ținând cont că șoseaua nu va fi deschisă circulației publice.
Specialiștii care au realizat proiectul tehnic au stabilit, împreună cu RPLP Kronstadt, pe teren, traseul viitorului drum, Drumul Gorița, care va avea o lungime de 11 km. Documentația a fost avizată de Ministerul Mediului, Garda Forestieră, Agenția de Mediu și toate instituțiile cu responsabilități în domeniu, iar RPLP Kronstadt derulează și procedura de obținere a autorizației de construcție, deși acest lucru nu este obligatoriu în cazul drumurilor forestiere. În conformitate cu declarațiile lui Dan Olteanu, directorul Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt, suprafața totală ocupată de drumul forestier este de 14,79 hectare, unde ar urma să fie efectuate tăieri de pomi, însă, odată ce drumul va fi amenajat, ca și în cazul Drumului Crucur (care leagă cartierul Noua de Timișul de Jos) marginile și taluzurile vor fi reîmpădurite, fie prin regenerarea naturală, fie prin plantări, astfel că peste 5 hectare din această suprafață va fi reîmpădurită.
Un drum util și în cazul apariției unor incendii de pădure
„Suntem în momentul în care s-a făcut inventarierea și marcarea masei lemnoase de pe culoarul trasat de proiectant. Urmează procedura de licitare a acestei mase lemnoase și eu sper să se adjudece, astfel încât să putem pune la dispoziția constructorului, anul viitor, acest teren. Parte din suprafață va fi reîmpădurită în momentul în care va fi gata drumul. Accesibilizarea fondului forestier este condiția de bază a dezvoltării durabile a pădurii: nu poți să îngrijești pădurea dacă nu poți să ajungi într-un anumit punct, atât din punct de vedere tehnic, cât și în cazul unei calamități. În acest moment ,este o suprafață foarte mare de pădure în care nu poți ajunge și în care nu poți desfășura alte activități. De exemplu, dacă e un incendiu, nu poți interveni. În lipsa unui drum forestier într-o exploatare, pădurea va fi prejudiciată mult mai mult decât prin prezența acelui drum. În momentul în care acest drum va fi gata, se va scoate doar lemnul care va fi exploatat conform prevederilor legale, fie că va fi vorba despre exploatare în sine sau de lucrări de întreținere. În plus, la fel ca în cazul drumului Crucur, de exemplu, au de câștigat și iubitorii de natură, care îl pot utiliza pentru agrement, pentru mersul cu bicicleta sau pentru plimbare“ a explicat Dan Olteanu. Acesta a mai adăugat faptul că lemnul de pe acest traseu nu este unul de calitate, astfel încât valorificarea acestuia va fi o problemă, în contextul în care și autorizațiile pentru transport sunt destul de scumpe, ținând cont că cei care îl vor exploata vor trebui să plătească permise de liberă trecere prin oraș.
Drumul nu afectează aria protejată Muntele Tâmpa
Culoarul stabilit de proiectanți, conform normativelor în vigoare, are maxim 23 de metri lățime, iar după finalizarea lucrărilor, drumul va avea lățimea de 3,5 metri. După cum a spus șeful Regiei Kronstadt, traseul nu este situat în aria de protecție Muntele Tâmpa și nu face legătura cu străzile din cartierul Șchei, iar dacă vor exista porțiuni de trasee turistice afectate de amenajarea drumului, acestea vor fi refăcute.
Construcția drumului face parte din contractul de finanțare nerambursabilă pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii silvice din proprietatea Municipiului Braşov, în valoare de aproximativ 1,5 milioane de euro, sumă care acoperă 100% cheltuielile eligibile. Această finanţare este obţinută prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, submăsura 4.3 – „Investiţii pentru dezvoltarea, modernizarea şi adaptarea infrastructurii agricole şi silvice – infrastructură silvică” pentru proiectul ,,Investiţii pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii silvice în fondul forestier proprietate publică a Municipiului Braşov”.Drumul Goriaț ar urma să fie legat mai apoi de un nou drum care să ajungă în apropiere de Zoo, de unde pleacă traseul Crucur spre Timișul de Jos.
Proiectul își propune dezvoltarea rețelei de drumuri forestiere din fondul forestier al Municipiului Brașov, obiectivele sale fiind construcția Drumului Gorița și reabilitarea a încă patru drumuri forestiere existente – Baer – 3,167 km ( zona Săcele), Pârâul Cailor – 2,631 km ( zona Săcele), Roșca – 2,600 km (zona Săcele) și Valea Căldării -1,243 km (zona Cristian).
Valoare totală a întregului proiect este de 8.078.271,63 lei, fără TVA.
Suprafața deservită de proiect este de aproximativ 2.900 ha, iar lungimea totală a drumurilor forestiere care fac obiectul finanțării este de 20,644 km.
4 comentarii
Super tare, sunt foarte incantat de drumul Crucur si astept deschiderea noului drum Gorita.
Scuza ieftina sa mai taie niste copaci.
Ce-i drept sunt mult prea multi copaci in jurul Brasovului sa nu profite.
Domnii aia de la regia padurilor ar face bine sa se gandeasca si la nepotii lor peste ani nu doar la buzunarul lor acum.
Brasovul este orasul cu cea mai frumoasa asezare din Romania si in acelasi timp orasul cu cele mai putine parcuri.
Domnilor de la Regia Locala a padurilor Kronstadt, domnule Primar, stiu ca padurea a ajuns la varsta exploatabilitatii si dumneavoastra calculati totul in bani, dar padurea asta este singurul parc adevarat pe care il avem noi brasovenii si iubitorii de sporturi montane.
Nu mai vindeti gogosi cu deschiderea de drumuri turistice pentru biciclete ca nu este nevoie. Sunt foarte multe poteci pe care dumneavoastra o sa le stricati si biciclisti, alergatorii si iubitorii de drumetii nu sunt de acord cu asta.
Daca vreti sa vedeti ce stricati haide-ti intr-o plimbare prin padure, unii dintre dumneavoastra sunt licentiati la facultatea de Educatie Fizica si Sport, altii ati terminat cu Silvicultura la propriu, altii ca domnul Cornel de mai sus e incantat de prostia de drum Crucur pentru ca el nu poate sa ajunga decat unde il lasa masina, s.a.
Brasovul oricum a fost transformat intr-o cloaca pentru masini: s-au facut benzi in parcul tractoru, parcul central urmeaza sa aiba o parcare subtereana(sunt curios de tehnologia de construire pt ca sigur si ala o sa fie ras), pod hobanat pe langa sala sporturilor, ca un tunel pe sub sinele de cale ferata ne statea in gat si totul ca sa ajungem mai repede la mol….si noi ne bucuram ca ramele la inundatie pentru toate aceste proiecte grandioase care mai nou ne vor lasa si fara locul de rafugiu al oamenilor care apreciaza natura si adevaratele poteci care chiar exista.