5 to go, cel mai mare lanț de cafenele din România, continuă extinderea de la Brașov și urmează ca în luna noiembrie să deschidă cea de-a treia cafenea de la poalele Tâmpei, în cadrul Brico Depot. După cum a declarat Radu Savopol, cofondator al brandului, planurile sunt de a ajunge la 7 cafenele în următorii 2 ani la Brașov, acestea fiind deschise în sistem franciză. „Este un business care a pornit de la o idee și nu ne gândeam că o să ajungem la 130 de locații, câte avem astăzi. Am crescut progresiv, ne-am gândit apoi să ne dezvoltăm în franciză și acum 90% dintre cafenele 5 to go sunt deschise în sistem franciză. 30% dintre cafenele au fost deschise în țară, restul fiind în Capitală”, a precizat Radu.
5 to go este un „coffee to go” cu un concept unic în domeniul HoReCa, unde majoritatea produselor costă 5 lei și unde accentul este pus pe calitatea produselor, dar și pe design-ul prietenos al cafenelelor, îndeamnând un număr cât mai mare de persoane să devină clienți fideli. Sistemul de franciză satisface cerințele până în cele mai mici detalii , având un department intern care se ocupă de dezvoltarea sistemului. Investiția globală într-o cafenea este cuprinsă între 15.000-20.000 euro, incluzând și taxa de franciză de 4.500 de euro.
Bianca Sperchez a deschis primele două 5 to go de la Brașov. Aceasta a lucrat ani buni într-o multinațională, însă a dorit să își deschidă propria afacere, iar ideea unei cafenele a tentat-o de la bun început. „Am dorit să fac ceva pe cont propriu, nu mă vedeam lucrând într-un birou toată viața. Când am deschis prima cafenea a fost destul de greu, nimeni nu știa de conceptul de preț fix de 5 lei al 5 to go, dar s-au obișnuit repede, deoarece m-am implicat ca mersul la cafenea să fie o experiență să fie un loc de unde îți iei cafeaua însă pleci și încărcat cu energie și voie bună”, a explicat Bianca. De altfel, cafeneaua are și o ofertă de dulciuri făcute „ca la mama acasă” de anterprenorul brașovean Alexandru Prepeliță.