După ce din această primăvară, Primăria a decis să impună condiții mai drastice, dar și să le ofere companiilor posibilitatea să își legalizeze transportul navetiștilor, doar compania Kronospan și-a depus în luna august documentele pentru a-și autoriza cursa pentru fabrică. Acum, o altă mare companie de lângă Brașov, Schaeffler România, a decis să își depună documentele pentru a respecta cerinețele edililor. Astfel, firma S & S Group Prdimpex a depus solicitare pentru asigurarea unor curse speciale din diverse zone ale Brașovului spre și dinspre sediul Schaeffler de la Cristian, cu 8 autobuze.
În conformitate cu noul Regulament ce reglementează transportul special de persoane în municipiul Brașov, pentru anii 2019 – 2020 se vor elibera avize de traseu doar pentru autobuzele cu motoare Euro 4, cu excepția operatorilor care au deja contracte încheiate până la data intrării în vigoare a noilor prevederi legale. În schimb, din 2021, se vor elibera avize doar operatorilor care dețin mijloace de transport cu motoare Euro 6. În plus, pentru fiecare oprire în stații, firmele de transport trebuie să plătească și o taxă. Astfel, pentru autobuzele cu motoare Euro 2, care sunt cele mai poluante, se va plăti 1,5 lei/oprire/stație. În cazul, mașinilor cu motoare Euro 3, 1,25 lei/oprire/stație, pentru cele cu motoare Euro 4 și 5 – 1 lei/stație/oprire, în cazul mașinilor hibird, doar 0,5 lei, iar în cazul celor electrice va fi un tarfi simbolic de de 0,01 lei tocmai pentru a încuraja achiziția de mijloace nepoluante. Ținând cont că mulți operatori sunt din afara municipiului, tarifului pentru aceștia va fi mai mare 15%. În prezent, sunt în jur de 15 operatori privați care efectuează astfel de curse.