Economic, Stiri Brasov

STUDIU ANPC: Milka pune mai multe alune în ciocolata pe care o vinde în Franța decât în cea pe care o aduce în România. Și Fanta are mai puțin suc de portocale în România decât în Italia

Un studiu realizat de ANPC arată că 22,78% din totalul produselor verificate prezintă diferenţe în România faţă de versiunea comercializată în Vestul Europei, a afirmat, marţi, Paul Anghel, director general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România (ANPC), într-o conferinţă de specialitate, informează Agerpres.

„Am verificat în funcţie de etichetele care ne-au fost prezentate în studiul european. Acolo au fost analizate 128 de produse. Din aceste 128 de produse au fost găsite în România produse identice de acelaşi producător, dar unele dintre ele veţi vedea cu cantităţi diferite, diferenţe privind compoziţia, cu absenţa unor ingrediente, sau cu prezenţa altor ingrediente, diferenţe privind proporţiile anumitor ingrediente sau diferenţe privind parametri rezultaţi din declaraţiile nutriţionale. Au fost găsite 79 de produse, s-au constatat diferenţe la un număr de 18, reprezentând 22,78% din totalul produselor verificate”, a spus Paul Anghel.

El a precizat că Autoritatea nu doreşte sau nu poate să spună în mod clar dacă există sau nu dublul standard.

Printre produsele la care s-au identificat diferenţe, Paul Anghel a menţionat printre altele Freeway, Fanta şi Milka.

Astfel, în România sucul Freeway conţine 3% suc de portocale, iar în Spania ajunge la 8% şi în Franţa la 10%, iar în Italia la 20%. În cazul sucului Fanta, în România conţinutul de suc de portocale este de 5%, iar în Spania de 8%, Franţa 10% şi în Italia de 12%.

La ciocolata Milka s-a descoperit o cantitate de alune de 17% în România, iar în Franţa este de 22%.

De asemenea, Ignat Arsenov, director general al Comisiei pentru Protecţia Consumatorului din Bulgaria, a declarat că în această perioadă instituţia derulează un proiect prin care vrea să vadă dacă există produse cu dublu standard pe piaţa din Bulgaria. Rezultatele studiului vor fi gata la începutul anului viitor şi o primă măsură care va fi luata va fi aceea de a informa consumatorii asupra eventualelor diferenţe de calitate.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor din România, în colaborare cu Comisia pentru Politică Economică, Reformă şi Privatizare din cadrul Camerei Deputaţilor, a organizat marţi conferinţa pan-europeană “Consolidarea aplicării legislaţiei privind siguranţa produselor (alimentare şi nealimentare) în UE”.

 

Exemplele ANPC

 

  1. Freeway –     Orangeade

In cazul produsului comercializat in Romania şi Bulgaria procentul de suc de portocale obtinut din concentrat este de 3%, fata de tari precum: Italia 20%, Franţa 10%, Olanda 8%, Spania 8%.

 

  1. Milka   – Whole Hazelnuts

 

Produsul din România prezintă proporţia de alune de 17% în timp ce în Germania proporţia de alune este de 20% şi Franţa proporţia de alune este de 22%.

 

  1. Dr. Oetker Pudding Powder Chocolate ( praf de budinca cu gust de ciocolata, produs in Romania de SC Dr Oetker Ro srl, Curtea de Arges).

Din compararea valorilor inscrise in Declaratia nutritionala pentru acesta ,a rezultat ca in cazul produsului comercializat pe piata din Romania si Bulgaria: procentul de grasimi totale este de 3,1% si de acizi grasi saturati este de 1,9% fiind valorile cele mai mari din grupa de tari analizata; in cazul unor tari precum Germania şi Olanda unde produsul prezenta conţinutul de grăsimi de 1,5% si de acizi graşi saturaţi de 0,9%, iar în Italia produsul prezenta conţinutul de grăsimi de 1,7% , iar cel de acizi graşi saturaţi de 1,1%.

 

  1. Danone – Activia Nature (producator SC Danone PDPA srl, Bucuresti)

In raport cu celelalte tari nominalizate in lista, se constata ca procentul de Calciu exprimat în % din Valoare Nutriţională de Referinţă al produsului aflat pe piata nationala este de 121 %, fata de 168% în Finlanda şi 148% în Polonia.

In conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr.432/2012 calciul contribuie la menţinerea sănătăţii sistemului osos, este necesar pentru menţinerea sănătăţii dinţilor şi contribuie la funcţionarea normală a sistemului muscular.

Produsul aflat la vanzare pe piata din Romania are un continut de proteine de 3,5% si 3,6% în Bulgaria, fata de tari precum Malta 3,9%, Germania şi Finlanda 4,9%.

  1. IGLO – 15 Fish Finger (produs congelat, preambalat, reprezentat de batoane de file de peste marin de Alaska, dezosat, pane, preprajit, producator Frozen Fish International Gmbh Germania).

Produsul comercializat pe piata din Romania are declarat pe ambalaj un procent mai mic de file de peste, respectiv 58%, fata de Germania şi Olanda unde procentul de peste declarat este de 65%.

In acelaşi timp, la produsul comercializat în România apa figurează în lista ingredientelor pe poziţia a 3-a în timp ce în Germania nu este menţionată apa, iar în Olanda apa figurează pe poziţia a 4-a. ( ingredientele se indică în proporţia descrescătoare a ponderii în momentul introducerii în fabricaţie)

 

  6-7.   Kinder     – Pingui

Produsul din România şi Bulgaria prezintă conţinutul de lapte de 21% faţă de 24% în  cazul produsului comercializat în Germania, Danemarca, Franţa Olanda şi Finlanda.

Produsul comercializat în România şi Bulgaria prezintă conţinutul de proteine de 5,3% faţă de acelaşi produs comercializat în Germania şi Finlanda care prezintă conţinutul de proteine de 7%.

Produsul comercializat în Germania şi Finlanda prezintă un conţinut de proteine mai mare cu 32% faţă de produsul comercializat în România şi Bulgaria, produs care si prin denumire este adresat copiilor.

 

  1. Knorr Bază pentru mâncăruri Cub de pasare.

Produsul din România prezintă un conţinut de extract de carne de pasăre de 0,1% în timp ce acelaşi produs comercializat în Franţa Danemarca şi Cipru prezintă în compoziţie 1% carne de pasăre

Produsul din România conţine 2% grăsime de pasăre în timp de acelaşi produs comercializat în Danemarca şi Malta prezintă 3% grăsime de pasăre.

 

 

 

  1. The Coca- Cola Company   Fanta – Orange

 

Produsul de pe piata din Romania prezinta un continut redus de suc din concentrat de portocale respectiv de 5%, fata de Italia 12%, Franţa 10% şi Spania 8%.

Romania este singura tara din lista in care sucul de portocale din concentrat este nominalizat al patrulea in lista de ingrediente (in ordinea descrescatoare a ponderii acestora in produsul finit).

 

  1. Nestle – Nestea Lemon

Produsul comercializat in Romania prezintă altă reţetă, in lista ingredientelor figurând 0,08% extract de ceai şi utilizează zahăr si fructoza, produsul din Spania prezentând 0,1% extract de ceai şi utilizează zahăr.

 

  1. Nestle -Nescafe 3 în1 ( Original)

 

Produsul din România prezintă proporţia de cafea instant de 14,5% faţă de 10% în Franţa, 9% în Olanda şi 7,9% în Germania şi Spania

 

 

  1. D’arbo   –     gem de căpşuni

 

Produsul din România prezintă valoarea cea mai mica in ceea ce priveste continutul de glucide, respectiv de zaharuri de 37%, fata de 55 % in Germania şi Finlanda.

 

 

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*