Polițiștii au solicitat oficial efectuarea în regim de urgență a unor reparații pe DN 73, pe tronsoanele care sunt degradate vizibil și unde siguranța circulației este pusă în pericol.
DN 73 continuă să fie un drum problemă în județul nostru și, deși în ultimii ani s-a lucrat la modernizarea acestuia, sunt tronsoane întregi unde nu s-au mai făcut nici cele mai mici lucrări de întreținere în ultimii ani. Deocamdată, polițiștii nu au aplicat în ultimul an nici o sancțiune administratorului drumului în ceea ce privește neasigurarea stăii de viabilitate a șoselei, însă, la începutul lunii au solicitat oficial efectuarea în regim de urgență a unor reparații. „În data de 5 septembrie, Serviciul Rutier a informat administratorul drumului, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, asupra deficiențelor constatate pe DN 73, sectorul de drum cuprins între Moieciu și limita cu județul Argeș și a solicitat remedierea în regim de urgență a deficiențelor”, ne-a declarat subcomisarul de poliție Alina Ivan, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Brașov.
Pe acest tronson, constructorul nu a demarat nici un fel de lucrare, lunile trecută, Direcția de Drumuri asfaltând cu forțe proprii câteva bucăți. De altfel, Horia Stancu, directorul DRDP Brașov a precizat că la această oră, întregul tronson din această șosea a fost predat constructorului, însă, până la finalul acestui an, ar urma să se lucreze doar la refacerea casetelor decopertate de pe tronsonul Râșnov – Bran, precum și la reconstrucția unui pod din zona Râșnovului. Astfel, abia de la anul sunt șanse să se refacă șoseaua și pe porțiunea dinspre limita cu județul Argeș sau pe raza stațiunii Moieciu.
Compania spaniolă AZVI SA a câștigat în 2011 contractul pentru reabilitarea DN 73, iar din 2014 s-a apucta de treabă însă doar pe raza județului Argeș. Valoarea totală a proiectului, pentru care s-a obţinut o finanţare nerambursabilă europeană, este de 275,86 milioane de lei. Deoarece lucrările au fost tărăgănate, proiectul a fost fazat, finanţarea fiind acum asigurată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020. În mai, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc era hotărât să rezilieze contractul, astfel că în ceasul al XII-lea, spaniolii s-au pus pe treabă. De altfel, lucrările în derulare sunt monitorizate în permanență de către drumarii brașoveni, atât în ceea ce privește respectarea graficelor de lucru, cât și în ceea ce privește calitatea proiectului.