Economic, Stiri Brasov

STUDIU Un sfert din programul de lucru, pierdut cu bârfele și pauzele de cafea și țigară

Trei din patru angajaţi spun că pierd zilnic până la două ore din timpul programului din cauza unor lucruri care le distrag atenţia de la ceea ce au de făcut, inclusiv discuţiile telefonice zgomotoase purtate de colegi sau telefonul de serviciu care sună prea des, zgomotul ambiental specific birourilor de tip open space, colegii cu chef de vorbă sau şedinţele prea lungi, arată un sondaj BestJobs.

La acestea se adaugă timpul petrecut pe reţelele de socializare sau pauzele de cafea şi ţigară.

Alţi 8% dintre angajaţi ajung să piardă până la jumătate din zi astfel, ceea ce le afectează semnificativ productivitatea şi calitatea muncii.

Aproape şase din zece respondenţi se găsesc zilnic în situaţia de a fi întrerupţi din treabă de colegi cu chef de vorbă, iar 36% spun că cel mai adesea îi deranjează zgomotul de fond din birou, dar şi telefoanele care sună continuu.

Alţi trei din zece respondenţi pierd timp din cauza şedinţelor prelungite, în timp ce 17% afirmă că reţelele de socializare le consumă cel mai mult din programul zilnic de lucru.

Totodată, 11% se plâng că sunt distraşi şi de numărul mare de e-mailuri pe care le primesc şi care necesită răspuns imediat, iar 10% admit că petrec prea mult timp pe aplicaţiile de mesagerie. Nu în ultimul rând, unul din zece angajaţi recunoaşte că productivitatea lui scade din cauza pauzelor dese de cafea şi ţigară.

Dincolo de timpul pierdut, un sfert dintre respondenţi afirmă că toate aceste lucruri care îi distrag zilnic le influenţează calitatea muncii, iar doi din zece afirmă că le creşte nivelul de stres ca urmare a presiunii de a rezolva sarcinile de serviciu într-un timp mai scurt decât programul de lucru.

Alţi 8,5% se simt demotivaţi, iar 3,4% întârzie sau chiar ratează anumite termene de predare.

La polul opus, 29% dintre respondenţi spun că timpul astfel pierdut nu le influenţează sub nicio formă activitatea, 7% consideră că, din contră, le creşte productivitatea, pentru că se relaxează şi în timpul rămas se pot concentra mai bine, iar 5% dintre angajaţi se bucură că reuşesc să relaţioneze mai bine cu ceilalţi colegi.

Pentru a se putea concentra mai bine la job, jumătate dintre respondenţi spun că îi evită pe colegii bârfitori sau că nu intră pe reţelele de socializare în timpul programului. Totodată, 46% afirmă că răspund doar la telefoane şi mesaje importante sau urgente, iar 13% decid să-şi închidă telefonul personal în timpul orelor de program. Ca să îşi gestioneze mai eficient timpul, 26% dintre respondenţi aleg să răspundă la e-mailurile legate de job abia după ce şi-au terminat treburile urgente. De asemenea, 14% preferă să asculte muzică în căşti, ca să nu mai fie deranjaţi de zgomotul sau discuţiile colegilor.

Angajaţii cred că şi angajatorul ar trebui să ia măsuri care să-i ajute să se concentreze mai bine la job, cele mai importante fiind: să permită un program de lucru flexibil (47% dintre respondenţi), să creeze spaţii în care să poată lucra fără a fi întrerupţi (45%), dar şi să renunţe la conceptul de open space (24%). Alţi 23% ar vrea ca angajatorul să le ofere cursuri de time management sau să creeze politici interne precum zile fără şedinţe. Totodată, aproape 13% consideră că angajatorul ar trebui să limiteze timpul pentru pauzele de cafea şi ţigară.

Sondajul a fost efectuat în perioada 2-16 august 2019, pe un eşantion de 926 utilizatori de internet.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Un comentariu

  1. care-i diferenta intre a rata si a intarzia un termen de predare?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*