Schaeffler a produs cea mai mare articulatie de rulment din istoria companiei și până în prezent. Acest rulment special a fost produs în fabrica companiei din România, la Cristian, cântărește aproximativ 4,7 tone cu un diametru exterior de 1.900 milimetri, un diametru interior de 1,500 milimetri și o înălțime de 600 milimetri. Rulmentul va fi instalat într-o dragă de absorbție care a fost proiectată și construită de Royal IHC, o companie olandeză care este specializată în producerea de echipamente, nave, precum și servicii pentru piețele offshore și de minerit umed.
Condiții speciale de operare
Acest tip de dragă se regăsește sub forma unei nave de lucru cu sau fără propulsie proprie, care îndepărtează materialul solid din adâncurile apelor. Blocul de rocă rezultat este aspirat și transportat pe țărm cu ajutorul unui sistem de conducte plutitoare. Datorită unor tensiuni particulare ce apar între structura vasului și sistemul de conducte a fost necesară implementarea unei soluții tehnice, care să prevină acest tip de efect, motiv pentru care s-a ales montarea acestui rulment sferic chiar pe cochilă, susținând astfel mișcările de rotație care au loc între corpul navei și conductă. Pe baza acestor cerințe, un rulment special a fost proiectat, specific pentru această aplicație.
Expertiză pentru client – totul dintr-o singură sursă
Mulțumită nivelului înalt de expertiză al companiei Schaeffler în ingineria de aplicații, proiectare și manufacturare, combinată cu o colaborare strânsă alături de Royal IHC, a fost posibilă producerea rulmentului conform cerințelor de client impuse într-un timp record, de doar trei luni.
Proiectarea rulmentului special nu a fost singura provocare cu care s-au confruntat experții Schaeffler din Braşov – etapele de producție ale acestuia au fost de asemenea, extrem de solicitante. Sarcinile de șoc care apar în cadrul aplicației au determinat realizarea inelului interior si exterior dintr-o singură bucată.
Fiabilitate operațională ridicată cu un cost redus de întreținere
Rulmentul trebuie să elimine tensiunile exterioare ce apar in cadrul aplicației și să suporte forțele mari rezultate în timpul utilizării lui. Deoarece forțele acționează doar unilateral asupra rulmentului, acesta a fost conceput asimetric, ceea ce a facut posibilă reducerea dimensiunii și greutății lagărului.
Pentru a asigura o durată de viață lungă și un nivel scăzut de uzură, Schaeffler a creat un sistem de ungere special, proiectat astfel încât lubrifiantul să fie distribuit uniform chiar și în timpul mișcărilor de pivotare mici, de aproximativ 20 de grade, asigurând astfel o lubrifiere optimă.
Datorită condițiilor speciale la care aplicațiile off-shore sunt supuse, acestea necesită o protecție specială împotriva coroziunii. Astfel, suprafețele de alunecare ale rulmentului au fost acoperite cu un strat de lac special, ce conferă siguranța că nu există contact metalic între inelele interioare și exterioare, chiar și în caz de lubrifiere insuficientă. Procesul de lubrifiere astfel folosit are ca scop prevenirea efectelui de coroziune. Toate acestea se concluzionează într-o fiabilitate operațională ridicată și costuri de întreținere reduse pentru client.