Consiliul Județean Brașov a semnat astăzi contractul pentru lucrările de amenajare a terminalului aeroportului de la Ghimbav, cu consorțiul de firme SC Bog’Art SRL – SC UTI Grup SA – SC UTI Facility Management SA.
Investiția de 145,5 milioane de lei, aproximativ 31 de milioane de euro, ar urma să demareze efectiv la începutul anului viitor, după cum a spus președintele CJ Brașov, Adrian Veștea. Acesta a adăugat faptul că, în primele trei luni, ar urma să se realizeze partea de proiectare, iar începerea lucrărilor este condiționată de obținerea unei serii de avize, inclusiv cele de la autoritățile în domeniul aviației, cât și cele ale ISU, de Mediu sau SRI.
Lucrările efective ar urma să se deruleze pe parcursul a 9 luni, iar după ce va fi realizat obiectivul, 90% din aeroportul de la Ghimbav va fi practic definitivat, după cum a spus Adrian Veștea. Reprezentanții constructorului speră ca autoritățile să se implice în obținerea acestor avize, astfel încât nici șantierul să stea pe loc, deoarece nu este bine nici pentru companie. „Vă asigurăm că ați ales o echipă puternică. Ca experiență, compania Bog’Art a realizat 80% din Aeroportul Otopeni și UTI are o experiență deosebită în tehnologie aeroportuară. Credem că am găsit formula optimă pentru a asigura capacit tehnică, operațională și financiară pentru a realiza acest proiect. La Brașov, suntem constructorii parcării Regina Maria, a mall-ului Coresi și a Hotelului Kronwell”, a spus Radu Alexandru Doicescu, administrator Bog’Art. „Este o companie care face o treabă bună, care a derulat mai mutle proiecte la nivelul municipiului, și sper să ducă la bun sfârșit proiectul în termenul stabilit”, a adăugat primarul Brașovului, George Scripcaru.
Terminalul va fi construit pe trei niveluri, subsol, parter și etaj, și va avea o arie desfăşurată de 11.780 mp şi o înălţime de 14.87 m. Acesta va asigura servicii aeroportuare la nivel optim pentru 720 de pasageri la orele de vârf (360 la „sosiri” şi 360 la „plecări”), iar construcția va fi realizată, astfel încât să poată fi extinsă. În conformitate cu detaliile din caietul de sarcini clădirea aerogării va avea fundaţii de beton armat, cu stâlpi şi grinzi metalice.