Economic, Stiri Brasov

A investit 2.000 de euro într-un business de pictat genți și pantofi, iar acum are afaceri de 50.000 de euro pe an

Brașoveanca Armina Popeanu, la bază arhitect specializat în design de accesorii, a înfiinţat în 2014 businessul Lyria prin care produce şi personalizează prin pictare manuală accesorii, genţi şi pantofi din piele naturală, iar astăzi trimite la export 20% din producţia companiei.

Investiţia iniţială în dezvoltarea brandului Lyria a fost de 2.000 de euro, anul trecut compania înregistrând afaceri de 50.000 de euro, a spus pentru ZF fondatoarea businessului. „Cu o investiţie iniţială de 2.000 de euro, valoarea motocicletei mele la vremea respectivă, veniturile în 2017 au fost de aproape 40.000 de euro şi în 2018 de 50.000 de euro. Pentru 2019 preconizăm o creştere organică de 35%, fără infuzii de capital, ceea ce înseamnă că estimăm să încheiem anul în curs cu o cifră de afaceri de 70.000 de euro“, a spus Armina Popeanu.

Antreprenoarea a povestit că brandul Lyria a luat naştere din pasiunea ei pentru personalizarea accesoriilor, care ulterior s-a transformat în businessul care astăzi are venituri lunare de 3.500 de euro. Armina Popeanu a adăugat că preţul mediu al accesoriilor este în jurul sumei de 130 de euro (615 lei), cu un profit mediu de 40 de euro (190 lei) pe produs, iar bonul mediu per client se ridică la o valoare aproximativă de 120 de euro (567 de lei).

„Încă din facultate îmi personalizam hainele, dar mai ales accesoriile. Atunci când am terminat facultatea am fondat Lyria -Povestea ta Pictată. Mi-am vândut motorul, am cumpărat 35 de genţi, iar apoi feedback-ul clientelor a fost unul foarte bun, aşa că am continuat activitatea natural. Veniturile în 2018 au ajuns la 3.500 de euro per lună, cu vârfuri de până la 10.000 de euro/lună.“

Ulterior investiţiei iniţiale de 2.000 de euro, antreprenoarea a achiziţionat şi o fabrică în Braşov care a costat aproximativ 35.000 de euro.

În prezent, Lyria a externalizat procesul de producţie, astfel că brandul colaborează cu mai multe ateliere şi fabrici de genţi şi pantofi, atât din Bucureşti cât şi din alte oraşe ale României, spune fondatoarea.

„Am colaborări cu tineri artişti şi parteneri de producţie implicaţi. Eu sunt arhitect, specializată în design de accesorii şi am experienţa managementului unei fabrici de marochinărie. Acum am externalizat producţia, lucrez cu mai multe ateliere şi fabrici de genţi şi pantofi din Bucureşti şi din ţară.“

Materia primă folosită la realizarea produselor sub brandul Lyria este importată din Italia. Armina Popeanu spune că achiziţionează materii prime şi de pe piaţa locală, însă, aceasta este adusă tot din Italia.

„Materia primă o importăm din Italia, uneori achiziţionăm şi din ţară, dar este tot din Italia importată. Toată materia primă de calitate pentru industria de fashion, marochinărie şi încălţăminte, pentru întreaga Europă uneori, este produsă în Italia. Acum am o echipă de colaboratori, de-a lungul timpului am avut o echipă dinamică de 10-15 angajaţi formată din manufacturieri cu experienţă, muncitori şi directori responsabili de producţie“, a povestit fondatoarea Lyria.

Brandul Lyria face livrări gratuite pe tot teritoriul României şi vinde 80% din producţia totală pe piaţa naţională şi 20% peste hotare în ţări precum Germania, Spania, Marea Britanie, America şi Australia. În ceea ce priveşte piaţa locală, 50% din numărul comenzilor sunt înregistrate în Bucureşti, iar restul comenzilor vin din oraşe precum Cluj, Timişoara, Braşov, Buzău şi Constanţa.

„Livrăm gratuit în întreaga ţară. Vindem 80% din totalul producţiei în România şi 20% în restul lumii. Ponderea vânzărilor din ţară este de 60% în mediul online şi 40% offline. Avem un poll mare de cliente fidele, iar 50% din totalul clienţilor Lyria au o recurenţă crescută. O selecţie din colecţiile noastre este şi online pe platforma etsy.com, de acolo primim comenzi pentru întreaga lume, cu precădere în ţări precum Germania, Spania, Marea Britanie, America şi Australia. De altfel, colaborăm cu concept store-uri şi mai multe magazine fizice, dar mai mult de jumătate din cifra de afaceri este generată de vânzarea noastră directă, online“, a explicat Armina Popeanu.

Pentru anul în curs, planurile de dezvoltare ale companiei vizează dezvoltarea brandului pe pieţele externe prin prezenţa crescută la târguri internaţionale şi dezvoltarea magazinului online, prin alocarea unui buget mai mare de marketing, a menţionat fondatoarea.

„În 2019 şi 2020 ne vom dezvolta prezenţa la târgurile internaţionale. În februarie 2019 am fost la Mipel (genţi), Milano, în august 2019 mergem la MAGIC – Las Vegas, iar în septembrie 2019 la Micam (pantofi), Milano. Plănuim să dezvoltăm şi magazinul online, alocând un buget mai mare marketingului online.“

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*