Licitația pentru construcția terminalului Aeroportului Brașov Ghimbav a fost contestată de consorțiul format din companiile BOG’ART și UTI, oferta acestora clasându-se pe locul doi în cadrul licitației adjudecate de Compania de Construcții Sibiu pentru suma de 145.275.491,42 lei, cu tot cu TVA. La rândul său, compania sibiană a contestat la Curtea de Apel decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, termenul fiind stabilit pentru data de 24 iulie.
La bani mai puțini și interesele sunt mai mici
Pe de altă parte, constructorii sibieni și compania UTI au o relație de amiciție, acestea asociindu-se la începutul acestui an în licitația pentru extinderea terminalelor de plecări și sosiri de la Aeroportul Craiova, în conformitate cu datele existente pe portalul de achiziții publice. În acest caz, suma pusă la bătaie este de 31,78 milioane de lei cu tot cu TVA, iar Construcții SA Sibiu a licitat în calitate de lider de asociere, UTI Facility Management (membră a grupului UTI) fiind subcontractant alături de Geo Arc SRL. De altfel, conform datelor publicate de presa economică, cele două societăți s-au înscris, separat, și în licitația pentru construcția noului terminal de la Timișoara. Și în acest caz, valoarea lucrărilor nu o atingea pe cea a celor de la Brașov, respectiv era de numai 25,94 milioane de lei, astfel că nu au existat contestații, iar câștigătoare a licitației a fost desemnată firma Eldiclau SRL, cu sediul în Zona Agricolă 1 Cârcea, județul Dolj, care a prezentat un preț de 19.020.241,37 de lei fără TVA. Interesant este faptul că, dintre ofertanții necâștigători, UTI Grup SA a fost descalificată, deoarece a ofertat un preț de 19,499,931,47 de lei fără TVA, adică cu aproximativ 106.597,8 euro mai mare decât oferta SC Eldiclau SRL, în conformitate cu informațiile publicate de Antena 3.
Ce s-a contestat de fapt
În cazul terminalului de la Brașov, UTI Grup și UTI Facility Management SA au licitat în asociere cu Bog’Art SRL, care a fost lider de asociere, iar Construcții Sibiu a decis să meargă pe cont propriu. În contestaţia depusă la CNSC, reprezentanţii Bog’Art, în calitate de lideri de asociere, au cerut reluarea procedurii de atribuire a contractului, fiind nemulţumiţi de faptul că au obţinut 99,84 puncte, iar firma desemnată câştigătoare a obţinut punctaj maxim (100 p). Printre altele, contestatarul susţine că potrivit caietului de sarcini, constructorul terminalului trebuie să asigure unele echipamente de securitate produse de compania Smiths Detection, iar reprezentantul acesteia în România este tocmai UTI Grup.