Antreprenorul Cristian Constantinescu şi familia sa au vândut Noriel – un grup cu activităţi în producţia, retailul şi distribuţia de jucării – în primăvara lui 2016 către fondul de investiţii Enterprise Investors pentru 24 milioane de euro.
Brandul de cosmetice NALA, fondat de Cristian Constantinescu, a fost lansat în urmă cu circa doi ani, iar în prezent a ajuns la 22 de magazine.
Primul magazin a fost deschis în septembrie 2017 în centrul comercial Promenada din Bucureşti şi apoi expansiunea a continuat. În primul an de activitate au fost inaugurate 8 magazine, iar în următoarele luni reţeaua aproape s-a triplat. Expansiunea nu se opreşte aici.
„Nala a deschis magazine în Târgu-Jiu şi în Deva Shopping City. Urmează Satu Mare, Braşov Coresi, Bacău Arena, Militari Shopping City Bucureşti şi Atrium Arad“, spune Cristian Constantinescu. Astfel, reţeaua de magazine de produse cosmetice se va apropia de 30 de unităţi în principalele oraşe ale ţării, în frunte cu Bucureştiul. În Capitală sunt deja 8 magazine NALA, adică mai bine de o treime din total. Următorul oraş ca prezenţă e Constanţa cu două unităţi, în rest celelalte oraşe au câte un singur spaţiu.
Antreprenorul afirma în primăvara acestui an că vrea să termine 2019 cu 35 de magazine pentru ca apoi să crească în continuare. De fapt, el a anunţat că vrea să vândă businessul atunci când atinge pragul de 100 de milioane de euro. Până atunci, se uită la extinderea regională.
El urmează de altfel acealaşi model pe care l-a practicat şi la Noriel, dezvoltă un business pe o nişă pentru ca apoi să îl cedeze şi să o ia de la capăt. Pariul lui Constantinescu pe industria cosmeticelor vine în condiţiile în care în 2016 a făcut exit din retailerul de jucării Noriel. Compania Noriel a fost fondată în 1995 de familia Constantinescu ca importator şi distribuitor de jucării şi de jocuri. În 1999, compania a creat Toys and Games, propria divizie de producţie de jocuri de carton şi puzzle-uri. Noriel şi-a continuat dezvoltarea prin intrarea în retail în 2010, cu sprijinul investitorului financiar Balkan Accession Fund, creând o reţea de magazine specializate în vânzarea jocurilor şi a jucăriilor. În 2016, înainte de exit, familia Constantinescu mai avea 60% din acţiuni, în timp ce fondul de investiţii Axxess Capital, care administează Balkan Accession Fund, avea restul de acţiuni. În urmă cu trei ani fondul de investiţii Enterprise Investors a plătit 24 mil. euro pentru 100% din Noriel.
Trecerea din sectorul de jucării în cel al cosmeticelor naturale a venit în contextul în care piaţa de profil e subdezvoltată. Mai exact, românii cheltuie circa 1 mld. euro pe cosmetice în total, iar Cristian Constantinescu adaugă că segmentul cosmeticelor naturale reprezintă 10% din total. Acesta însă creşte puternic pe fondul apetitului consumatorilor pentru eco-bio şi natural în toate sectoarele.
Şi per total piaţa de cosmetice e subdezvoltată în contextul în care un român cheltuie lunar 4 euro pe produse de profil, de câteva ori mai puţin decât un consumator din regiune şi de peste 10 ori mai puţin ca unul din Occident, unde există o adevărată cultură a produselor cosmetice.
„În primul rând, vizăm o cotă de piaţă de 1% în România apoi să ne externalizăm businessul. Planul pe termen lung este să ajungem la afaceri de 100 de milioane de euro şi apoi să facem exit“, a spus acum câteva luni Cristian Constantinescu. El nu a vrut să dezvăluie unde sunt produse aceste cosmetice, afirmând că sunt fabricate pe teritoriul Uniunii Europene folosind ingrediente de la furnizori certificaţi în industria de cosmetice naturale.