Reprezentanții Primăriei Brașov vor definitiva, în curând, partea de studiu de fezabilitate pentru pasajul rutier hobanat, care ar urma să facă legătura între zona Gării și cartierul Tractorul. Practic, vorbim de proiectul preliminar pentru această investiție din care vor reieși atât costurile, cât și durata de timp necesară pentru realizare.
După cum a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea, în vederea definitivării studiului mai este necesară obținerea avizului de la Mediu și a celui al Comisiei de Circuțaie, avizul de principiu de la CFR, ținând cont că vor fi traversate 15 linii de cale ferată, fiind deja obținut. De altfel, recent, a fost emis și un nou certificat de urbanism, ținând cont că documentația „Odată definitivată întreaga documentație, va fi prezentat și studiul de fezabilitate, ce ne va permite să trecem la următoarea etapă, respectiv cea de proiectare și execuție”, a explicat reprezentantul Primăriei.
Dacă inițial, edilii se gândeau fie la amenajarea unui pasaj hobanat, fie a unui clasic, experiții care au efectuat studiul au concluzionat că singura soluție este amenajarea unui pasaj hobanat, deoarece trebuie traversate 15 linii de cale ferată, însă, inițial, se gândeau la trei variante de amenajare.
Cum arată proiectul preliminar
Conform proiectului preliminar, pasajul va avea o lungmie totală de 761 de metri, iar 533 de metri vor fi deschiderile, respectiv partea suspendată, diferența fiind lungimea rampelor de acces. În total, pasajul va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, respectiv peste linii, unde deschiderea va fi de 160 de metri. Înălțimea pilonului principal, care va susține cablurile în zona hobanată va fi de 47,12 metri. Traseul pasajului va ocoli stația electrică de pe fosta platformă Tractorul. De asemenea, dinspre Bulevardul Gării spre noua stradă Camil Petrescu din Coresi Avantgarden, accesul se va face cu două bretele. În acest context, cele trei benzi ale Bulevardul Gării, de pe sensul de mers spre Gară, vor fi trecute în subteran.