Yango, o aplicație de ride-hailing controlată de gigantul rus din tehnologie Yandex, s-a lansat săptămâna trecută în România, fiind disponibilă, momentan, doar în București. Ținta rușilor este să atingă marile orașe, inslusiv Brașovul, până la finele anului.
Spre deosebire de competitorii săi, Yango folosește propriul sistem de cartografiere, direcționare și navigație. Distribuirea comenzilor se face pe baza unui algoritm de machine learning.
Potrivit reprezentanților companiei, toate aceste caracteristici permit reducerea costurilor de călătorie pentru pasageri. Totodată, oficialii Yango țin să asigure călătorii că prețul nu se va modifica în timpul cursei, chiar dacă mașina este blocată în trafic sau șoferul este nevoit să urmeze o rută ocolitoare.
Compania va încheia parteneriate cu companii locale de transport și nu va lucra direct cu șoferii. Yandex nu deține propriile mașini și nici nu are proprii șoferi.
Odată cu lansarea aplicației, un centru dedicat pentru șoferi a fost deschis de către un partener Yango în București. Acolo șoferii se pot familializa cu aplicația, participă la traininguri și teste, sau se pot odihni în timpul zilei.
„Datorită tehnologiilor pe care le avem, prețurile vor fi mult mai accesibile. Prețul final al călătoriei va fi mai scăzut decât al competitorilor”, spune Andrei Voicu, director regional pentru România și Republica Moldova.
Acesta precizează faptul că un avantaj competitiv este la nivel de tehnologie. Astfel clienții Yango au posibilitatea de a efectua comenzi multiple: de exemplu, poți comanda pentru prieteni, există și un cont pentru familie – poți comanda pentru familie din contul tău. „Vom aduce și ale funcționalități pe parcurs”, mai spune Andrei.
„Încercăm să oferim beneficii atât pentru clienți cât și pentru șoferi: ei vor putea câștiga mai mulți bani, nu vor petrece prea mult timp fără o comandă, algoritmul le permite. Comision 0 pentru o perioadă neterminată. În alte țări am avut comision zero pentru o perioadă de un an. Încercăm să ne adaptăm la condițiile pieței în fiecare țară”, afirmă reprezentantul Yango.
Însă reprezentanții Yango țin să menționeze faptul că acest comision 0 este pentru început. ”Vom avea comision pe parcurs. Este important de știut că vom avea comision sub cel al competitoirilor. În majoritatea țărilor este sub 15%”, afirmă Musheg Sahakian.
Serviciul Yango/Yandex.Taxi a fost lansat în 2011, iar până sfărșitul lunii septembrie 2018 compania a înregistrat 1 miliard de curse. Peste 700.000 de șoferi sunt conectați activ la serviciu în fiecare lună. În momentul de față, întregul business de ride-hailing al Yandex este profitabil, incluzând piețele în care serviciul se extinde.
Yango este o aplicație digitală pentru comanda unei curse.