Lipsa sistemelor de climatizare a fost marea problemă a sistemului de transport public din Brașov, resimțită din plin în zilele caniculare.
Chiar dacă suntem la munte, în zilele toride, este destul de greu să călătorești cu un autobuz, unde temperatura poate fi chiar mai mare decât cea exterioară, mai ales dacă este și aglomerat.
Odată cu achiziția de noi autobuze, și parcul auto al operatorului de transport RATBV a început să stea mai bine la acest capitol. Astfel, în conformitate cu datele oferite de societate, din cele 309 mijloace de transprot în comun (291 de autobuze și 18 troleibuze) 126 de autobuze sunt dotate cu asemenea sisteme de climatizare, respectiv cele 105 autobuze Menarini noi, cele 15 autobuze BMC Procity, achiziționate în 2012, și cele șase autobuze BMC Neocity, de capacitate mică.
Practic, într-o zi lucrătoare, RATBV scoate pe traseu 137 de mașini la orele de vârf, iar în zilele de sâmbătă și duminică, numai 71 de autobuze și troleibuze sunt puse în circulație, ținând cont că și frecvența curselor este mai mică. Totodat, ca urmare a înnoirii parcului auto, societatea ia în calcul și casarea autobuzelor, care sunt îmbătrânite. „Societatea noastră realizează în această perioadă o amplă analiză a stării parcului auto, iar ulterior se va decide asupra măsurilor ce se impun a fi luate. Trebuie spus și faptul că acest demers va fi influențat și de viitoarele dezvoltări ale sistemului de transport public de călători în diferite localități din zona metropolitană Brașov, cât și de diversele proceduri de achiziție de autobuze electrice și hibrid – electrice noi, precum și de troleibuze noi, proceduri derulate de Primăria Municipiului Brașov”, au explicat oficialii operatorului de transport public al Brașovului.