Din toamnă, școlile și liceele din municipiul Brașov vor avea un „catalog electronic“ cu toate instrumentele de management și raportare a situației școlare. Este vorba despre o platformă electronică mai largă, care, dincolo de faptul că permite părinților să aibă acces direct la notele copiilor lor și la situația prezenței acestora, le va oferi și unităților școlare, inspectoratului școlar și primăriei instrumente de lucru pentru gestionarea unitară şi coerentă a învățământului din Brașov.
„Este un instrument modern care va ajuta pe toată lumea și care va conține toate datele legate de școală. Părinții vor putea să vadă notele și prezența copiilor și vor fi mai conectați cu situația școlară a copiilor. Noi, primăria, vom avea raportări care să ne ajute în alocarea fondurilor pentru abonamentele gratuite ale elevilor, de exemplu, sau pentru burse și premii de excelență, ori pentru programul «Primul Ghiozdan», sau pentru alte situații care țin de managementul unităților de învățământ. Inspectoratul Școlar și instituțiile de învățământ vor avea de asemenea un instrument care să le ajute în statistici și planificări din domeniul lor de activitate. Contractul a fost deja semnat, iar din anul școlar 2019-2020 această platformă online va fi funcțională. Este încă un pas prin care primăria și consiliul local investesc într-un învățământ performant, modern și de calitate în municipiul Brașov“, a declarat primarul George Scripcaru.
În vederea implementării catalogului electronic, Primăria Brașov a semnat cu firma brașoveană Royalbit un contract în valoare de 154.700 de lei, cu TVA, care va fi valabil până în 30 iunie 2020.
De săptămâna viitoare vor fi organizate întâlnirile cu reprezentanții instituțiilor de învățământ și specialiștii IT, pentru configurarea bazei de date, în vederea implementării proiectului, astfel încât platforma să fie funcțională de la începutul anului școlar. În Municipiul Brașov sunt 18 școli gimnaziale și 22 de licee și grupuri școlare, toate urmând a beneficia de serviciile acestei platforme.
Firma prestatoare are obligatia de a întocmi rapoartele solicitate predefinite:
– Elevi cu situație neîncheiată – filtru pe semestru și unitate
– Situație absențe elevi dintr-o clasă, motivate și nemotivate, pe semestru;
– Situație absențe elevi dintr-o clasă, motivate și nemotivate, pe lună;
– Situație statistică pe clasă
-nr.elevi inscrisi;
-nr.elevi transferați;
-nr.elevi retrași;
-nr.elevi exmatriculați;
-nr.elevi promovați;
-nr.elevi cu medii între 5-6,99;
-nr.elevi cu medii între 7-8,99;
-nr.elevi cu medii intre 9-10;
-nr.elevi corigenți
-total absențe motivate;
-total absențe nemotivate;
-nr. elevi beneficiari de bursă.
– Monitorizare absente lunare pe clasă;
– Situație medii elevi pe semestru și anual;
– Note introduse de profesor;
– Grafic evoluție note pe clasa, elev, materie;
– Ritmicitatea notării.