Compania Visual Fan, care vinde diferite gadgeturi sub brandul Allview, a înregistrat în acest an o creştere de 20% a veniturilor şi estimează că va păstra ritmul pozitiv al încasărilor la nivelul întregului an, punând astfel capăt unei perioade de trei ani de corecţii dure în care încasările firmei au căzut de la 307 milioane de lei la 76 miloane de lei. Revenirea la creştere a fost determinată în mare parte de intrarea companiei pe piaţa de televizoare inteligente.
„Am menţinut rata de creştere de 20% cu care am început anul. Evoluţia a fost generată în principal de vânzarea de televizoare. Pe pieţele externe, spre exemplu, cererea de smartphone-uri a scăzut cu aproximativ 10%, dar comenzile pentru TV-uri au crescut mult mai repede, astfel că rata medie de creştere a cifrei de afaceri s-a păstrat la 20%”, a declarat Lucian Peticilă, CEO şi proprietar al companiei. „Ar trebui să ne menţinem creşterea de 20% la nivelul întregului an”, a adăugat el.
Afacerile Allview au scăzut în 2018 cu 51%, la 75,9 milioane lei (16,2 mil. euro), de la 156,6 milioane de lei în 2017. Profitul net a suferit şi el o corecţie dură în 2018, de peste 80%, până la 1,7 milioane de lei de la 9,7 milioane de lei în anul precedent. Compania din Braşov mizează pe o explozie a cererii pentru televizoare cu platforma software Google Android, în condiţiile în care televizoarele inteligente vor deveni centre de comandă ale gospodăriilor, estimează Peticilă. „Noi credem în televizoarele inteligente cu platforma Google Android, aşa cum am crezut şi în 2011 în telefoanele cu Android. Poate că acum televizoarele cu Android încă nu reprezintă foarte mult, dar noi credem că în timp televizorul cu soft de la Google va deveni noul standard, noul tip de TV din casă, şi că piaţa va creşte. Noi mizăm pe această evoluţie şi pentru că noi credem că TV-urile cu Android vor deveni un centru de comandă al casei, inclusiv al dispozitivelor de tip Internet of Things. TV-urile cu Android vor creşte şi pentru că permit accesul rapid la orice platforme de conţinut video online, la traininguri sportive care pot fi realizate de acasă. La noi acest lucru este încă la început, dar în Occident este o tendinţă care a prins tracţiune.”
Lucian Peticilă nu a oferit detalii despre numărul de smartphone-uri şi de televizoare vândute. Pe piaţa de smartphone-uri, unde Allview a fost mulţi ani al doilea jucător după numărul de unităţi livrate, compania se află acum între principalii furnizori, dar cu o cotă de piaţă semnificativ mai mică. Întrebat dacă recenta decizie a grupului RCS&RDS / Digi de a lansa propria gamă de telefoane va afecta comenzile de la Allview, Lucian Peticilă a răspuns afirmativ, adăugând însă că astfel compania are o putere mai mare asupra terminalelor pe care le lansează pe piaţă. „Digi face un test să vadă cum reacţionează piaţa la o ofertă de telefoane sub branduri proprii. Este normal că ne afectează, pentru că Digi nu mai comandă anumite telefoane. Dar acum suntem mult mai echilibraţi din punctul de vedere al structurii clienţilor, nu mai avem o cerere debalansată între operatorii de telecom şi ceilalţi jucători. În discuţiile cu operatorii preţul redus al telefoanelor era foarte important, specificaţiile tehnice treceau mai degrabă pe plan secund. Acum putem gândi produse cu specificaţii îmbunătăţite.”
Un comentariu
Asta inseamna concurenta, daca nu esti suficient de competitiv, dispari.