Economic, Stiri Brasov

Francezii de la Alstom și grecii de la Aktor vor moderniza două loturi din calea ferată Brașov – Sighișoara. După modernizare, trenurile ar trebui să facă 47 de minute între cele două gări

După o întreagă sarabandă de contestări în instanță, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a decis să atribuie consorțiului condus de Alstom contractul pentru calea ferată Brașov – Sighișoara, loturile 1 și 3, scrie Club Feroviar, citat de hotnews.ro. Este vorba de subsecțiunile: 1. Brașov – Apața și 3. Cața – Sighișoara, în total 86 km.

Inițial, pe 5 iulie 2018, compania de infrastructură atribuise contractul pentru modernizarea tronsoanelor Brașov – Apața și Cața – Sighișoara către asocierea BRASIG Strabag -Swietelsky. Aceasta cu toate că oferta financiară a BRASIG a fost de 3,14 miliarde lei fără TVA (aproximativ 661 milioane de euro), cu aproximativ 40 milioane de euro mai mult decât oferta clasată pe primul loc, cea depusă de către consorțiul RailWorks (format din companiile Aktor – Grecia, Alstom – Franța, Arcada Company – Galați și Euroconstruct Trading ‘98 – București).

Curtea de Apel București a anulat, pe 20 decembrie, decizia CFR SA prin care compania de infrastructură respinsese oferta depusă de consorțiul RailWorks. Magistrații au anulat, în același timp, decizia CFR SA prin care aceasta a admis oferta depusă de asocierea BraSig în procedura de atribuire a contractului pentru modernizarea subsectiunilor Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, aflate pe secțiunea Brașov – Sighișoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulația trenurilor de călători cu viteză maximă de 160 km/h.

În consecință, Curtea de Apel București a constatat că oferta depusă de asocierea RailWorks este acceptabilă și obligă compania CFR SA să reevalueze cele două oferte, ținând însă cont de criticile aduse ofertei BRASIG (care s-a clasat pe locul 3 din punct de vedere financiar) de către ofertantul RailWorks.

Hotărârea Curții de Apel este definitivă.

Despre Brașov – Sighișoara

Trenurile circulă din 1873 între Brașov și Sighișoara și, dacă la început drumul dura șase ore, spre 1910 cele mai rapide trenuri Expres ajungeau să facă sub trei ore. În 1970 trenurile Rapide reușeau să parcurgă cei 130 km într-o oră și 37 de minute, iar în 2005 trenurile făceau puțin peste 100 de minute. Acum, drumul durează între 160 și 250 de minute, după lucrări timpii ar trebui să scadă până la un nivel de 47 de minute (!) pentru trenurile cele mai rapide.

Restricțiile de viteză s-au înmulțit în ultimul deceniu și timpii au crescut, trenurile IR de acum ajungând să facă tot cât făceau acum 30 de ani „personalele” care opreau în toate stațiile. Cel mai rapid tren de acum face cu 55 de minute mai mult decât făceau trenurile rapide în 2005. Între Brașov și Sighișoara sunt 20 de gări, dublu față de acum 145 de ani.

Ruta se va scurta cu 17,72 km (de la 130,27 km, la 112,55 km).

De ce este nevoie de reabilitare

„Principalele probleme și constrângeri ale liniei de cale ferată și a gărilor aferente sunt cauzate în parte de parametrii iniţiali ai liniei (razele reduse ale curbelor care impun reducerea vitezei), iar pe de altă parte fondurile insuficiente alocate pe parcursul ultimilor ani pentru lucrări de reparații capitale și mentenanță”, se spunea într-o notă de fundamentare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*