Economic, Stiri Brasov

Proprietarii Kenvelo și Lee Cooper: „Românii din orașele mici cumpără mai multe produse scumpe decât cei din București”

Grupul de modă Montecristo, ce grupează brandurile Kenvelo, Lee Cooper, Tom Tailor, Timeout şi Only, a obţinut anul trecut pe piaţa locală afaceri de 150 de milioane de lei, cu circa 5% mai mari decât în 2017. Ritmul de creştere este similar cu cel al consumului privat în ansamblul său.

Mai mult, Philippe Besadoux, CEO al grupului de modă, se arată optimist şi pentru 2019 şi vorbeşte de o nouă creştere.

„Sperăm că trendul ascendent va continua. Pentru moment, până la sfârşitul lui aprilie, primele luni au fost mult mai bune decât anul trecut“, afirma el recent.

Piaţa de modă din România, evaluată la circa 4,2 mld. euro anual, este una dintre cele mai competitive din economie, câteva sute de nume locale şi străine luptându-se pentru banii pe care consumatorii îi cheltuie pe haine, pantofi sau accesorii. Numărul de branduri rivalizează cu cel de pe pieţe mai dezvoltate decât cea locală şi cu salarii pe măsură. De altfel, unele dintre cele mai mari nume din moda mondială, în frunte cu Zara şi H & M, sunt prezente local.

Interesul pentru piaţa locală al retailerilor este dat de interesul românilor pentru trenduri şi modă.

„Este un fapt. Românii consumă mai mult decât vecinii din regiune. Noi operăm în toată Europa Centrală şi de Est şi putem spune că România chiar are un apetit de consum mai ridicat. Dacă te duci în Cehia, Polonia, Slovenia şi alte ţări est-europene, nu este ca aici. Ce nu pot înţelege este de ce românii cheltuie mai mulţi bani pe textile deşi au salarii mai mici decât alte ţări din regiune. Este un paradis pentru retail“, potrivit lui Philippe Besadoux.

El adaugă că înainte, acum câţiva ani, percepţia era că românii cumpără bunuri de larg consum, nu fac achiziţii de valoare mare, văzute ca investiţiile, cum ar fi cazul apartamentelor.

„Acum lucrurile au evoluat şi oamenii iau şi haine şi apartamente, iau credite de la bancă. Este incredibil. Mai există în România un fenomen împotriva logicii, românii din oraşele mai mici din ţară cumpără mai multe produsele scumpe decât cei din Bucureşti, unde nivelul salarial este mai ridicat“, spune el.

Afirmaţiile lui Besadoux vin în contextul în care compania acoperă toată ţara cu circa 140 de magazine, fiind unul dintre cei mai extinşi jucători din moda locală. Este totodată unul dintre cei mai mari jucători după cifra de afaceri. Grupul Montecristo este prezent cu magazine monobrand şi multibrand, acestea fiind amplasate în special în centre comerciale şi malluri.

„Avem magazine de stradă doar la Braşov şi Piteşti, dar este dificil pentru că nu avem parcări pe stradă. Cum să te viziteze oamenii dacă nu ai locuri de parcare. În malluri ai parcări, dar pe stradă trebuie să primeşti autorizaţii pentru că e spaţiu public şi durează.“ Compania continuă expansiunea, însă în special cu magazine multibrand, potrivit executivului Philippe Besadoux.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*