Proiectul prin care cheltuielile de sponsorizare sau mecenat și cele pentru burse private vor putea fi scăzute din cifra de afaceri a unei firme într-un procentaj mai mare față de cât prevede legea urmează să primească votul final al parlamentarilor.
În octombrie 2017, modificarea a fost aprobată de către Senat, comisia de specialitate întocmind un raport favorabil de adoptare, care urmează să fie votată în plenul Camerei Deputaților. Penru acceste cheltuieli, firmele pot scădea sumele aferente din impozitul pe profit datorat cu valoarea calculată prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri sau cu 20% din impozitul de profil datorat.
Proiectul de lege propune majorarea pragului de 20% din impozitul pe profit la 35%, aleșii puterii cât și ai opoziției argumentând faptul că, de multe ori, acesta depăsește pragul de 0,5% din cifra de afaceri, în 2016 fiind chiar majorat de la 0,3% la 0,5%. Întrucât majorarea la 35% a pragului din impozitul pe profit nu se justifica, senatorii din comisia de buget au decis în schimb majorarea pragului de 0,5% din cifra de afaceri la 1%. Cel de 20% din impozitul de profit a rămas însă neschimbat.
Proiectului ajuns acum la Camera Deputaților pentru dezbatere și vot final i-au fost aduse noi modificări în comisiile de specialitate. Deputații au decis ca procentul să nu fie de 1%, ci de 0,75%, deoarece firmele trebuie să își poată deduce un procent mai mare din cifra de afaceri cu cheltuieli de sponsorizare. Astfel, firmele locale vor alege să sponsorizeze cluburi din țară, mișcarea sportivă din România majorându-și consistent finanțarea.
„Modificarea legislativă se impune. deoarece actuala dispoziție legală este total neatractivă, agenții economici care își desfășoară activitatea pe teritoriul țării noastre preferând să sponsorizeze activități sportive din alte țări, așa cum este cazul Uzinelor Dacia Renault care sponsorizează cu succes de câțiva ani echipa de fotbal UDINESE Calcio. Dacă discutăm de sport, cele mai profitabile companii se vor bate să sponsorizeze ”vârfurile“ valorice din toate ramurile de sport, piața va deveni una concurențială, iar managerii sportivi nu vor mai fi ”cerșetori“. De asemenea, structurile sportive, vor fi mai atente la politicile de marketing, astfel încât să fie capabile să le propună sponsorilor pachete cât mai atractive și mulțumitoare”, susțini autorii proiectului, conform Profit.ro.