Atât primarul din Ploiești, cât și cel din Blejoi vor să rezilieze contractul cu acest operator de salubritate, ținând cont că nu respectă prevederile contractuale și nu ridică gunoiul cu zilele. Firma, fondată de celebrul afacerist Silviu Prigoană, a contestat de două ori în instanță procedura lansată de Primăria Brașov încă de la începutul lui 2018.
Lansată de la începutul anului, licitația pentru stabilirea unui nou operator care să se ocupe de colectarea salubrizarea și deszăpezirera domeniului public din municipiul Brașov în următorii 4 ani este încă departe de a se finaliza, din cauza unor contestații perpetue. Chiar dacă la începutul lui august 2018 a fost termenul final de depunere a ofertelor, de atunci, procedura nu a mai avansat. Astfel, compania Rosal, fondată de către celebrul afacerist Silviu Prigoană, care și-a depus oferta pentru aceste servicii în asociere cu compania brașoveană Eurostrada, a contestat în două rânduri procedura. Astfel, prima dată aceasta a atacat licitația în instanță la Curtea de Apel Brașov, după care a depus o nouă contestație cu privire la desemnarea câștigătorului la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), iar, ulterior, a contestat în instanță, tot la Curtea de Apel decizia organismului, care nu a fost nici de această în favoarea sa.
La Ploiești nu face treabă, dar ar vrea la Brașov?
Deși ține pe loc procedura de la Brașov, la Ploiești, dar și în alte localități din Prahova, unde are în derulare contracte pentru serviciile de salubritate, își derulează activitatea cam în bătaie de joc. Astfel, marți, primarul Ploieștiului, Adrian Dobre, a solicitat convocarea unei ședințe a ADI Deșeuri Prahova pentru a cere încă o dată rezilierea acestui contract păgubos pentru cetățenii Ploieștiului. Probleme ridicate în cadrul acestei ședințe, la care au participat și alți primari din județul vecin, dar și cetățeni, au vizat faptul că gunoiul nu este ridicat cu zilele, din cauza grevelor angaților care au devenit o obișnuință, astfel încât atât primăria, cât și populația au ajuns să plătească pentru servicii care nu sunt efectuate. „Problemele sunt extraordinar de mari în zonele de condominiu, dar nu numai. Nimeni nu își mai aduce aminte când a făcut Rosalul ultima dată o igienizare a spațiilor de colectare. Când ne e lumea mai dragă ne trezim că nu se mai ridică deșeurile din municipiu. Când rampa de la Boldești este închisă, pentru noi, ploieștenii devine o mare problemă. Sunt vreo 10 situații când rampa a fost închisă și este total neplăcut ca acest operator pe care ADI l-a acceptat, Vitalia, să închidă și să deschidă rampa după bunul plac. Cred că ADI ar trebui să facă ceva în acest sens pentru că problemele dintre Vitalia și Rosal nu trebuie să fie suportate de cetățeni. S-a tot pus problema că noi, dacă am ieși din ADI ar trebui să plătim toate proiectele făcute pentru Primăria Ploiești, ceea ce nu este normal câtă vreme serviciul nu a fost efectuat corespunzător!”, a precizat Adrian Dobre în timpul întâlnirii, conform Prahova Economica.
„Pe cetățean nu-l intereseacă că Rosalul a avut grevă”
Totodată, primarul Dobre a mai precizat că atunci când rampa e închisă, Rosal depozitează gunoiul pe care îl ridică din Ploiești la sediul său din Berească, iar oamenii din zonă s-au săturat să simtă mirosul și sunt îngrijorați de ceea ce o să se întâmple după câteva zile de caniculă.
Și primarul din Blejoi, Adrian Dumitru, a spus că va solicita rezilierea contractului cu Rosalul din cauza nerespectării programului de ridicare a gunoiului menajer. „Am făcut solicitarea și mâine o voi trimite la ADI. Și noi avem nenumărate sesizări în ultimul an că nu și-au respectat programul de ridicare. Pe cetățeanul din Blejoi sau din altă localitate nu îl interesează că a avut Rosalul grevă. Nu mai vrem promisiuni de la Rosal, ci fapte”.
Imaginile sunt grăitoare, însă operatorul caută scuze
Prezenţi la discuţiile de marţi, reprezentanţii firmei de salubritate au motivat că blocajele apărute de-a lungul timpului au fost cauzate de operatorul rampei de deşeuri, care în mai multe perioade au restricţionat accesul maşinilor de la Rosal. În susţinerea lor, ei au mai argumentat şi că în unele localităţi fac mai multe treceri decât era prevăzut în contract, spunând că sunt situaţii în care colectează gunoiul şi de trei ori pe săptămână, deşi contractul îi obliga să vină o singură dată, ceea ce le-ar aduce şi costuri suplimentare, neacoperite de tariful rezultat în urma licitaţiei. În schimb, imaginile publicate de presa din Prahova și cele postate pe rețelele de socializare sunt grăitoare și se vede foarte clar că ridicarea gunoaielor se face din an în Paște.
În ceea ce privește contractul de la Brașov, în joc sunt până la 45 de milioane de euro (peste 200 de milioane de lei) ținând cont că firma sau asocierea câștigătoare se va ocupa atât de curățenia pe domeniul public, cât și de deszăpezire pe o perioadă de 4 ani.