Economic, Stiri Brasov

Au fost desemnați constructorii pentru încă o secțiune din autostrada Brașov – Borș

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că au fost desemnaţi câştigătorii licitaţiei pentru construcţia a încă 54,9 kilometri din Autostrada Transilvania (Brașov – Borș), fiind vorba despre două loturi din sectorul Suplacu de Barcău – Borş, mai exact Suplacu de Barcău – Chiribiş şi Chiribiş – Biharia.

Potrivit CNAIR, Asocierea Construcţii SA (România) – Hidroelektra Mehanizacija D.D. Croaţia a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia subsecţiunii 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiş.

Lotul cu o lungime de 26,35 kilometri a fost atribuit acestei asocieri, la o valoare a ofertei de 361.901.913,71 lei fără TVA, echivalentul a 75,7 milioane euro.

Pe traseul acestei subsecţiuni va fi amenajat un nod rutier, la km 24+525, şi vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje si viaducte.

Potrivit prevederilor contractuale, perioada de proiectare este de 6 luni, iar cea de execuţie a lucrărilor este de 18 luni.

Pentru subsecţiunea 3C2: Chiribiş – Biharia, în lungime de 28,55 kilometri, câştigătoare este Asocierea Trameco SA – Vahostav-SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL.

Contractul are o valoare de 326.515.056,68 lei fără TVA, echivalentul a 68,3 milioane euro, iar asocierea are la dispoziţie 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor.

De-a lungul traseului acestei subsecţiuni vor fi construite sau finalizate 18 poduri, pasaje şi viaducte.

Ambele asocieri au ofertat o perioadă de garanţie a lucrărilor de 10 ani, precizează CNAIR.

Procedura de semnare a contractelor va putea fi declanşată după 10 zile, dacă în acest termen legal nu vor fi depuse contestaţii.

Subsecţiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiş face parte din Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş.

Traseul subsecţiunii 3C1 începe în zona localităţii Marca (intersecţia cu DC 95) la km 4+200. La km 6+700 traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău, după care intră în zona câmpului petrolier unde intersectează, la km 9+000, DJ 191B (Suplacu de Barcău – Foglas). În continuare, traseul autostrăzii se îndreapta spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău – Marghita), la sud de localităţile Dolea şi Margine. La km 22+500, la sud de Abrum, traseul traversează calea ferată Tauteu – Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiş, intersectează DJ 191A (Chiribiş – Tauteu), unde a fost prevăzut un nod rutier pentru legatura cu municipiul Marghita. În continuare, traseul se desfăşoară într-o zonă de câmpie, în zona Chiraleu şi Sînlazăr, intersectând DN 19E la km 30+480.

Traseul subsecţiunii 3C2 începe în zona localităţii Sînlazăr (intersecţia cu DN 19E), respectiv km 30+550 pe traseul acestei subsecţiuni. În continuare traseul se desfăşoară într-o zonă de câmpie, între localităţile Mişca şi Chislaz, unde DN 19E (Chiribiş – Sălard – Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 kilometri. Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie în lungul DN 19E, între localităţile Sarsig şi Hăuceşti, şi intersectează DJ 767 (Tiglead – DN 19E) la km 39+950. La km 40+980 traseul trece printr-o zonă de aria protejată Fegernic, pe o lungime de circa 100 metri, intersectându-se apoi, la km 41+319, cu drumul comunal DC 42. De aici traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Sălard) şi continuă spre graniţa romano-ungară, intersectând DN 19E, la km 55+100, drum naţional care va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 kilometri.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

2 Comentarii

  1. Penibil sa fie numita Brasv – Bors in conditiile in care Brasovul nu va fi conectat ma devreme de 2030.

  2. Nu pot sa inteleg de ce nu se incep lucrari si la loturile din Bv spre Ms, unde chiar e nevoie… In ideea in care chiar se va finaliza vreodata aceasta autostrada.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*