Compania Yandex, supranumită „Google-ul Rusiei” va intra pe piața românească printr-o aplicație de taxi numită Yango, au anunțat surse din piață. Yango s-ar putea lansa în luna iunie, aplicația fiind prezentă până acum în 15 țări, într-unele sub numele Yango, iar în altele, Yandex Taxi. Yandex are o capitalizare de piață de aproximativ 12 miliarde dolari și este prezentă în numeroase domenii, de la mașini autonome, până la publicitate online.
Sursele spun că Yandex va încheia parteneriate cu companii locale de transport și nu va lucra direct cu șoferii. Sursele spun că mai multe detalii despre cum va opera Yango pe plan local vor fi făcute publice mult mai aproape de momentul lansării. Deocamdată sunt mai multe întrebări decât răspunsuri.
„Nu comentăm zvonuri, dar putem să confirmăm că suntem cu siguranță interesați de cele mai multe țări și regiuni ale lumii”
Confirmarea interesului Yandex pentru România se poate găsi însă într-un anunț de angajare în care se cer cunoștințe de română.
Yango și versiunea Yandex Taxi se descriu ca fiind aplicații de ride-hailing și de livrare de mâncare. Pe site-ul Yango, aceasta este descrisă ca fiind o aplicație mobilă prin care poți comanda de pe telefon sau desktop un taxi autorizat, fără să suni la vreun dispecerat. Compania spune că timpul mediu de așteptare este de cinci minute, aflii prețul înainte de cursă și în unele piețe există și tarif dinamic.
Yandex a lansat în 2011 Yandex Taxi, iar brand-ul Yango, care va fi lansat în România, a devenit de sine stătător în 2014. Yango este prezentă în trei țări: Finlanda, Israel și Coasta de Fildeș. În alte 12 țări este prezent brand-ul Yandex Taxi.
Yandex Taxi a preluat în 2017 operațiunile Uber din Rusia și din alte țări ale fostei URSS, iar acum Yandex deține 59% din compania mixtă, iar Uber are 36,6%. Uber și Yandex și-au combinat operațiunile din 127 de orașe din Rusia și din alte țări din fosta URSS, precum Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia și Kazakhstan. Noua companie era evaluată la 3,8 miiarde dolari la început de 2018 și Uber a investit 225 milioane dolari în joint-venture, iar Yandex, 100 milioane dolari,
În România activează pe piața de ridesharing Uber, Bolt (fostul taxify) și Clever Taxi, un domeniu aflat în plină controversă și încercare de reglementare.