Social, Stiri Brasov

ONG: „A venit timpul ca în Brașov să se ia măsuri drastice: stabilirea de zone cu emisii zero sau chiar interzicerea accesului diesel-urilor poluante în oraș”

România este ţara cel mai grav afectată din UE, cu doar 37% rechemări ale maşinilor Volkswagen prinse cu software trişor. Realizatorii unei analize de specialitate consideră că dieselurile poluante şi nereparate sunt livrate chiar în aceste ţări estice, precum România, deoarece sunt din ce în ce mai mult supuse interdicţiilor în oraşe occidentale, precum Paris, Madrid şi Hamburg. Peste 350.000 de maşini diesel second-hand extrem de poluante, în principal din Germania, au fost exportate în România numai în 2017.

Trei din patru maşini diesel Volkswagen poluante din Uniunea Europeană (UE) încă nu au fost rechemate pentru remedii, situaţia fiind mai gravă pentru consumatorii din Europa Centrală şi de Est, unde doar 55% din automobilele grupului german au fost retrase, comparativ cu 83% în Europa de Vest, arată o nouă analiză realizată de Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) şi transmisă AGERPRES.

„Ritmul de melc în a curăţa automobilele diesel din Europa este inacceptabil. Industria a avut patru ani de la scandalul diesel, dar nu şi-a îndeplinit angajamentele de a repara automobilele manipulate. Este timpul ca guvernele să facă rechemări obligatorii în întreaga Uniune Europeană. Acest lucru nu necesită noi legi, ci doar voinţă politică. Piaţa unică a Uniunii Europene nu există atunci când vine vorba de emisiile de la automobile. Ea funcţionează doar pentru vânzarea de autoturisme, dar nu pentru a le rechema atunci când lucrurile merg prost. Nu trebuie să existe cetăţeni de mâna a doua în Europa. Fiecare european are dreptul egal la aer curat. Recenta „foaie de parcurs a UE privind vehiculele curate” arată că guvernele şi industria ştiu exact ce trebuie făcut, trebuie doar să înceapă implementarea”, atrage atenţia Florent Grelier, inginer de vehicule curate la T&E.

Analizele noilor date ale Uniunii Europene relevă faptul că doar 10 milioane din cele 43 de milioane de automobile şi camionete extrem de poluante care au fost prinse în scandalul emisiilor Dieselgate au fost retrase începând cu anul 2015 şi, deşi aceste măsuri necesită doar o soluţie extrem de ieftină şi cel mai puţin eficientă – reparaţia softului, problema nu va fi finalizată în următorii doi ani.

La nivel european, situaţia este şi mai gravă pentru consumatorii şi pentru sănătatea publică din Europa Centrală şi de Est, unde doar 55% din automobilele grupului Volkswagen au fost retrase, comparativ cu 83% în Europa de Vest.

În rândul acestor state, România este ţara cel mai grav afectată din UE, cu doar 37% rechemări ale maşinilor Volkswagen prinse cu software trişor. Realizatorii analizei de specialitate consideră că dieselurile poluante şi nereparate sunt livrate chiar în aceste ţări estice, precum România, deoarece sunt din ce în ce mai mult supuse interdicţiilor în oraşe occidentale, precum Paris, Madrid şi Hamburg. Peste 350.000 de maşini diesel second-hand extrem de poluante, în principal din Germania, au fost exportate în România numai în 2017.

„Protejarea cetăţenilor de efectele nocive ale emisiilor de la diesel-urile poluante nu trebuie să o facă doar UE. Statele membre est-europene şi, în special, România au obligaţia să ia măsuri urgente la nivel guvernamental: imporţi maşină diesel la mâna a doua numai dacă a fost în prealabil rechemată. Mai mult, a sosit timpul ca oraşele mari din România, precum Bucureşti, Braşov, Iaşi, Cluj sau Timişoara, să ia măsuri locale drastice: stabilirea de zone cu emisii zero (sau emisii scăzute) sau chiar, mai radical, interzicerea accesului diesel-urilor poluante pe teritoriul oraşului. E timpul ca primarii să fie mai preocupaţi de incidenţa bolilor respiratorii şi a cancerului pulmonar în comunităţile lor decât de falsul confort al unui număr restrâns de şoferi’, susţine Raul Cazan, preşedintele 2Celsius, organizaţie membră a reţelei Transport şi Mediu de la Bruxelles (T&E).

Datele T&E indică faptul că există încă 43 de milioane de automobile şi camionete diesel cu grad ridicat de poluare – principala cauză a depăşirilor toxice ale NO2 în zonele urbane – pe drumurile UE.

La data de 18 martie 2019, Comisia Europeană a publicat o „foaie de parcurs europeană privind vehiculele curate” care s-a bazat pe lucrul cu experţii naţionali şi a prezentat soluţii concrete pentru „moştenirea” Dieselgate”. În acest context, T&E a analizat foaia de parcurs şi a făcut recomandări pentru punerea sa în aplicare.

4 Comentarii

  1. Pingback: Autocarele n-au ce căuta pe străduțe mici ⋆ zoso blog

  2. Rădulescu M

    Nici un respect pentru șoferii care conștient achiziționează astfel de mașini.
    Acestia probabil practica igiena intima însă mașinile pe care le conduc, le lasă să le pută c*ru.

  3. Timpul nu a sosit acum. Nu suntem in ceasul al 12, ci mult peste, deoarece Romania se afla in infringement fata de UE cu poluarea pentru Brasov, Iasi si Bucuresti
    De cate ori n-am vazut noxele cum stagneaza in oras mai ales iarna si se formeaza un amestec de fum diesel + ceata ce intuneca orasul in noiembrie-decembrie

    Trebuie sa facem ceva. Ne va durea, da, nu vom mai putea duce copii pana la usile scolilor.
    Dar daca tinem la sanatatea lor si a noastra, trebuie masuri drastice!

  4. Ar trebui sa existe un sistem prin care sa se poată raporta mașinile poluante (defecte) pentru a fi scoase din uz. O mașina care lasa nor de fum negru nu are ce cauta pe drumuri publice. Poliția ar trebui sa se implice și sa revoce licența garajului care dat inspecția unei astfel de mașini.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

FORONA – Organizația fotografilor de natură – și-a lansat un nou site de prezentare
FORONA (Organizația fotografilor de natură din România) și-a lansat astăzi, cu ocazia Zilei Mondiale a Mediului, noul site de prezentare
Prima scumpire a carburanților de după starea de urgență – 3 bani/l
OMV Petrom a efectuat prima scumpire a carburanților de la declanșarea crizei coronavirusului, majorând prețul benzinei cu 3 bani/l, în
Admiterea la Universitatea Transilvania se va face printr-un concurs de dosare. 6.000 de locuri sunt scoase la concurs, peste jumătate
Pentru admiterea în anul universitar 2020-2021, Universitatea Transilvania din Brașov va scoate la concurs 2.850 de locuri finanțate de la
Eliana mall și-a redeschis porțile. Clienții sunt rugați să poarte masca de protecție
Veşti bune pentru brașoveni! Având o suprafaţă de până în 15.000 mp., centrul comercial Eliana mall din cartierul Bartolomeu şi-a
Situația biletele achiziționate în avans la evenimentele Kruhnen Musik Halle
Pe perioada stării de alertă și până la noi informații, Kruhnen Musik Halle trebuie să se supună restricţiilor și condițiilor
Aproape 150 de arbori din zona de agrement Poiana Angelescu – Valea Largă din Săcele ar urma să fie tăiați.
Regia Publică Locală a Pădurilor (RPLP) Săcele anunță că din data de 10 iunie va începe recoltarea copacilor doborâți de
Încă nu e sigură deschiderea mall-urilor din 15 iunie. Orban: „O decizie vom lua cu 3 – 4 zile înainte”
O decizie în privinţa redeschiderii mall-urilor va fi luată de autorităţi cu 3-4 zile înainte de 15 iunie şi se
Au furat lemn de 10.000 de lei. Au fost prinși și amendați cu 15.000 de lei
În perioada 3 – 4 iunie 2020, polițiști din cadrul Serviciului de Ordine Publică Brașov – Biroul Combaterea Delictelor Silvice,
Sesiune de live painting susținută online de o brașoveancă, mâine, începând cu ora 19:00
Claudia Busuioc este un om curios. E pasionată de știință, astronomie, artă, frumusețe și tehnologie. Acum câțiva ani, a început să
FOTO O familie de brașoveni a creat design-ul „costumației” de la Arena Bucătarilor. Aceștia plănuiesc să-și deschidă showroom-uri în mai
În spatele fiecărui business se află o poveste construită de oameni care creează, vor să evoluzeze și pun suflet și
De mâine, pe perioadă de weekend sau sărbători legale, RATBV transportă gratuit bicicletele celor care vor să ajungă în Poiană
Având în vedere că în ultima perioadă s-a luat decizia relaxării unora dintre măsurile luate pentru reducerea riscului de răspândire
Revolut își modifică aplicația mobilă. Compania vrea să devină o platformă financiară globală
Revolut a anunțat lansarea unei noi versiuni a aplicației sale mobile utilizată în România pentru gestionarea banilor. Compania a susținut
Bărbatul care a trăit 5 ani într-un cort pe Dealul Melcilor a fost ajutat de polițiștii locali să primească o
Un bărbat de 64 de ani a locuit mai bine de 5 ani într-un cort, pe Dealul Melcilor, însă viața
VIDEO De ce se usucă pădurile Brașovului? Mai mulți copaci au fost „pictați”, însă nu vor fi tăiați
Un fenomen care a început să ia amploare la nivelul întregii Europe în ultimii ani este acela de uscare a
Patru brașoveni au fugit din autoizolare. Acum vor fi plasați în carantină și vor susține costurile din propriile buzunare
Direcția de Sănătate Publică informează că astăzi, în județul Brașov, 31 de persoane sunt în carantină și 1.879 de persoane
Noi măsuri de sprijin pentru angajați și angajatori. În ce condiții va deconta statul 50% din salariu
Partea I, nr. 459 din 29 mai, a Ordonanței de urgență nr. 92/2020 a fost publicată în Monitorul Oficial  pentru
12 noi cazuri de coronavirus depistate la Brașov, care ajunge la 806 infectări. România sare de 20.000 de cazuri
196 noi cazuri de coronavirus au fost depistate în România în ultimele 24 de ore din 11.932 de teste prelucrate. Bilanțul
Vernisaj online al unei expoziții fluorescente, astăzi, la Muzeul de Artă din Brașov
Fluo Immersion. Culori halucinante, subiecte organice și prietenoase – un experiment psihedelic pentru contemporani. Semnat Andrei Popa, proiectul expozițional pe
Alertă InfoCons: Încă șapte tipuri de măști de protecție pun în pericol sănătatea
InfoCons revine cu o nouă alertă emisă prin Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare și periculoase, pentru încă 7
Veniturile medii ale românilor în 2019: 4.790 lei pe gospodărie și 1.853 pe persoană
Veniturile totale medii lunare ale populaţiei pe o gospodărie au fost de 4.790 lei în 2019, în creştere cu 12,7%