Licitația pentru construcția terminalului Aeroportului Brașov Ghimbav a fost contestată de consorțiul format din companiile BOG’ART și UTI, oferta acestora clasându-se pe locul doi în cadrul lictației adjudecate de Compania de Construcții Sibiu pentru suma de 30,58 milioane de euro. Președintele Consiliului Județean, Adrian Veștea, a confirmat informația pentru BizBrașov, adăugând că până vineri vor fi depuse toate documentele la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, după care. în termen de 20 de zile, se va lua o decizie cu privire la contestația amintită și următorii pași procedurali.
În urma licitației, prețul pentru lucrare și proiectare a scăzut de la valoarea estimată de 184.671.650 lei, respectiv peste 40 de milioane de euro, la valoarea de 145.275.491,42 lei, cu tot cu TVA. Firma sibiană mai derulează și alte lucrări pe șantierul aeroportului, respectiv pentru proiectarea și execuția celor nouă obiecte în valoare de 28.594.034,30 lei fără TVA (34.026.900,82 lei cu TVA).
În ceea ce privește proiectul terminalului a fost agreată varianta mai puțin costisitoare, având în vedere că lucrarea este finanțată integral de către Consiliul Județean Brașov. Pentru această variantă s-au cerut avizele privind fluxurile de pasageri, de la instituțiile cu responsabilități în domeniu (SRI, Poliția de Frontieră și Direcția Vamală), iar acestea au fost obținute în baza planurilor finale ale terminalului, care relevă o suprafață desfășurată de 11.780 mp la care se adaugă o suprafață de 510 mp, reprezentând terase construite deschise și acoperite în afara perimetrului construit.
Varianta arhitecturală agreată pentru proiect
Terminalul va fi construit pe trei niveluri, subsol, parter și etaj, și va avea o arie desfăşurată de 11.780 mp şi o înălţime de 14.87 m. Acesta va asigura servicii aeroportuare la nivel optim pentru 720 de pasageri la orele de vârf (360 la „sosiri” şi 360 la „plecări”), iar construcția va fi realizată, astfel încât să poatpă fi extinsă. În conformitate cu detaliile din caietul de sarcini clădirea aerogării va avea fundaţii de beton armat, cu stâlpi şi grinzi metalice.